2022. július 25., hétfő

Te mit választasz? Biztonságot, vagy a kalandot? - könyvértékelés

Múlt hónapban írtam egy bejegyzést Rebecca Yarros regényéről, amit egy kihívás keretében választottak nekem júniusi olvasmánynak. Nos, a kihívást folytatva júliusra is sorsoltak egy regényt nekem, amit szintén már egy ideje halogatok.

Baráth Viktória könyvei eddig ismeretlenek voltak számomra. Egy barátnőm lepett meg a regénnyel karácsonyra, ő több könyvet is olvasott már az írótól. Magamtól nem biztos, hogy megvettem volna bármilyen regényt az alkotótól, valamennyire hadilábon állok a magyar irodalommal pedig mennyi jó könyvet szoktam kifogni magyar szerzőtől, így nem is nagyon keresem a hazai könyveket. Ami szomorú, tudom. Az Első tánc című regénnyel nem voltak különös elvárásaim. Úgy kezdtem neki, hogy sodorjon magával, aztán meglátjuk. Hát… Rendesen elsodort!

Zoey egy visszahúzódó, csendes lány, aki azért indult Párizsba, hogy kalandot keressen. Amibe rögtön a megérkezésekor bele is futott, hiszen nem volt érvényes szobafoglalása, így szállás nélkül maradt. A repülőn megismerkedett egy rejtélyes idegennel, aki kisegítette szállás ügyben a lányt. Zoey nem egészen olyan kalandot talált, mint amire számított, hiszen Owen akárhányszor leírást olvastam róla, mindvégig Ed Sheeran jelent meg lelki szemeim előtt teljesen kimozdította a komfort zónájából. Számomra furcsa is volt, hogy egy ennyire zárkózott lány, hogyan tud így nyitni egy mondhatni idegen felé. Valahogy ott motoszkált bennem, hogy Owen tartogat valami nagy csattanót, de nem bírtam rájönni, hogy mi lehet az… Ahogy a férfi elhalmozta a lányt ajándékokkal, esküszöm ezt a „cukros bácsi” feelinget adta nekem az egész és néhol beugrott az Ötven árnyalat trilógia is, shame on me. Zoey rengeteget őrlődött magában, hogy mi lenne a helyes, hiszen tudta, hogy kérész életű románcuknak nincs jövője, aztán hirtelen a férfi megoldotta ezt a gondját... elég gáz volt, hogy Owen se szó, se beszéd, ott hagyta.

Futó kalandját a lány nem tudta elengedni, hiába tért vissza az Államokba, ezzel együtt a megszokott kis életéhez. Viszont hiába tartottam a könyv elején, nagyon is érezhetővé vált, hogy a lány számára jót tett a kiruccanás, és fejlődött a személyisége ezáltal! Ám a sors gondoskodott arról, hogy ne legyen könnyű elfelejtenie a férfit. A skót főszereplő és a lány útja ismételten kereszteződött: Owen Zoey osztályában kezdett tanítani. Ennek köszönhetően a kis viszonyuk nem szakadt meg.

Na, de itt álljunk is meg egy kicsit! Egyszerűen nem bírtam már követni, hogy mikor ki felé húz Zoey szíve. Mesterien alakította úgy az írónő a cselekményt, hogy izguljak a szereplőkért, na meg a lány választásáért. Sokszor már nem csak szerelmi háromszöget éreztem az egészben, hanem ötszöget is. Pont emiatt vált számomra letehetetlenné a regényt! Csak hagytam magamat sodródni a cselekménnyel, és nem próbáltam már megtippelni, hogy mikor mi lesz a lány döntése, hiszen esélyem nem lett volna eltalálni.

Szinte izzott a levegő Owen és Zoey között, de mindvégig tilosban jártak, mivel az iskolában, illetve barátai előtt is titkolnia kellett a viszonyt a lánynak. Aztán, ahogy egyre jobban értek össze a szálak a cselekményben, úgy bonyolódott minden: Owennel kapcsolatban beigazolódott, amire vártam, megjött a csavar a történetbe, de nem is akárhogyan… Ezt követően bejött a képletbe egy harmadik fél is, és érezhetően a fiatal lány végképp nem tudta tisztába tenni az érzéseit. Ezen egyáltalán nem voltam meglepődve, hiszen ott volt a kalandokat tartogató férfi, illetve a biztonságot adó, kevésbé merész egyén. Owen viszont rengeteg intő jelet közvetített a lány felé, ennek ellenére ő mindvégig felé húzott, amit egyáltalán nem tudtam megérteni, hiszen egyértelműek voltak a férfi szándékai. Aztán amikor kiborult a bili, és Zoey szíve összetört Owen miatt, egy másik kulcs szereplő karjaiban talált vigaszt. Az egész szituáció oda kanyarodott vissza, ahol Owen miatt tartott, csak most épp a másik férfi miatt agyalt annyit Zoey. Itt azért már enyhén szólva idegesített, hogy ennyire nem tudja a lány mit szeretne ami persze teljesen érthető volt. Közben az írónő még egyet csavart a történeten, és fény derült Owen-nel való viszonyra is, majd azzal a lendülettel a másik férfivel való viszonyára is. Érdekes fordulat volt ez számomra, erre nem így számítottam. A végére nekem nagyon fura lett, hogy Owen olyan karakterré vált, mint egy bumeráng, hiába engedte el a lány, szüntelen visszatért hozzá a férfi. Aztán idővel rávilágított a regény arra az apróságra is, ami engem a történet eleje óta foglalkoztatott: mennyi korkülönbség az, ami belefér egy kapcsolatba? Meddig egyeztethető össze két életút több mint 10 év korkülönbségnél? Szerintem ez nagyon jól volt megragadva, és felvezetve. A végén úgy látszott a lány révbe ér, és megtalálta választottja mellett a nyugalmat és a boldogságot. De, nyilván nem érhet ez a könyv így véget, úgyhogy az írónő csavart még egy utolsót a végére!!

Lehet, hogy kuszának tűnik a bejegyzésem, de nem akartam lelőni a legnagyobb poént a könyvből, ezért próbáltam így fogalmazni, ahogy sikerült.

Úgy érzem, hogy az idei évem második legjobb könyvét sikerült elolvasnom az Első tánccal! Imádtam, hogy akármire is gondoltam, még véletlenül sem oda futott ki a cselekmény, egyszerűen nem volt benne semmi olyan előjel, amiből következtetni tudtam volna a végére. Rengeteg zavaros érzelmi szál volt benne, bár én nem szurkoltam egyik versenyzőnek sem, hanem Zoey egyik barátjának szorítottam, Jackson-nak. Sajnos ez sem jött be nekem. Mindemellett, nagyon szerettem, hogy az egész történetet átfogja a zene, a tánc, a színészet iránti szeretet, és elhivatottság! Remekül mutatta meg a regény, hogy érdemes az álomkért harcolni. Akármibe is kerüljön, hiszen nem minden esetben éri meg elengedi az álmokat, ami megvalósíthatatlannak tűnnek! Ezek után biztos leszek abban, hogy olvasni fogok még az írótól, mert bízok abban, hogy hasonlóan fordulatos, letehetetlen könyveket ír!

F.

Baráth Viktória: Első tánc
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2020.
566 oldal

Meddig ​érdemes küzdeni egy férfi szerelméért? És az álmaidért?

Zoey álma, hogy musicalszínésznő lehessen, ennek az álomnak azonban határt szabnak a gátlásai. Hogy bebizonyítsa rátermettségét, a 21. születésnapján Párizsba utazik egyedül, ahol szenvedélyes szerelemre lobban a skót származású Owennel, aki a fiatal lány számára a tökéletes férfi – egy apró szépséghibával: a 35 éves Owennek ugyanis van egy titka.

Később felbukkan a színen egy másik férfi is, aki pont azt a biztonságot tudná nyújtani Zoey-nak, amit Owentől sosem kaphat meg.

Zoey válaszút elé kerül: vajon a szenvedélyes szerelmet választja, vagy a biztonságos és kiszámítható életet, netán saját lábára áll, és elindul az álmai megvalósításának útján?

Hová vezethet egy titkokkal és hazugságokkal kezdődő kapcsolat? A nagy korkülönbség ellenére kialakulhat-e életre szóló szerelem két ember között? Te mit tennél meg az álmaidért?

Baráth Viktória első regénye az álmok valóra váltásáról, a leküzdendő akadályokról, és a saját határaink átlépéséről szól.

Egy történet szívvel-lélekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése