2019. január 18., péntek

Amikor nem tudod, hogy ki vagy... - könyvértékelés


Molyon szoktam szörfölgetni, és nem egyszer fordult már elő az, hogy egy ismerősöm véleményét olvastam el az aktuális könyvről, amit befejezett, ennek kapcsán raktam kívánság listára az adott művet. Másfél évig lapult szépen a kívánság listám élén Colleen Hoover és Tarryn Fisher közöse, a Never,Never. Mindig csak nézegettem, hogy ah majd megveszem. Őszintén úgy voltam vele, hogy elég rövid fülszövege volt, és azon agyaltam, hogy vajon az alapján megéri-e nekem ezt megvenni.

Nézegettem, hogy trilógiáról van szó, úgy gondoltam egy esélyt megér. Karácsonyra kaptam könyvutalványokat, az egyikkel vásároltam négy könyvet, és ez is közéjük került. Rövidsége miatt esett erre új olvasmányként a választásom.


Bevallom, a történet elején nem csak a főszereplő lány volt összezavart, hanem én is. Charlie elveszített minden emlékét és próbálja magát összeszedni. Teljesen olyan érzetet keltett bennem az egész, mintha valami kimaradt volna a könyvből, és hirtelen a közepén kezdtem volna el. Valószínűleg az írók ezt az érzést akarták érzékeltetni, hiszen a lány sem érezhetett máshogy ebben a szituációban. Ahogy telt a tanítási nap, kiderült, hogy a lány barátja, Silas végig a Da Vinci-kód albínó szerzetese, Silas volt előttem, ahogy a filmben megjelent a sápadt bőrével és tejföl szőke hajával is ugyanígy járt. Úgyhogy összekovácsolódva próbálják meg kideríteni a rejtélyt. Hogy egyáltalán mi történt velük, és azt, hogy kik kők valójában.

Az egész alatt kissé nyomozónak éreztem magamat. Ahogy a szereplők bukkantak rá egy-egy új nyomra, úgy próbáltam meg összeilleszteni a darabkát az eddigi információkkal. Egy picit nekem a könyv nagy része vakon lövöldözés volt, ugyanis sehogy sem jutottak előrébb a szereplők. Egy-két infó derült csak ki róluk, ezekből nekem az jött le, hogy az emlékezet kiesés előtt nem voltak közkedvelt személyiségek, és ezen ők is megilletődtek. A csattanó az utolsó egy fejezetben volt, hát miért is ne a vége előtt???

És ott maradt a bűvös mondat: Folytatás következik… Amit nem kicsit utálok!!!

Az alapötlet nekem tetszett, egyedinek találom, nem igazán találkoztam még ilyen jellegű könyvvel. Az viszont egyáltalán nem tetszik, hogy szét lett bontva három részre… Az egy dolog, hogy az első rész 170 oldal. De megnéztem, a második 120 oldal sincs, a harmadik része pedig mindössze 106 (!!!) oldal. Most komolyan. Miért kellett szétcincálni?? Miért nem lehetett kiadni egy átlagos, 400 oldal terjedelmű könyvben ezt az izgalmas sztorit? MIÉRT? Nemsokára beszerzem a folytatásokat, mert roppant kíváncsi lettem hogyan fog végződni Charlie és Silas története!!

Ezek után azt tudom tanácsolni, hogy egyben szerezzétek be a trilógiát, ha lehetőségetek van rá – szerencsére nem nagy beruházás, a legdrágább könyv 2300 forint, a másik kettő pedig 1700 akciókkal meg még jobban jársz.

F.

Colleen Hoover – Tarryn Fisher: Never, never – Soha, de soha
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2016.
174 oldal

Soha ne hagyd abba! Soha ne felejts!

Jó barátok voltak, amióta csak megtanultak járni.
Ma délelőtt óta vadidegenek.
A fiú bármit megtesz, hogy emlékezzen.
A lány bármit megtesz, hogy felejtsen.

Ne habozz! Imádni fogod.

„Az első pillanattól rákattantam a történetre, és beleéltem magam a szereplők életébe. Feszültséggel teli, lebilincselő, szívszorító könyv egy szerelmi történettel a középpontjában. Rajongója lettem a sorozatnak, alig várom, hogy megtudjam, mi történik legközelebb.” – aeastbookblog.com

„Most fejeztem be a könyvet, és hű! Kába vagyok, és szerintem így is maradok, amíg a kezembe nem veszem a második részt. Fáj a fejem, fáj a szívem. Imádom Charlie-t és Silast! Meg persze a történetet is. Alig várom, hogy lássam, hová visz bennünket Tarryn és Colleen. Gyönyörű stílus… nem is tudom, hogyan jellemezzem.” – www.maryse.net

„Kedves olvasók, az előítéleteket hagyjátok odakint! Ez egy egészen más és nagyon is izgalmas utazás lesz Colleen Hooverrel és Tarryn Fisherrel. A Soha, de sohát egyetlen kategóriába sem lehet beleszuszakolni. Romantikus, feszültséggel teli, szellemes, merész, titokzatos, sőt hátborzongató is egyben. Imádtam!” – www.vilmasbookblog.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése