2022. március 11., péntek

Megérte várni? - könyvek értékelése

Pontosan már nem tudom, hogy mikor, de kb. 2-3 éve kívánság listára tettem egy könyvet. Egy sorozat első része a kötet, így váratott magára a beszerzése, ugyanis mindig bajba vagyok a sorozatokkal. Mert ha ráfüggök, nincs megállás. Ami azért baj, mert szűkös a hely a polcomon. Aztán a Könyvmolyképzőnél én is kihasználtam a karácsonyi szeretetcsomagot, amiben lám, pont J. L. Armentrout regényével leptek meg ajándékba!

Moly.hu-s kihívás kapcsán újraolvastam az Off Campus sorozatot, amit még mindig imádok. És mivel a kitüntetésért 5 könyvet kell elolvasni, így adta magát, hogy a Wait for You – Várok rád lesz a könyv, amit leveszek a polcról, hogy teljes legyen a kihívásom. Így, ennyi idő után kicsit féltem, hogy az akkori hirtelen érdeklődésem alábbhagyott a regény iránt, hiszen már nagyon arra sem emlékeztem, hogy mi a tartalma. A fülszöveget gyorsan átolvasva úgy voltam vele, hogy nagy meglepi nem fog érni, de azért érdeklődve álltam neki.

Avery, a főszereplő lány egy csendes, és visszahúzódó diákként cseppent egy kisebb, vidéki egyetem kavalkádjába. Már az elején érezhető, hogy valami súlyos titok nyomja a lelkét, amit mélyen elrejt magában, és ezáltal korlátozza is magát abban, hogy kapcsolatokat építsen. Sors kezének köszönhetően belebotlik az egyetem egyik népszerű srácába, Cameron-ba. A lány nagyon elzárkózik, Cam pedig a sajátos módján mellette marad, hogy minél jobban megismerhesse őt. Szépen, és lassan épül fel a két fiatal kapcsolata. Közös órájuk során kezdenek el jobban ismerkedni, aztán kiderül, hogy egy épületben laknak, és innen gördül tovább az egész. A könyv közepén volt egy meglepő fordulat számomra, ami után azt hittem végre a lány titka is előkerül – amire végig érkeztek homályos utalások, így nem volt akkora meglepetés a dolog. Sajnos ekkor a kitálalás nem történt meg, így távolodtak el egymástól Cameron-nal. Nem akarok jobban belemenni a történetbe, nem akarom lelőni a dolgokat hátha valaki most fedezi fel a könyvet, annyit tudok ismét mondani, hogy ezután jött egy váratlan dolog, ami újra visszasodorta egymáshoz a két főszereplőt, és ezáltal Avery komoly lépésekre szánta el magát.

És itt jött számomra az, ami nagyon elbizonytalanított a történetben: hirtelennek és összecsapottnak éreztem a lezárást. Átjött a tanulsága, viszont én annyira csalódtam... Amikor olvastam, és a lány titkára folyamatosan jöttek a homályos utalások, beugrott az első rubin pöttyös olvasmányom, a Nyugalom tengere. Ott is egy nagyon szívszorító történetet olvastam, de ott annyira megágyaztak Nastya személyes tragédiájának, hogy amikor kiderült az igazság, az igazán lesokkolt. Itt viszont elnyújtottnak éreztem, hogy már az elejétől utal Avery a múltbéli sérelmére, majd amikor tényleg elmondja mi történt, olyan kérdőjelek jöttek fel bennem, hogy nem értettem. A végén, amikor elment lezárni a múltját, és beszélt a szüleivel, majd egy másik lánnyal, egyenesen ugráltak a kérdőjelek a fejemből, hogy miért pont így?! Olyan problémát ragadott meg az író, amit tényleg ne éljen át senki, és egyáltalán azt sem, hogy bármit így kezelnek a szülők támogatásukat mellőzve, és nyomorodik meg szépen a gyerek a hátralévő életére lelkileg. Szörnyű lehet egy ilyen dolgot átélni fiatalon, és utána megpróbálni normális életet élni. A történet erre való összpontosítása viszont jól lett megírva. Hiszen erre épül az egész könyv, bemutatva Avery próbálkozásait és kínlódását, majd végén mondhatni, a megvilágosodását. Fontos üzenetek ezek, csak néhol úgy éreztem, mint máshol is láttam már, nem feltétlen lett jól leadva az olvasók felé. Nekem még az is fura volt, hogy a könyv során nem tért ki az író arra, hogy Avery kapott-e segítséget a történtek feldolgozásában. Mert a végén szó esett arról, hogy elment pszichológushoz, de akkor, amikor megtörtént a gond, nem rémlik, hogy említették volna. Szóval, vegyes érzelmekkel tettem le a könyvet…

Picit utánanéztem a sorozatnak, ahogy írtam már fent, és megláttam, hogy a következő része ugyanezt a történetet dolgozza fel, csak Cameron szemszögéből. Viszonylag lassúnak éreztem a Wait for you cselekményét, hiszen nagyon sokat tépelődött magában Avery. Az előzőleg említett dolgok miatt számomra hiánypótló lett a Trust in me – Bízz bennem. Kíváncsivá tett a dolog, így megrendeltem a KMK oldaláról nagyon jó áron, egy akciót kifogva.

Természetesen a történet részéről nem ért nagy meglepetés, hiszen ugyanazt dolgozza fel a könyv, csak a srác szemszögéből. Valahogy ezt a regényt sokkal gördülékenyebbnek éreztem. Talán azért is, mert a történetet már ismertem, illetve ebben az esetben rövidebb is lett. Az első rész alatt Cameron annyira nem került közel hozzám, itt viszont nagyon megkedveltem őt. Sőt, két barátja, Ollie és Jase is szimpatikus karakter lett. Ezért is döntöttem úgy, hogy a következő könyvet is el fogom olvasni, ami Jase és Teresa története.

Cameron ebben a könyvben vált érdekessé számomra, hiszen az ő nézőpontjából is érdekes volt Avery-vel a szerelmük története. Mondhatni, számomra a srác oldaláról valamennyire jobban tetszett az egész, hiszen ő tett hozzá plusz dolgokat – mint például a beszélgetés a könyv végén, vagy a barátaival töltött idő. Viszont az picit nekem furcsa volt, hogy Avery-vel közös párbeszédjeik, pillanataik egy az egyben át lettek emelve az előző könyvből. Nyilván, egy a történet, és nem lehet úgy variálni az előző részhez képest, de szerintem azért egy minimális eltérés belefért volna. Hiszen ha már kaptunk egy ilyen könyvet az alap sztorin felül, az szerintem adjon több ráadás dolgot, egészítse ki az alaptörténetet.


Lényeg a lényeg, nem bántam meg, hogy elolvastam ezt a könyvet is. A két könyv ad szerintem egy kerek egészet, hiszen nekem egy kicsit hiányzott a váltott szemszög az első részből. Avery története komoly témát dolgoz fel, nem mondom azt, hogy hiánypótlóként, de azért szerintem „jó”, hogy ilyen köntösben adja az olvasók kezébe az író a témát. Nem tudom tökéletesre mondani a sztorit, mert fent részleteztem a – szerintem – hibáit. De azért tetszett, és nem véletlen tettem a kívánság listámra anno. De ki tudja, talán Teresa és Jase a következő résszel felülírja a kétes érzéseimet?

F.

J. L. Armentrout: Wait for you - Várok rád
Várok rád 1.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2021
496 oldal

A 19 éves Avery Morgansten, annak a bizonyos 5 évvel korábbi rettenetes, egész életét megváltoztató Halloween bulinak az emlékei elől menekülve, beiratkozik az otthonától több ezer kilométerre levő főiskolára. Amire azonban soha nem számíthatott volna, hogy éppen az a fiú kezd érdeklődni iránta, aki egyetlen pillanat alatt összetörheti Avery, gondosan felépített jövőjét.

Vannak dolgok, amiket meg kell élni…

Cameron Hamilton 190 centi magas, szikrázóan kék szemű, szívdöglesztő srác, akinek csodálatos képessége van arra, hogy elérje, Avery megint olyasmikre vágyjon, amikről úgy gondolta, hogy régen kiölték belőle. Nagyon nem jó ötlet összejönni vele. Ugyanakkor lehetetlen semmibe venni a feszültséget, amely kettejük között támad, és amely felszínre hozza Avery lényének, addig nem tapasztalt oldalait.

Vannak dolgok, amiket nem fojthatunk magunkba…

Amikor azonban Avery váratlanul fenyegető e-maileket és telefonhívásokat kezd kapni, már kénytelen szembenézni a múltjával, amit szeretett volna rejtve tartani. Van ugyanis valaki, aki nem engedi, hogy elfelejtse azt a bizonyos éjszakát, amikor minden megváltozott. Vajon sikerül végül feldolgoznia magában, hogy felszínre kerül ez a rettenetes igazság? És Cam mellette áll majd, hogy támogassa?

És vannak dolgok, amikért megéri harcolni…

 

J. L. Armentrout: Trust in me – Bízz bennem
Várok rád 1,5
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2016.
392 oldal

A NEW YORK TIMES sikerlistás írónőjének legújabb könyve, a VÁROK RÁD folytatása úgy mutatja be Cam és Avery forró románcának történetét, ahogyan korábban soha nem olvashattunk róla… teljes egészében Cam szemszögéből mesélve el a történteket.

Cameron Hamilton hozzászokott már, hogy megkapjon mindent, amit csak akar – különösen, ha csajokról van szó. Amikor azonban viharos körülmények között megismerkedik Avery Morganstennel, megtalálja az egyetlen lányt, aki képes ellenállni szikrázóan kék szemeinek. Nem csoda, ha minden gondolata e szeleburdi és izgalmas csaj körül forog.

Averynek megvannak a saját titkai, amelyek nem engedik, hogy akár önmagának is bevallja, milyen mély érzelmekkel viseltet Cam iránt. Vajon mit kell tennie Camnek ahhoz, hogy áttörje a falat, és elnyerje Avery bizalmát? Vagy az is lehet, hogy továbbra sem lesz képes közel kerülni Averyhez, és elveszti az esélyét, hogy végre őszinte és hosszan tartó szerelemre találjon?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése