2024. július 28., vasárnap

Megszédít a múlt - könyvértékelés

Az előző bejegyzésben Anne L. Green Hatalom, mámor, Toszkána című trilógiájának nyitó könyvével foglalkoztam. Már egy jó ideje várta a sorát a polcomon, és igazi nyári olvasmányként kaptam a kezembe. Annyira ugyan nem pörgött fel, mint vártam, de a függő vége szólt akkorát, hogy a folytatásával ne késlekedjek.

Így gyorsan le is csaptam e-könyv formátumban a második részre, ami a Toszkán örökös címet kapta. És ahogy haladtam a regénnyel, úgy utalt duplán is a cím a cselekményre, de nem akarom lelőni a poént. Kíváncsian vártam, hogy milyen titkok kerülnek a felszínre Daniele és Katie kapcsolata alatt, illetve hogyan alakul tovább a birtok sorsa.

Mindig kicsit gondolkozom azon, hogyan is írjak trilógiákról. Sokszor csináltam azt, hogy mondjuk a második-harmadik részt egy bejegyzésbe írtam. Ilyenkor általában az első könyv felvezeti a történetet, a második elmélyíti, a harmadik pedig megadja a csattanót. Anne L. Green Csábító trilógiájáról már írtam, ott annyira bejött a sorozat, hogy külön szedtem a regényeket. Annak nyomán próbáltam meg jelen esetben is összehozni a blogbejegyzéseket. Ugyan hasonlóképp éreztem most is a könyveket illetően, de nem kókadt el a lelkesedésem a mostani trilógia iránt!

Mint ahogy említettem, az első kötet egy erős függő véget kapott, amit az író ebben a részben ugyanonnan folytatott. De nem ám olyan módon, mint ahogy én arra számítottam! Ó, dehogyis. Ugyan kicsit klisésen lett megmagyarázva az első könyv felfokozott zárása, de én egyáltalán nem számítottam erre a megoldásra, így nekem tetszett.

A korábbi könyv után ebben sokkal nagyobb szerepet kaptak az érzelmek. Katie és Daniele gőzerővel készültek esküvőjükre, amit beárnyékolt a birtokon történő rejtélyes betörések ténye. A szereplők próbáltak a dolgok végére járni, Daniele még nyomozó barátját, Matteot is segítségül hívta. Annyira elfajultak a bűntettek, hogy már az ifjú pár élete is veszélybe került… Ha mindez nem lett volna még elég, egyre érdekesebb dolgok buktak felszínre a gonosztevő versikéi alapján. Amiket elsőre Daniele nem is vett magára, ám egyre személyesebb lett, így miután Katie élete is veszélybe került, nem tudta már félvállról venni a fenyegetéseket. Ahogy elmerült a múlt rejtelmeiben, olyan csontvázak este ki a szekrényből, amikre egyáltalán nem számított.

Úgy éreztem, hogy itt inkább Daniele kapott hangsúlyosabb szerepet, az ő érzései kerültek előtérbe. Múltjába engedett betekintést, hol visszaemlékezéseivel, hol az álmaival. Szerintem ez a része nagyon érdekes volt, érthetővé vált, milyen ember is ő valójában. Testvéri viszonya is előtérbe került azáltal, hogy Bianca is kapott egy mellékszálat. Sőt, valahol az ő része tartotta fent jobban az érdeklődésemet!

Katie is csatát vívott érzelmeivel, hiszen Daniele-re nehezedő nyomás miatt kevesebb időt tudtak együtt tölteni. Valamint a birtok végül megnyitott a látogatók előtt, és egy érdekes vendég is érkezett hozzájuk. Nekem nagyon gyanús volt a figura amúgy, de hát nem véletlenül… Elsőre amúgy azt hittem, ő a rejtélyes üzengető és betörő, de tévedtem. A páros életébe is következett be olyan fordulat, ami nem volt meglepő, viszont engem egy ponton összezavart. Szerintem jó ötlet volt az írótól, hogy attól a ponttól Bianca sorsát is összemosta a főszereplőkével!

Ennek a résznek a legnagyobb csattanója tagadhatatlanul a gyújtogató/fenyegető verseket hagyó személy kiléte lett. Na, de nekem sokkal emeltebb hangulatot adott, hogy mi lesz Bianca sorsa! Ami az utolsó fejezetekben csúcsosodott ki, és döbbentett meg. Izgatottan várom, hogy mi lesz a harmadik részben. És lehet, el kellene olvasnom a róla szóló spin-off könyveket is?

Természetesen megint úgy fejezte be az írónő, hogy olvasnom kell a következő részt! És itt szeretném megjegyezni, hogy zseniális, ahogy ebben a könyvben előjött, hogy a korábbi regényei is kapcsolódnak a cselekményhez. Katie szüleinek történetét a Bűnös viszony sorozatában olvashatjuk; előkerült a Csábító sorozat is; valamint egy kis jelenet erejéig találkozhattam az Elvarratlan szálakból ismert Cross család egy tagjával. Kár, hogy nincs mindegyik sorozat könyvére időm, helyem, stb.

Nem sejtettem, hogy ezt a hónapomat majd a Toszkán borvidéken való kalandozás fogja kitenni. De így nem is bánom, hogy a júniusi olvasási tervemből átcsúszott júliusra a könyv olvasása! Az előző rész után ezt a könyvet jobban tudom ajánlani! Annak ellenére, hogy az első regény kicsit döcögősebb lett, megéri végigolvasni, hiszen ez a regény már tartogat olyan meglepetéseket, amikre igazán vártam egy ALG regény kapcsán!

És vajon mi lesz a harmadik könyvben?

F.

Anne L. Green: Toszkán örökös
Hatalom, mámor, Toszkána 2.
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2021.
438 oldal

Soha ne add fel az álmaidat, tűnjön bármilyen végtelennek is az út…

Katie és Daniele, leküzdve a köztük lévő kulturális és ízléskülönbséget, szenvedélyes viszonyba keverednek egymással. Ám a váratlan viszontagságoknak és a köztük zajló csatározásoknak koránt sincs vége, mert valaki igyekszik folyamatosan megkeseríteni az Allegrini Birtok és a szerelmesek életét.

Habár úgy tűnik, Daniele Katie-nek hála kilábal a válságból, olyan családi titkokkal szembesül, amelyek hatására megkérdőjelezi önmagát és az addig biztosnak hitt világát. Ahogy gyülekeznek felettük a sötét fellegek, úgy válik a napsütéses toszkán birtok is egyre titokzatosabbá.

A Toszkán örökös a Hatalom, mámor, Toszkána-sorozat második része, amely egy festői helyszíneken játszódó humoros, olasz intrikákkal, érzékiséggel fűszerezett folytatás, amelyben az írónő varázslatos módon tárja elénk a lenyűgöző toszkán tájat és annak húsvér lakóit. Bizonyosságot kapunk a történet által, hogy a föld nem csupán érték, ahogy a bor sem csak egy alkoholos ital.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése