2019. január 3., csütörtök

Hagyd, hogy elrabolja a szívedet! - könyvértékelés


Blogom olvasói számára mondhatni köztudott tény, hogy Lakatos Levente az egyik kedvenc íróm. 16 éves korom óta várom izgatottan az új könyveinek megjelenését, és kivétel nélkül szerzem be az összes darabot. Karácsony előtt látott napvilágot az új regény, így evidens volt, hogy a fa alatt fog figyelgetni a Simlis. Amit egyébként sikerült névre szólóan dedikáltan megrendelni Levente webshopjából, és ezen felül még ajándékok is kerültek a csomagba.

Muszáj szót ejtenem a borítóról. A könyv fedlapja követi a Szigor sorozat során megszokott vonalat. Az egész összhangban van. A megnyerő férfialak, akivel simán lehet azonosítani a Simlist, a kék betűk, az idézet ezek mellett. Több nem is kell nekem egy tökéletes borítóhoz!

Ugye van az a mondás, hogy ne a borító alapján ítéld meg a könyvet. Én jelen esetben nem az alapján ítéltem, hanem a terjedelméből adódóan. Maga kis csekély, 310 oldalas hosszával úgy kezdtem neki, hogy ne már, ez nagyon rövid. Valóban rövid, de annál tartalmasabb regény!

„Egy történet a Szigor világából”

Ezt látván számomra garantált volt, hogy élvezni fogom, hiszen imádtam a Szigor trilógiát. Az ott megismert Éva karaktere számomra akkor is úgy látszott, hogy tartogat magában meglepést, és izgalmat, így szerintem remek ötlet volt őt főszereplővé emelni ebben a regényben. Éva mellé párosítani egy simlis, megnyerő férfit (aki nem csak Éva szívét és vele együtt az enyémet is rabolta el) olyan lépés volt, ami garantálta a mindent elsöprő párost, ezzel együtt a sztorit is.

A történet ugyan önállóan is megállja a helyét, de kapcsolódik Liza és Igor életéhez. Anno, amikor befejeztem az utolsó részt, vágytam a folytatásra. Mivel Éva Liza legjobb barátnője, így rajta keresztül kaphatunk egy kis betekintést, hogyan is alakult a két szereplő élete a továbbiakban. Én ezt ötletes megoldásnak találom, hiszen két legyet üthettem ezzel egy csapással. Kaptam valami újat, de ugyanakkor a régi, folytatás utáni vágyam is elcsitult ezzel.
Na de maga a cselekmény. Hozta a Leventétől megszokott stílust. Izgalmas történetvezetés, csavarokkal, majd amikor nem várod, hogy lesz még nagyobb dolog, akkor puff, megérkezik. Ez itt sem volt másként. Éva mindent elsöprő kalandja alatt ismeri meg Ádámot (egyszerűen imádom ezt a névválasztást, hát zseniális az utalása!!), aki elég sok rejtélyt hordoz, és Éva szépen fejtegeti meg ezeket. Kérészéletű románcuk során egyre közelebb kerülnek egymáshoz, annak ellenére, hogy a srác simlissége Damoklész kardjaként lebeg felettük.

A női főszereplő élete amúgy is fenekestül felfordult, hiszen vállalkozása nem épp a legfényesebb időszakát éli, valamint képzelőereje is megfeneklett, ezzel veszélyeztetve ruhatervezői karrierjét. Ha mindez nem lenne elég, még botrány is van körülötte. Ádám képbekerülése visszahozza a színt az életébe, az ihlettel együtt. Valamint a nő is ad a férfi életébe egyfajta pluszt, amit addig hiányolt. Ádámmal együtt érkezik csomagban az „alvilág”, ami kegyetlenségével és mókuskerekével szorongatja a srácot. Ennek ellenére ő törekszik és igyekszik a körülötte elburjánzó káoszt megfékezni, és ha akarja, ha nem, a minden lében kanál Éva partnere ebben. Meghökkentő dolgok tetézik a feszültséget, amivel Lizáék esküvője is veszélybe kerül végül.

Levente egyik élő bejelentkezését néztem a könyv kapcsán, ahol több olvasói vélemény volt, hogy sírtak a sztori végén. Tekintettel, hogy én nem tudok sírni sem filmen, sem könyvön, mondjuk azt, hogy a Simlis levelén elérzékenyültem. Ahogy Éva gyűlölte és szerette egyszerre a Simlist, úgy éreztem én is hasonlókat a történet kapcsán. Úgy voltam vele, hogy nem, nem érhet így véget ez az egész, aztán összerakva a darabkákat megértettem mit akart ezzel az egésszel Ádám valamint Levente.

Molyon kalandoztam pár értékelést olvasva, többen utaltak arra, hogy Levente függővéget hagyott az egésznek. Én egyáltalán nem érzem ezt. Ez a könyv pont így, ebben a terjedelemben ad egy egészet. Egy picivel több oldalszámot elviseltem volna, de nem érzek égető vágyat a folytatására. Egyébként, ha jól emlékszem, Levente nem feltétlen tervez folytatást ehhez. A történetnek köszönhetően Éva karakterét jobban megismerhettük. Szerettem a nyers humorát, a folyamatos csipkelődését. Ádámról ezzel szemben pont annyit tudunk meg, ami a cselekmény és Évával való kapcsolatuk szempontjából releváns. Igaz, én több információt elviseltem volna róla. Valahogy Fényes Laura újbóli képbe kerülésével kicsit több hangsúlyt vártam a krimi szálon, de itt inkább a két szereplő próbálta megoldani a bajt, mint a nyomozónő. A szexualitás is jelen van a regényben, ám egyáltalán nincs túltolva, pont ott, pont akkor esik egymásnak a két szereplő, amikor kell, és ez így jó balanszban van az egésszel. Az nagyon tetszett, hogy az új szereplők mellett a régiek egybeforrtak mindennel, a szálak összefutottak a Szigorban megismertekkel, és így került pont minden végére.

Szerintem több mondanivalóm a könyvvel kapcsolatban nincs, így is hosszúra nyúlt a véleményem a rövidebb műről. Aki szereti Levente munkásságát, ezzel a könyvvel sem lesz másként. Mint, ahogy azt fentebb említettem, ha nem olvastad még a Szigor trilógiát, attól még tudod ezt a könyvet is olvasni, de nyilván azután válik minden egyértelművé, ha Liza és Igor történetével is tisztában vagy.

Nem szaporítom tovább szót. Csak hagyd, hogy a te szívedet is elrabolja a Simlis!

F.

Lakatos Levente: Simlis
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft.
Kiadás éve: 2018.
318 oldal

Haraszti Éva, a népszerű divattervező élete a siker, a pompa és a csillogás. Kevesen tudják, hogy a kreativitása egy ideje cserben hagyja, ezzel együtt pedig a cége is komoly válságban van. A nehéz idők arra kényszerítik, hogy a húszas évei végén átértékelje addigi életét. Habár mindig két kanállal falta az életet, most a férfiaktól is igyekszik távol tartani magát. Pech, hogy egy fogadáson beleütközik a jóképű Balogh Györgybe.

Majori Ádám, az angyalarcú rosszfiú, aki mások becsapásával keresi a kenyérrevalót. Élete mindaddig gondtalan, mígnem egyik megbízása hatására ráébred: tetteivel amellett, hogy borsot tör mások orra alá, akár az életüket is kockáztatja. A felismerés hatására a férfi új életet akar kezdeni, de az nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt elképzeli.

Lakatos Levente, a többszörös Aranykönyv-díjas szerző Szigor-trilógiája hatalmas rajongótábornak örvend. A szerző ezúttal a népszerű sorozat egyik mellékszereplőjének, Haraszti Évának szentel egy teljes történetet. A titkokkal, politikai összeesküvésekkel, illetve forró szerelmi jelenetekkel fűszerezett, őrült sodrású regény ismét magába szippant és nem ereszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése