2024. augusztus 4., vasárnap

Végső elszámolás a múlttal - könyvértékelés

Ahogy írtam korábban, a júliusi hónapomat Anne L. Green egy trilógiájával sikerült eltöltenem. Ugyan nem így terveztem, de utólag bevallom, nem is bánom, hogy tolódott júniusról a Hatalom, mámor, Toszkána sorozat olvasása. Az első rész nem igazán pörgött fel, viszont a másodikban, a Toszkán örökösben annyi minden történt, hogy csak kapkodtam a fejemet. Pár rész családi titkok/gyanú árnyékában kijött volna belőle, de hát nekem ezek a guilty pleasure tv műsorok, úgyhogy a második rész kifejezetten tetszett a könyvek közül.

Legfőként Bianca szála foglalkoztatott, így nem késlekedtem, azonnal ugrottam a folytatásra – szintén e-könyv kiadásban. A záró rész, a Toszkán rejtély címet kapta. Ennek alapján bízok benne így olvasás előtt előre elkezdtem a bevezetőt megírni, hogy minden korábbi kérdésre választ fogok kapni, és megtartja azt a szédületes iramot a cselekmény, amit az előző regényben tapasztaltam.

Rengeteg kérdést hagyott nyitva a második rész. Kíváncsian vártam, hogy mit fog hozni Daniele számára a borverseny: a felemelkedést, vagy a bukást? És hogyan fog alakulni a birtok sorsa, mikor fog lecsapni újból Daniele múltja ismét? Mi lesz Biancaval, illetve a legifjabb Allegrini születésével? Katie-nek is sok mindennel kellett megbirkóznia, de a legnagyobb gondot a felmerülő pánikrohamai okozták, ami adott némi feszültséget is. Számára is tartogatott elég izgalmat a végjáték, nem csak Daniele élete miatt kellett aggódnia, hanem a nyakába szakadt még egy súlyos döntés… A birtokon folyamatosan pörgő események mellett tetszett, hogy fokozatosan építette fel az író a feszültséget ezekben a témákban. Mire épp elmerültem az egyik szálban, arra puff, jött egy fordulat! Mindig csak apróságok, de épp elég horderejű dolgok voltak ezek, hogy kellően fenntartsák az érdeklődésemet.

Végig magával ragadt a borászat témája, mindhárom könyvben, így izgatottan vártam, hogyan fog a második könyvben beharangozott megmérettetés alakulni Daniele számára. A kellő izgalom megvolt hozzá, mellette remekül szemléltette az író a főszereplő kétségeit. Viszont mindezek mellett én egy másik fordulatra is számítottam, hiszen remek körítés lett volna a borverseny eredményhirdetése a cselekményben, de ez a csavar végül nem úgy következett be, mint vártam…

A könyv tetőpontja a rejtélyes üzengetővel való leszámolás volt. Legalábbis én azt hittem… Én teljesen máshogy vártam ezt, emiatt számomra kicsit lapos is lett a nagy szembesítés. Spoiler (jelöld ki a sorokat, ha olvasni szeretnéd): Lehet én emlékszem rosszul, de korábban a szereplők, ahogy gondolkoztak Sergio bosszúján, szóba került a verseny eredményhirdetése. De valószínű pont emiatt nem olyan formában jelent ott meg Sergio, ami egy plusz pont így az írónak, hogy elterelte az egészet. Spoiler vége. Mindenesetre a nagy újra találkozás és Bianca felbukkanása után sem hagyott nyugton az író: az utolsó fejezetekbe pont elég izgalom gyűlt. És én még gondolkoztam rajta, hogy ha itt elvarrta ezeket a szálakat, mit írt a maradék oldalakra? De jó ég, hát mennyi minden került még oda!! Szerintem érzelmileg a legerősebb része volt a könyvnek az utolsó ötöde.

A második rész hatalmas függővéget kapott azzal, hogy fény derült a rejtélyes vendég, Mr. Jones titkára. Így a harmadik regény cselekményében elég nagy szerepet kapott már a fickó is. Valahol szórakoztatott a karaktere egyébként néhány beszólása cinikusan utalt vissza bűnözői múltjára, ami az adott szituációban viccesen jött ki, és ahogy Daniele szépen lassan megkedvelte, úgy én is, olvasóként. Lassan épült fel a kapcsolatuk, a végére lett igazán erős ez a szál. Megmelengette a szívemet, ahogy Daniele állt Felixhez a kezdeti ellenszenve után. Illetve nagyon bírtam, hogy Katie apja, Will és Felix csipkelődött egymással, ilyenkor mindig felmerült a közös múltjuk.

Nem tudom megmagyarázni miért, de én annyira vártam itt az alvilági szálakat a történetbe, hogy észre sem vettem, csak utólag, hogy itt nem ezen volt a hangsúly. Az első részben kezdődő betörések és rongálások a birtokon, valamint Daniele és Katie személyére irányuló fenyegetések úgy gondoltam, a maffiának ágyaznak meg, de nem így történt. Illetve, azért volt halványan alvilági kötődés – gondolok itt Daniele anyjára és apjára, bár azt a történetet még nem olvastam az írónőtől – de eltörpült az egész a hatalmas érzelmi és családi kavalkád mellett!

Nagyon jól eltalálta az író ezt a befejezést a sorozathoz! Csak úgy faltam a történetet, gyorsan haladtam vele, végig hajtott a kíváncsiság. Ahogy Daniele is elmélkedett sokszor: tényleg a családi kötelék fontosságát mutatta meg a regény. Olykor ütközhet az ember olyanba, ami elbizonytalanítja, ki is ő valójában, de elég a szeretteire támaszkodni, és visszatalál a helyes irányba. Mindkét főszereplő megjárta a legrosszabbakat, együtt mégis kilábaltak a nehézségekből. És persze sokat segített a jó bor kísérőként!

Bátran tudom ajánlani ezt a sorozatot (is) Anne L. Green-től, hiszen nagyon jól van kidolgozva, mindig dob valamit, amivel az érdeklődést fent lehet kellően tartani. Én borzasztóan élveztem, hiába kerestem az első regényben valamit, amit hiányoltam, valahogy ez eltörpült már bennem a második könyvtől. A karakterek is szerethetőek voltak, még a gonosz figurákban is találtam valamit, ami megfogott. A trilógia elnevezése pedig hűen tükrözi mindazt, ami történik a három részben!

Daniele húga, Bianca kapott egy spin off sorozatot, Toszkán lázadó címen. Elsőre megilletődtem a hat részt látva a Moly adatlapon, de ebből három novellaként jelent meg. Ki tudja, talán kerítek időt erre a trilógiára is nemsokára! Főleg, hogy Bianca története nagyon érdekes volt, főleg szegény az utolsó részben járta meg nagyon a poklot. És olyan érzésem volt az epilógust olvasva, hogy nem véletlenül maradt nyitva a lány történetének szála ennyire.

Nem tudom, mennyire lett egyben ez a bejegyzés, az első részét este 11-kor írtam, de nagyon csapongtam a gondolataimban, úgyhogy másnap átdolgoztam az egészet.

F.

Anne L. Green: Toszkán rejtély
Hatalom, mámor, Toszkána 3.
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2022.
452 oldal

Amikor egy életen át őrzött titok felszínre kerül, az mindent megváltoztat

Katie és Daniele életének fonala a köztük lévő ellentétek dacára egymásba fonódott. Szerelmük gyökere mélyre nyúlik, de megpróbáltatásaiknak közel sincs még vége. Szembe kell nézniük az Allegrinik titkainak béklyóival és a birtokot fenyegető rosszakarókkal. Daniele a nyomás hatására kitörésre készül.

Úgy dönt, megméretteti egy neves borversenyen a Toszkána vérét. Kétségek gyötrik ugyan a sikert illetően, hiszen jól tudja, bárhogyan végződik a verseny, az egész életük megváltozik. Ha nyernek, a dicsőségnek hála határ a csillagos ég, ám ha veszítenek, a birtok jövőjét és az Allegrinik nevét örökre megbélyegzik, de jól tudja, az az egyetlen helyes döntés, ha a szívét követi.

A Toszkán rejtély a Hatalom, mámor, Toszkána-sorozat befejező része, amelyben az írónő váratlan helyzetekkel és a tőle már megszokott csavarokkal borzolja fel az olvasók kedélyeit. A történet előrehaladtával felmerül a kétely, vajon a szerelem beérik-e a legsötétebb időkben is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése