2024. augusztus 25., vasárnap

A szerződésre figyelni! - könyvértékelés

Mivel sikerült jól megtolni az augusztusi hónapot olvasás terén jól jött a 2 hetes szabadság, és egy rövidke könyv így gondoltam, nekilátok egy újonnan beszerzett példánynak. Ahelyett, hogy csökkenteném a korábbi olvasatlan könyvek számát, de hát ez már csak ilyen. Már egy ideje piszkálja a fantáziámat Lauren Asher trilógiája, a Dreamland Billionaires.

Itthon egyelőre az első kötet jelent meg, ami a The Fine Print – Az apró betűs rész nevet kapta. Szokásosan ez a regény is a TikTokon keltette fel az érdeklődésemet, rengeteg rövidebb videó jött szembe velem, ahol idézeteket osztottak meg a könyvből, vagy épp összefoglalókat mondtak el róla. Érdekesnek találtam a sztorit, illetve az általam kedvelt témák közé is beillett, így nyilván kapott egy esélyt tőlem ez az átlag hosszúságú könyv.

Elsőre úgy éreztem, hogy ez egy klasszikus morcos pasi és folyton vidám kedves csaj történet lesz. Egy picit tartottam is attól, hogy a főszereplő lány, Zahra túlságosan cuki, cukormázas karakter lesz. Viszont szerencsére nem így történt.

Szerintem az alap története a könyvnek nem a megszokott lett, tök jól építette fel ezt az író. A Kane testvérek, Rowan, Declan és Callahan nagyapjuk halála után kapnak az ügyvédtől egy-egy levelet, melyben a néhai Brady Kane személyes feladatokat hagy szeretett unokáinak annak érdekében, hogy megkaphassák örökségüket. Mindegyik fivér más jellegű feladatot kap, és ez a könyv Rowan életére koncentrál. Egyúttal arra is, hogyan abszolválja a rá váró kihívást: hosszú évek után meg kell újítania és fellendítenie a családi vidámparkot, a Dreamland-et.

Rowan szeretett nagyapja halála óta a háta közepére sem kívánja a helyet, és valahol még örül is, hogy csak fél éves a megbízatás. Ahogy bekerül a dolgozók közé, egy bohókás, vidám csaj ül mellé, akit igyekszik kizárni teljesen a szőrös szívű srác, de hát Zahra bája kifog rajta. Zahra elsőre tartózkodik a rideg pasitól, de elkövet egy hatalmas bakit: részegen lehúzza a park fő attrakcióját, és saját tervét adja be a pályázatra. Ennek köszönhetően pont ott köt ki, ahol nem várta: bekerül az Alkotók csapatába, ami régi vágya. Viszont ez még keményebb munkát hoz magával, hiszen Rowan Kane elvárásai nem kicsik. Zahra tervei bemutatásához nincs meg a kellő rajztudása, és ezt látva Rowan titokban segít neki: egy fiktív kollégának adja ki magát, és beszélgetésbe elegyedik Zahra-val, így tud meg több dolgot a park működéséről és a lányról is. Amennyire közel kerülnek egymáshoz ezáltal, a későbbiekben pont ez a kis hazugság okozza Rowan vesztét is, hiszen Zahra bizalma meginog benne, ahogy összeáll számára a kép. Végül egy nem várt helyről érkezik a segítség, Kane nagyapa a túlvilágról okoz meglepetést a fiatalok életében...

„Majd te is megtanulod, hogy az élet legnagyobb ajándékaiért kell a legnagyobb árat fizetni. A csodálatos dolgokat nem adják ingyen.”

A könyvvel szerintem könnyen lehetett haladni. Váltott szemszögből olvasható a történet, viszont elég rövidke fejezetek váltakoznak. A romantikus részek aranyosak lettek, szórakoztatóak voltak. Az erotikus jeleneteket nem éreztem úgy, hogy túl sok lett volna, szerintem pont jókor lettek időzítve. Hiába tudtam, hogy mi lesz valószínűleg a könyv csattanója, meglepett, ahogy oda eljutottak – gondolok itt arra, hogy kiderült Rowan trükközése, utána jöttek az új esélyek, majd végül Kane nagypapa által generált fordulat unokája vezetői pozíciójában. A szereplők lassan nyílnak ki egymásnak, Rowan részéről érdekes volt olvasni, hogyan viszonyul a parkhoz, a nagyapja és anyukája emlékéhez, illetve testvéreivel való viszonya is megjelent. Zahra oldalán ott volt a legjobb barátnője, aki szerintem egy jó karakter volt, de számomra a testvére, Ani volt az igazán üde színfolt. Ahogy a kemény szívű Rowan megszerette, úgy került közel hozzám is. Főként Rowan-en éreztem a karakter fejlődést, Zahra hatására elindult egy olyan irányba, amit korábban szeretett volna már elérni saját maga fejlesztésében. De ehhez kellett a lány, hogy máshogy kezdje el látni a világot, és hirtelen Dreamland-et is. Ahogy vallott a múltjában történt dolgokról a lánynak, hogy miért tartja távol magát a szerelemtől, kicsit összetört engem is, és sajnáltam szegényt. Zahra oldaláról nem éreztem ekkora előrelépést. Abban egyértelműen volt, hogy a korábbi kapcsolata utáni zárkózottságát sikerült a végére levetkőznie Rowan miatt, és esélyt adott kettejüknek. De én ilyen szempontból a másik főszereplőt érdekesebbnek találtam. A dupla epilógus szerintem aranyos lett, egy Zahra részéről, egy pedig még később Rowan részéről. Kedves képet vetített a jövőjükből.

Azt az egy dolgot sajnáltam, hogy picit kevés dolog mutatkozott meg a Dreamland vidámparkból. Az ötlet, hogy Zahra bejárja mint turista a parkot, és kipróbál mindent, kicsit betekintést nyújtott. De én valahogy több részt vártam ebből. Nyilván, ekkora terjedelembe pont ennyi fért el, és volt szükséges. Viszont sajnáltam, hogy nem láthattam többet belőle. Nem tudom, a sorozat többi része mennyire fog visszautalni erre majd.

Aki szereti az ilyen grumpy X sunshine stílust, annak szívből ajánlom Az apró betűs részt! Egy jó sztori, szerethető karakterekkel, vicces részekkel és gördülékeny cselekménnyel. Nekem nem volt akkora elvárásom a történettel szemben, így sikerült kellemesen csalódnom, mind a szereplőkben, mind a cselekmény alakulásában. Tetszett a sok színűsége a szereplőknek, a Kane fivérek kapcsolata is jól volt megjelenítve. Illetve mint írtam, az alapötlet is bejött, hogy a nagypapa hagyott mindegyik unokájának egy-egy feladatot. A Dreamland Billionaires trilógia a három testvérre épít, a következő könyv, a Terms and Conditions, Declan történetét fogja elmesélni, aki elsőre számomra a keményebb tesó jelzőt nyerte el. Nem régiben belefutottam Molyon, hogy a kiadó ősz elejére tervezi a második rész megjelenését. Szerintem egy olvasót biztosan szerzett magának az új rész!

F.

Lauren Asher: The Fine Print – Az apró betűs rész
Dreamland Billionaires 1.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2024.
376 oldal

Rowan már régóta nem hisz a szerelemben – Zahra mégis tökéletesnek látszik. Valódivá válhat a mesés kapcsolat, ami közöttük szövődött?

ROWAN

Tündérmesékben utazom: vidámparkokban, produkciós cégekben, ötcsillagos hotelekben. Hatalmas vagyonhoz jutok, ha rájövök, hogyan újítsam meg nagyapám vidámparkját, a Dreamlandet. Elméletben jó ötletnek tűnt felvenni Zahrát, hogy a kreatív ötleteivel segítsen, de aztán megcsókoltam. És álnéven írtam neki üzenetet. Minden a feje tetejére állt, és mire rájöttem, hogy hibáztam, már késő volt. A magamfajtáknak nem jut happy end. A mi végzetünk az, hogy tönkretegyük a saját boldogságunkat.

ZAHRA

Részegen kritizáltam a Dreamland legdrágább attrakcióját, úgyhogy biztosra vettem, másnap kirúgnak. Ehelyett Rowan Kane álommunkát ajánlott nekem. Hogy mi ebben a csapda? Nos, a világ legszörnyűbb főnöke: Rowan goromba és elérhetetlen, de a szívemet ez nem érdekelte. Legalábbis addig, amíg rá nem jöttem a titkára. Meg kell mutatnom egy milliárdosnak, hogy a pénz nem old meg mindent. Főképp nem a kettőnk kapcsolatát.

Vajon Rowan képes új esélyt kérni? És Zahra mer még hinni neki? És mindeközben sikerül megújítani a Dreamlandet, azaz teljesíteni a nagyapa végakaratát?

Egy különleges helyszín, egy szerethető szereplőpáros és egy hatalmas siker, ami a TikTokon is hódít.

Tarts a szereplőinkkel egy mesés helyszínre, és láss a tündérmese mögé!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése