2022. december 28., szerda

Milyen titok jöhet még? - könyvértékelés

Tudjátok, hogy Lakatos Levente egyik regényével indult 16 éves koromban újra az olvasás iránti rajongásom. Így a mai napig nyomon követem az új könyveinek megjelenését, legyen szó papír, vagy elektronikus kiadásról. Ugyan az utolsó önálló kötete, a Vörös vegyes érzéseket keltett bennem, de ez sem tántorított el attól, hogy megvegyem az idei megjelenést, és ezzel idén is olvassak tőle.

Szinte kereken két éve írtam Levente két e-könyvéről, a Próbáltam mindezt elfelejteni egy megrázó történet leírása, mellette ott volt még a Lelkem mélye éjsötét útvesztő című szösszenet. Már akkor nagyon felkeltette érdeklődésemet a sorozatként elindított rövidke könyv, sok lehetőséget rejtegetett magában. Azóta nem kaptunk folytatást. Egészen idáig!

Hiszen a Tönkreteszlek ennek az e-könyvnek, és egyben a folytatásának a papír alapú kiadása. A Nem szabadott volna… sorozat első részeként van jelölve a könyv, aminek remélem ennél hamarabb fogjuk a soron következő részét kapni! Az e-book után a papír kiadás borítója nekem nagyon bejött, sokkal találóbb lett! Nem tudom, hogyan csinálja Levente, de nekem a könyvborítói mindig betalálnak, nagyon szeretem a letisztultságát. Nemhiába, az Aktus borítója az egyik kedvencem!

Pro tipp, mielőtt olvasnád a könyvet! Én előtte elővettem az e-könyv olvasómat, hogy felfrissítem emlékezetemet, és elolvasom a korábbi részt. Majd amikor a felénél jártam, felsejlett bennem, hogy mi van, ha ugyanez lesz a könyv nyitása? Még jó, hogy Molyon jelölve is van, hogy az e-könyv a regény eleje... De így legalább 120 oldaltól kezdtem a könyvet. Na, mindegy, gondoltam megosztom veletek, hogy ti egyből a könyvvel kezdjetek. De, legalább így is növeltem az olvasott könyvek számát.

Izgatottan vártam, hogy mit rejteget magában Mia és Samu története, hiszen amikor az e-könyvet olvastam, nagyon megfogott az egész. Tetszett a Levente által kreált vallás ötlete, erre, vagyis a mitéraizmusra épít a Szofia lányai rend, amely a Bibliából kihagyott evangéliumokból táplálkozik, és hisznek az ártatlanságban, mert tudatlanok a lelkek hacsak nem én értelmeztem rosszul a lényegét, ez sem kizárt. Ám egy olyan titok fűzi össze Miát a renddel, ami gúzsba köti őt, és feltételekhez van kötve a szabadulása. Nagyon sokszor átjött a szereplő érzése, hogy szabadulna az egésztől, és ezért megtenne bármit. Például foggal, körömmel harcol édesanyja birtokáért, amire a Kalapos testvérek is szemet vetettek. Samu és Ella számára üzleti érdek miatt szükséges az említett telek, hiszen így tudnák fenntartani édesapjuk cégét. A fiatalok nem ismeretlenek egymás számára, hiszen a két család jó kapcsolatot ápolt korábban, csak eltávolodtak egymástól, miután Mia apja meghalt és ő a rend bölcsességotthonába került. A telek, és egy félresikerült buli miatt a két fiatal egyre közelebb kerül egymáshoz, annak ellenére, hogy Miára nehezedő teher, és a múltjában történt rossz események gátolják őt a kiteljesedésben.

A történetet a két főszereplő, Mia és Samu szemszögéből kísérheti végig az olvasó. A szálak szerintem jól voltak felépítve, szépen lassan derült ki minden, vagy épp maradt homályban az adott titok, és így kellően kiérződött az érzelmi feszültség mindkét oldalról. Időben egymást követik a fejezetek, esetleg kisebb visszaugrás volt az elbeszélő váltásakor, ami egyáltalán nem volt zavaró. A regény végére összefonódik a két szereplő útja, és kicsúcsosodik az érzelmi feszültség. Az utolsó fejezettel természetesen úgy hagyta félbe az író a történeteket, hogy fennmaradjon az érdeklődés a folytatás iránt. A könyv második felére éreztem azt, hogy beindult a sztori, hiszen egyre több titok került felszínre, mind Mia múltjából, mind pedig Samuék édesanyjának rejtélyes eltűnése kapcsán. Tetszett az ötlet, hogy Samu egy filmben dolgozná fel az egészet, és saját maga ment utána a dolgoknak. A két főszereplő közötti érzelmi vibráció már az elején jelen volt, de a végére, egy kifakadás során nyílt meg Mia Samunak, és engedte magához közel. És amikor azt gondoltam, hogy jó, sínen vannak végre, jött egy történés, ami megfordított mindent, és egy csettintésre lett elvágva a sztori. Az író rendszeres olvasójaként, nem is értem miért voltam ezen úgy meglepődve. Levente regényeiből nagyon ritkán hiányzik a krimi/bűnügyi szál, ebbe a könyvbe is bele volt ez írva. Így visszagondolva, elsőre egy picit laposnak éreztem ezt a részét, hiszen már az elején meg volt ágyazva neki azzal, hogy a Szofia lányai egy gyilkos felmentésén dolgoztak, amit el is értek. De mégsem esett le nekem, hogy hova futhat ki a dolog, így ez a szál is érdekes volt számomra! Csak hiányoltam, hogy jobban ki legyen bontva, de remélem, erre sor kerül a soron következő könyvben. Esetleg Dr. Lengyellel is találkozhatunk!

Örültem, hogy végre kezemben tarthattam ezt a regényt, és szerencsére csalódnom sem kellett benne. Levente hozta azt, amit megszoktam és elvártam tőle egy könyvben. Nem volt túltolva az erotika benne, mellette voltak titkok, amikre utalások voltak, de nem derültek ki, illetve megkaptam a krimi szálat is. Ezek mind-mind olyan elemek, amik remek táptalajai lesznek a folytatásnak, és remélem, nem kell ennyit várnunk rá! Kíváncsian várom Mia és Samu történetének és románcának a fejleményeit!

F.

Lakatos Levente: Tönkreteszlek
Nem szabadott volna… 1. része
Kiadó: Dopamin Könyvkiadó
Kiadás éve: 2022.
340 oldal

Gyűlölniük kellene egymást. Máskülönben garantált a katasztrófa.

A zárkózott, tragikus sorsú Mia gyerekkorában jelen volt gazdag édesapja meggyilkolásánál. Sőt, azt pletykálják, hogy ő az elkövető. Az esetet követő nagy médiafelhajtástól távol tartva édesanyja egy külföldi, kétes hírű bentlakásos vallási intézetbe küldte lányát. Vagy inkább száműzte? Mia a húszas éveiben is még a tragédia spiráljából próbál kievickélni, de egyre mélyebbre süllyed benne, mígnem találkozik édesapja egykori nagy riválisának fiával. Nehéz eldönteni, hogy Sámuel segíthet rajta, vagy egy életre tönkreteheti a súlyos titkokat cipelő lányt.

A laza erkölcsű Sámuel örök lázadó, nagyon úgy tűnik, a harmincas éveire sem nő be a feje lágya. Imádja feszegetni a határokat, meggyőző megjelenésével pedig igen népszerű a hölgyek körében, akikkel előszeretettel játszadozik is. A családi vállalkozás érdekében rákényszerül arra, hogy az ujja köré csavarja a külföldről hazatért csillagvirágszálat, azaz Szendházi Miát. Azt gondolja, hogy a sebzett lelkű lány könnyű préda lesz, de téved, és nagyon úgy fest, hogy az a fránya fegyver fordítva sül el.

Vajon a családi viszályokat is elsöprő szerelemnek garantáltan tragédia a vége?

LAKATOS LEVENTE többszörös Aranykönyv-díjas szerző. Sikerkönyveivel önismereti utazásra csábítja olvasóit. Regényei témaválasztásukban bátrak, ezért gyakran polgárpukkasztóak. A Tönkreteszlek az első, saját kiadójával megjelentett könyve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése