2019. február 3., vasárnap

Papír mindenség - könyvértékelés

Bevallom őszintén, ezzel a bejegyzéssel vagy 3 és fél éve tartozom… Bizony. Ugyanis akkor esett meg velem, hogy John Green-re felfigyeltem én is, aki mondhatni berobbant a köztudatba A csillagainkban a hiba című kötetével. De most nem erről lesz szó valahogy azt nem akartam elolvasni, túlságosan felkapott lett. Emlékszem, egy könyváruházas akció keretében megrendeltem a Papírvárosok regényét az írónak. Fülszöveg alapján megtetszett, és hát mondhatni, impulzus vásárlás eredményeként tudhattam magamévá a könyvet.

Ez a borító jobban tetszik, mint a filmes változat

2016 májusában el is olvastam, ám valahogy azóta függőben van a blog poszt nálam. Egy bekezdésig és egy képig jutottam. Úgy gondoltam, akkor pótolom be teljes egészében, ha újraolvastam a könyvet. Erre cirka 2 éve készülök, de most hirtelen ötlettől vezérelve ezt kezdtem el olvasni. Szóval, íme a poszt!


Nagyvonalakban emlékeztem a történetre, de nem pontosan. Quentin és barátai a középiskola utolsó hetében járnak, amikor szomszédja, Margo egy éjszakai kalandra invitálja. Elkövetnek pár csínyt, a fiú úgy hiszi, ezzel újra feléledt a barátságuk a lánnyal. Ám másnapra hűlt helye marad a híres Margo Roth Spiegelman-nak. A fiú innentől nyomozásba kezd, és szentül kapaszkodik minden nyomba, hogy minél hamarabb rátaláljon szomszédjára. Végül egy emlékezetes kaland kerekedik az egészből, amelyet a három jóbarát együtt él át.

Olvasás közben kettős érzéseim voltak. Nekem furcsa volt Green írói stílusa. Annyiszor ismételt dolgokat, gondolok itt utca nevekre, személynevekre, hogy az már nekem kicsit sok volt. Nem tudom, hogy más könyveiben is ez van-e, de egyelőre ez a regény nem sarkallt arra, hogy másikat olvassak tőle.

A történet felépítése jó volt. Az érzések, amik a fiún futottak át a keresés közben jól lettek átadva. Barátai nem igazán foglalkoztak az esettel, és ezt Quentin a szívére is vette. Nem érezte át, hogy mással is kellene foglalkoznia, nem csak ezzel az egész Margo üggyel. Aztán végül a barátai is vele tartottak, hogy pontot tegyenek az egész végére. És valahogy a végén nem csak a szereplők csalódtak, hanem én is. Nem gondoltam volna ilyen befejezésre, sokkal inkább valami másra. De az üzenetét megértettem.

A történet megmutatja, hogy nem mindenkit ismerünk meg, annak ellenére, hogy ezt gondoljuk. Lehetnek „papíremberek” azok, akiket annyira közel érzünk magunknak. Ne kergessünk hiú ábrándokat egész életünkben.

Ezt a könyvet egyszer el lehet olvasni tudom, én kétszer olvastam, a történet maga érdekes. De annyira nem varázsolt el, mint ahogy azt gondoltam. Sajnos.

Mivel ebből készült film is, így nemsokára, hosszú szünet után érkezem egy filmes bejegyzéssel! Hamarosan jövök.

F.

John Green: Papírvárosok
Papertowns
Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2015.
384 oldal

Quentin Jacobsen egész életét azzal töltötte, hogy távolról csodálta a hihetetlenül kalandvágyó Margo Roth Spiegelmant. Így aztán, amikor a lány nindzsának öltözve kinyitja Quentin ablakát, bemászik rajta az életébe, és magával invitálja egy nagy fantáziával kitervelt bosszúhadjáratra, a fiú vele tart.
Egész éjszakás kalandjuk után új nap veszi kezdetét, s amikor Q megérkezik az iskolába, megtudja, hogy a mindig is enigmatikus Margo ezúttal valódi rejtéllyé lett. Hamarosan kiderül azonban, hogy vannak bizonyos nyomok, amelyek felderítése csak rá vár. Ezzel olyan csapongó kaland veszi kezdetét, amelynek során minél közelebb kerül, annál kevesebb tárul fel előtte a lányból, akiről azt hitte, jól ismeri.
A Printz-díjat elnyerő John Green azzal a ragyogó szellemességgel és izzó érzelmi őszinteséggel tér vissza, amely olvasók egy egész új generációját hozta lázba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése