2022. december 31., szombat

Az újabb esély, egy kis csavarral - könyvértékelés

Az év vége közeledtével gondoltam rövidebb olvasmányt kellene keresnem, hogy még esetleg beleférjen egy könyv az idei statisztikámba előre láthatólag ez nem fog sikerülni, de nem baj. Van még egy Vi Keeland regény, ami már nem tudom, mióta a polcomon pihen. Szeretem az író műveit, de valahogy minden könyve végére azt érzem, hogy eh, ugyanaz volt, mint az előző, csak más szereplőkkel és helyszínekkel.

Már egy jó ideje kinéztem magamnak ezt a regényt, és márciusban meg is rendeltem. Azóta a polcomon várja a sorát, és gondoltam, mivel mindig bejön az írónő stílusa, ezért remek lesz az idei, utolsó olvasmányaim közé. A megbízó olyan történetnek ígérkezett fülszövege alapján, amiket én szeretek, így bátran vettem kezembe, hogy elmerüljek Vi Keeland könnyű, vicces, ám sokszor mélyre szántó stílusában.

Ránéztem Molyon a könyv adatlapjára, és be kell valljam, hogy a külföldi kiadás borítója és címe is sokkal jobban tükrözi a sztorit! A borítón lévő férfit jobban látom Grayson-nak, mint a magyar kiadáson szereplőt. Keeland regények borítói mind egyforma vonalon mennek, számomra annyira semleges hatást keltenek. De úgyis a beltartalom a lényeg, nem a külső.

Külföldi borító sokkal jobb!

Első észrevételem az volt a regénnyel kapcsolatban, hogy viszonylag kicsi a betűméret. Lehet csak az előtte lévő olvasmányom után éreztem így, de lassabban is haladtam vele az elején. Talán kicsit frusztrált a dolog, de a végére beindult az olvasási kedvem. Viszont a végére annyira belejöttem, és annyira elkapott a sztori, hogy egész gyorsan haladtam!

Layla a főszereplő, aki jogi pályán dolgozik. Új megbízást kap, amikor meglátja leendő ügyfelét, nem igazán örül a munkának. Egyértelműen érződik, hogy érzelmi kapcsolata van az ügyféllel, de nagyon zavaros a kép az elején. Grayson Layla szemében rosszfiúként van feltűntetve, így kíváncsivá tett az írónő, hogy mi lehet a rovásán. Pár visszatekintő fejezet adott erre választ: Layla gyakornoki munkáját egy börtönbe tölti el, ahol megismerkedett Grayson-nal, aki ott raboskodott. Ezekből a visszatekintő fejezetekből nem volt túl sok, de pontosan elég volt ahhoz, hogy megtudjam mi történt a két szereplő között, és miért van ekkora ellenállással a lány az új ügyfele iránt. Közös munkájuk elején Gray egy idős hölgy segítségére siet, Etta nem csak Layla számára szimpatikus, hanem nekem is nagyon a szívemhez nőtt. Az ő részeinél Gray megmutatja emberi oldalát, és Etta is megerősíti Layla-t abban, hogy nem olyan Gray, mint ahogy ő gondolja.

Amikor Gray színt vallott Layla-nak, hogy mi állt az egykori hazugsága mögött, vagy hogy miért titkolta el az igazság egy részét inkább, meglepett a dolog. Nem volt annyira fekete-fehér, ahogy Layla gondolta. Gray kiharcol magának egy második esélyt, nem ereszti Layla-t, normális keretek között. A lány nem adja könnyen magát, sőt, még kollégáját, Oliver-t is a képletben tartja, ezzel is megőrizve távolságot a börtön viselt férfitől, aki korábban már átejtette. Közben Gray emberi oldalából egyre többet kaphatunk, erre jó példa volt, hogy örökbe fogadott egy kiskutyát, aki végigkísérte a történet bizonyos részeit és ez fontossá válik a végére.

A csavart az adta, amikor Layla elé sétál szó szerint Gray ex-felesége, Max. Majd ledob egy olyan „bombát”, ami teljes mértékben megváltoztatta a történet folyását, és olyan kiszámíthatatlan csavar volt, hogy az államat a földről szedtem össze. Gray élete fenekestől felfordul ettől, de szöget üt a fejében a kérdés, hogy Layla bírni fogja-e. A kedves családi jeleneteket beárnyékolja ez a gondolat Grayson fejében, illetve Max sem véletlenül jelentkezett be: halálos betegsége van, amivel nem tudja, mennyi van hátra életéből. Ezt követően Grayson hozott egy olyan döntést, amit egyáltalán nem értettem. Később egykori cellatársa, és Etta mutat neki irányt. Imádtam, ahogy a két főszereplő a végén ismét egymásra talált, kedves jelenet volt, miután Etta elmesélte, hogyan találkozott férjével. A pont az i-re az epilógus volt, ami igazán szívmelengetőre sikerült.

A regényt úgy raktam le, hogy wow, ez igazán jól sikerült! Nem éreztem úgy, mint ahogy a korábbi Keeland könyveknél: ilyet már olvastam tőle, ugyanaz, mint a többi, de azért tetszett. A könnyed első felét a könyvnek felváltja a mélységekkel és fontos döntésekkel tarkított vége. Nem tudtam letenni a könyvet, hiszen kíváncsi voltam rá, hogy mi lesz a következő fordulat, ami meg fog lepni, és amire egyáltalán nem számítok. Pontosan ez kell nekem egy jó regényhez! Az erotika nem volt a képembe nyomva, ami teljesen jól állt ennek a regénynek. Pont ott volt ágyjelenet, ahol elfért, de Gray erotikus megjegyzései is illettek a párbeszédekbe. A szereplők szerintem jól voltak megírva, és ahogy említettem már, nagy kedvencem volt Etta karaktere! Nem szerepelt sűrűn, de ha igen, mindig mosolyt csalt az arcomra.

Egy szó, mint száz, most meglepett Vi ezzel a regényével. Eltérőnek éreztem a korábban olvasott könyveitől, valószínűleg ezért is tetszett ennyire. Ajánlani tudom, ha vágysz egy olyan olvasmányra, ami egy könnyebb kezdés után átvált mély tartalomba, majd egy aranyos jelenettel teszi helyre az egészet!

F.

Vi Keeland: A megbízó
The Naked Truth
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Kiadás éve: 2019.
362 oldal

Gyűlölöm, de annyira kívánom!

A nagyfőnök megbízott, hogy egy leendő ügyfélnek én tartsak prezentációt. Tipikus hétfőnek indult. Egészen addig, míg be nem sétáltam a tárgyalóba, és bele nem ütköztem a férfiba, akit meg kellett volna győznöm az együttműködésről. Úgy nézett rám, mintha élve fel akarna falni, de sajnos nem más volt, mint az exem, Gray Westbrook. A férfi, aki összetörte a szívemet. A férfi, akit az eszem megvetett, a testem azonban mindennél jobban kívánt.

Két év és egy súlyos baklövés után itt volt a lehetőség, hogy bizonyítsak a munkahelyemen. Ezért valahogy mégis sikerült megtartanom a prezentációmat, miközben igyekeztem kerülni az exem átható pillantását.

De a mocskos szavakat, melyeket a fülembe súgott az előadásom után, képtelen voltam figyelmen kívül hagyni. Az azonban ki van zárva, hogy adjak neki még egy esélyt, különösen most, hogy az ügyfelünk lett… azt már nem!

Vi Keeland New York Times bestsellerszerző legújabb, szexi, különálló regénye újra lázba hozza az olvasókat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése