2019. január 27., vasárnap

Csalódás a köbön - könyvértékelés

Korábban már említettem, hogy Colleen Hoover és Tarryn Fisher közös trilógiájának, a Soha, de soha első része már jó ideje figyelgetett a kívánság listám élén, és hosszú várakozás után sikerült beszereznem. Nos, miután elolvastam, úgy voltam vele, hogy jézusom, tudnom kell mi lesz a két fiatallal. Egy kupont találva sikerült a két kötetet mindössze 700 forintért megvenni még házhoz szállítással is jól jártam így szerencsére nem sokat váratott magára a folytatás.


A borítók még mindig nagyon szépek, és tetszik a kis domború hullámokat (?) ábrázoló nyomat a fedlapokon. Viszont továbbra sem tudok napirendre térni afelett, hogy mi a francnak kellett ezt a sztorit 3 könyvre szedni, amikor megáll az egész maximum 350 oldalban??? Sőt, utánanéztem, külföldön megjelent egyben az egész történet Amazonon legalábbis találtam ilyet. Mivel a sorozat második és harmadik része összesen kitesz 222 oldalt, így arra gondoltam, hogy ezeket kár két külön posztra szednem. Szóval lássuk milyen volt a Soha, de soha maradék két része.


A második részben túlnyomórészt Silas szemszögéből láthatjuk a történteket. Az első kötet végét követően kíváncsi lettem, hogy miket fog megfejteni a fiú a feljegyzéseknek köszönhetően. Ám itt is csak annyit éreztem, mint az első könyvben: tapogatózik a sötétben… Igaz, itt kicsit konkrétabb dolgok derültek ki, de még így is elég messze álltak a megoldástól. A titok nyitján kívül arra is rá kellett jönnie, hol lehet Charlie, valamint közben azzal is meg kellett birkóznia, hogy a környezete ne sejtsen meg semmit az egész furcsaságból, ami körülöttük zajlik. Végre megjött a srác esze, és beavatott valakit, aki segíthetett neki. A lány szemszögéből írt pár fejezetet nem igazán értettem, és így utólag sem értem, miért kellett így alakítani. Az összefüggéseket a harmadik könyvben fejtik meg, de ezek után sem tudom, miért volt ennek ekkora szerepe a történet szempontjából? Ezt a könyvet és magát a történetet is egyértelműen Silas mentette meg, valahogy az ő karaktere jobban tetszett, mint Charlize-é.

A befejező kötetben készültem valami hatalmas leleplezésre, esetleg átkozásra, boszorkányságra, vagy bármire az előző két könyv alapján. De hogy ekkorát kellett csalódnom? Én azt hittem ennél valami sokkal bonyolultabb dolog áll a háttérben, esetleg a lány börtönben sínylődő apja bosszúja ez. DE NEM!!! Egyszerűen el lett intézve annyival, hogy a fiú fejéből kipattant egy elmélet, amit megpróbálnak megvalósítani, majd puff be is jött. Most komolyan?! Ezért kellett ez a sok nyomozás, meg kirakózgatás? Ennél hülyébb befejezést még életemben nem olvastam. És ha még a befejezés maga nem lett volna elég, írtak egy 3 oldalas epilógust, huszonpár évvel későbbre, ami még nagyobb hülyeség…

Írók, most komolyan, miért kellett ezt?

Komolyan, az első és még úgy a második rész izgalmai után a sorozat lezárásra számomra értelmetlenné tette az előző két könyvet. A sok nyomozás, levél olvasgatás – egyébként a levelek nagyon tetszettek – fejtörés szabályosan értelmét vesztette nekem ezek után. Olyan érzésekkel tettem le a könyvet, mintha elhamarkodottan írták volna meg, és csak összecsaptak valamit mondván, jó lesz az úgy, csak zárjuk le a sorozatot. Emiatt számomra nem lett több az egész egy cukiskodó két napos rövid szerelmi történetnél per könyv. Sajnálom, hogy ilyen irányba ment el ez az egész. Tényleg.

A vegyes érzéseim miatt ajánlani sem igazán akarom a sorozat ezen részeit, esetleg a másodikat még. Ha valaki el szeretné esetleg olvasni, akkor inkább kérje kölcsön, vagy vegye ki könyvtárból, hogy egyben jusson hozzá a trilógiához, mert a 100 oldalas könyveket kár halogatni.

Ezek után később azért még szeretnék Colleen Hoovertől olvasni, mert ajánlották, hogy az önállóan írt könyvei jók. Kíváncsi leszek, hogyan fogok azokhoz viszonyulni.

F.

Colleen Hoover – Tarryn Fisher: Never, never – Soha, de soha 2.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2017.
116 oldal

Soha ne hagyd abba! Soha ne felejts!
Silas versenyt fut az idővel, ahogy egyre több igazságra derül fény, miközben más szálak összekuszálódni látszanak. Ráadásul most már magasabb a tét, ahogy Silas kezéből egyre inkább kicsúszik az irányítás, és mások kezdik gyanúsnak találni a viselkedését. Charlie bajban van, így hát neki kell áthidalnia a szakadékot a múltjuk és a jelenük között. Mert valahol a „szeretlek”-ek meg a „soha, de sohá”-k között ott rejtőzik az igazság, amiről egyelőre elképzelésük sincs, mégis meg kell találniuk.




Colleen Hoover – Tarryn Fisher: Never, never – Soha, de soha 3.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2018.
106 oldal

Tudod, ki voltál valaha és ki akarsz lenni a jövőben?
Silas Nash és Charlize Wynwood kénytelen elmélyedni a múltban, hogy megoldják saját rejtélyeiket. Versenyt futnak az idővel, hogy megtalálják a szükséges válaszokat, mielőtt mindent elveszítenek.
Vajon vissza tudják szerezni, ami egyszer már az övék volt? Visszakaphatják-e a régi énjüket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése