2022. december 24., szombat

És megint eltelt egy év... - 2022-es év összefoglalója

Az elmúlt évek tendenciája után megfogadtam, hogy idén szentestére élesítve lesz az évösszegző bejegyzés. Ezért nekiálltam már korán, december elején megírni egy vázat ehhez, így remélem, nem csúszok már el.

Forrás: Pinterest
Sziasztok!

Nem tudom, hogyan érünk el ilyen gyorsan az év összefoglaló posztjaihoz, de mindig csak annyit veszek észre, hogy már megint ezt írom. Aztán még csak most tettem közzé a tavalyit. Úgy gondoltam, hogy idén is számot vetek az olvasmányaimról és azok értékeléséről a Moly profilom alapján. Hasonlóan a tavalyihoz, most is szeretnék kitérni az olvasott sorozatokra, újraolvasásokra, miért vettem elő azokat ismét, és még sok egyéb dologra is, természetesen könyvekkel kapcsolatosan!

Most jönnek a karácsonyi pillanatok, remélem mindenkinek boldogan, békésen, a szerettei körében fognak telni az ünnepek! A készülődést letudva, egy kis elcsendesedést követően huppanj le egy bejglivel talán még nem folyik ki senki fülén, nálunk ez ilyen december 27-e környékén szokott előjönni és nézzük át együtt, milyen volt az év könyvekben – nemcsak nekem, hanem Neked is, kedves olvasó!

Idén is akadtak jó olvasmányaim

Valahogy észrevettem azt az utóbbi egy-másfél évben, hogy nem ragadnak el úgy könyvek, hogy azt érezzem, nem tudom letenni. Átlagosan egy könyvet, ami maximum 400 oldal terjedelmű, 2-3 hétig szoktam olvasni. Nem tudom, hogy ennek van-e különösebb oka, hiszen nem változott úgy az érdeklődésem, továbbra is a new és young adult könyvek felé húz a szívem, és főként ilyeneket olvastam idén is. A napi rutinom nyártól egy kicsit megváltozott, de nem gondolnám, hogy ez annyira befolyásolná az olvasási kedvemet. Egyszerűen érzem, hogy most nem vagyok akkora izgalomban az aktuálisan olvasott regény iránt, hiába tudom, hogy jó a sztori. Bár, mostanában elég sok olyan könyvet fogtam ki, ami jól indult, de a végére valahogy teljesen más lett, mint amire számítottam… Amivel egyébként nincsen semmi baj, hiszen nem vagyunk egyformák, lehet csak pont nekem nem jött úgy be az adott regény. Igyekeztem tartani a havi posztolást, de ez sajnos nem sikerült. Hiába olvastam minden hónapban legalább egy könyvet, akadtak olyan hónapok – február és november -, amikor nem került ki bejegyzés a blogra. Sokszor csúsztak össze a posztok, volt, hogy egy könyv után már a másodikat kezdtem el, a posztot meg két bekezdésig sikerült megírnom. Ha már az olvasásnál tartunk, januárban és júniusban sikerült a legjobb átlagot produkálnom, ebben a két hónapban négy-négy könyvet sikerült elolvasnom. A kisebb-nagyobb szünetek alatt is sikerült idén közel 500 megjelenítést generálni itt az oldalon! Mindig elmondom, de most sem tudom kihagyni, hogy nagyon hálás vagyok Nektek ezért! Lassan 8 év van a kis hobbimban, és még mindig szeretem csinálni. És egyébként már átlépte az oldal a 18 ezres!!! összes megtekintést! Sosem gondoltam volna, hogy ide jutunk!

Na, a statisztikai részről ennyit, jöjjenek a könyvek! Tavaly éves szinten 25 könyv elolvasását tűztem ki, amit konkrétan december 31-én sikerült teljesítenem. Idén ennél azért jobban haladtam, a 25 könyv már december első napjaira összejött! A bejegyzés készültekor épp a 27. könyvemet olvasom. Ebből összesen 8 könyv volt az, amit már korábban olvastam. Idén kedvet kaptam a Briar egyetem hokis srácaihoz, az Off-Campus sorozat mind a négy részét elolvastam, hiszen nagy kedvencem az összes regény. Illetve, várhatóan jövőre érkezik az ötödik rész, amit már nagyon várok! Nyáron fesztiváli hangulatra vágytam, így elővettem Leiner Laura Bábelét, amit ennyi idő után is nevetve olvastam újra. Aztán egy régi kedvencem felé nyúltam, ami Colleen Hoover Túl késő című könyve. Ugyan nem egy kiemelkedő CoHo regény, de számomra jelentős, hiszen ez volt az első könyv az írótól, amit olvastam. Régóta a polcomon van papírkiadásban, így gondoltam ideje elolvasnom ilyen formában is.

Kettő könyvsorozatot sikerült teljesen elolvasnom ebben az évben, kettő másikat pedig elkezdenem – ebből az egyik nincs teljesen befejezve. A fent említett Off Campus mellett Anne L. Green Csábító sorozatát sikerült ennyi idő után befejezni. Ugyan a második rész nekem kicsit lehúzta az élményt, a harmadik kötet teljes mértékben kárpótolt! J. L. Armentrout sorozata, a Várok rád két részéig jutottam, a harmadikat nem tudom, mióta tervezem olvasni, de talán megleszek nemsokára azzal is. Emellett belekezdtem Lakatos Levente Nem szabadott volna sorozatába, amely két éve, egy e-könyvvel indult el, ennek folytatását azóta is várom. Most megkaptam az első papírkönyvet, ami egyrészt folytatása is volt. Így meg várhatom ennek a folytatását, ez egy ördögi kör!! Ennek nem sokára jövök az értékelésével, de elöljáróban annyit, hogy ismét kaptam azt, amire vártam Leventétől, a kreált vallás mellé feszültség és a megszokott krimi szál nem maradt ki! Nagyon-nagyon kíváncsivá tett, hogyan fog folytatódni Samu és Mia sztorija! Az az átkozott függővég!!

A sorozatokat és újraolvasásokat kitárgyalva térjünk át az önálló regényekre. Idén kettő könyvet biztosan tudok kiemelkedően TOP olvasmánynak mondani a felhozatalomból. Az egyik Jay McLean Lucas című könyve volt. A Preston család akár a szomszédban is lakhatna, annyira közel éreztem magamhoz a szereplőket. Annyi érzés jelent meg a könyvben, hogy a végére egyszerűen afelett is szemet hunytam, hogy elrugaszkodott a valóságtól a tetőpontja. A másik nagyobb élmény számomra egy magyar íróhoz, Baráth Viktóriához köthető. Az Első tánc hiába közel 600 oldalas, annyira lekötötte a figyelmemet, hogy észre sem vettem, úgy elolvastam. Olyan érzelmi kavarodás volt Zoey története, hogy csak kapkodtam a fejemet, és ott volt, hogy egyszerűen nem láttam előre, hova fog kifutni a történet. Újdonságok közül kellemes meglepetés volt számomra Michelle Heard Falcon című rövidke regénye. Imádom az egyetemista fiatalokról szóló sztorikat, így egy az egyben teli találat volt számomra! Falcon és a barátai kapcsolata nagyon tetszett, izgatottan várom a többi srác regényét, hiszen mindegyik karakterben találtam valamit, ami érdekelne önálló könyvként is!

Igazán rossz könyvélményben nem volt részem szerencsére. Csak olyan akadt a kezembe, aminél egy picit más elvárásom volt. Vagy úgy alakult, hogy nem pont az én ízlésem volt az adott könyv. A Hozzáférés megtagadva, valamint a Valaki más nyara nem pont nekem íródott, úgy éreztem. Voltak hibái a könyveknek, amiken úgy túl tudtam volna lendülni, de annyira nem éreztem magaménak egyik történetet sem. Illetve egy nemrégiben olvasott történet, az Összeroskadva is bekerült ebbe a szekcióba. Maya a történet főszereplője nagyon sokat szenvedett érzéseivel, és egykori szerelmével, Cameronnal is. Ez nekem nagyon lehúzta az egész könyvet, pedig szerintem alapból nem lett volna rossz. Egyébként ezt a három könyvet sikerült egymás után olvasnom, így enyhén szólva is vágytam ezek után egy olyan jó regényre, amit nem tudok letenni.

Megint sikerült eleresztenem magamat a visszatekintésben… Döcögős, ám jó évet zárhatok magam mögött, nem csak az olvasásaim terén, hanem úgy az életemben is. Több régi kedvencem mellett sok új, és izgalmas történettel találkoztam könyv formájában. Remélem sikerül tovább vinnem ezt a vonalat a következő évre is! És persze faragok le az olvasatlan listámból is – jelenleg 21 könyv van rajta karácsonyi ajándékok nélkül. Annak viszont örülök, hogy idén jó arányokat behúzva, sikerül 20 alá csökkentenem a kívánság listámon szereplő tételeket a pénztárcám kevésbé örül ennek. Szerintem 2023-ban is rengeteg újdonság, és régen várt folytatás vár még rám. És remélem Rád is!

Nem szaporítom tovább a szót, hiszen vár a karácsonyi varázslat – akár egy könyv formájában – és a megérdemelt pihenés is! Még egyszer, köszönöm, hogy velem tartasz a könyves utamon itt a blog sorain át!

Nagyon boldog, békés, bejgliben és könyvekben gazdag karácsonyt kívánok minden kedves olvasómnak!

Fanni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése