2019. december 31., kedd

Vissza a Briar-re!! - könyvértékelés


Idei évem abszolút kedvenc könyv sorozata az Off-Campus. Januárban szemezgettem az első résszel, meg is vettem, aztán utána nyakamba szakadt a lavina. Hiszen nem bírtam ki, hogy ne olvashassam a maradék három részt nem hiába, a new adult, valamint rubin pöttyös könyvek a gyengéim. Elle Kennedy amúgy is megnyert az Erin Watt szerzőpárosban, külön is ugyanúgy lebilincselt, mint korábban.

Júliusban azt hittem, hogy elbúcsúzok a Briar egyetem hokis srácaitól. Már nem tudom pontosan, hogy hol, de ősszel olvastam, hogy érkezik a Briar U, ami a sorozat spin off-ja lesz. Hát egyből felvillanyozódtam, és kíváncsian vártam, hogy mikor jön ki fordításban nálunk is. Az első része a The Chase – A hajsza címet kapta.



A sorozat az Off-Campus spin off-ja ugyebár, de őszintén megmondom, nem értettem, hogy miért spin-off. Ugyanúgy a hokisokkal folytatódik az egész, ámbár az első szériás srácok elballagtak, de az utánpótlás ott maradt a hokicsapatban. Szóval lehetett volna Off-Campus 5, de ez a lényegen semmit sem változtat.

Summer Di Laurentis nem ismeretlen karakter, hiszen a The Score könyvben már találkoztunk Dean hugicájával. Kellemes meglepetés volt, hogy ő került a középpontba az új részben. Azokban a szösszenetekben, ahol a korábbi könyvben megjelent, igazi balhés, minden lében kanál csajnak mutatta az író őt. Nos, ez ebben a könyvben sem volt másként, csak kicsit jobban ki volt tágítva az egész. Végre fény derült az egyetemi balhéjára!

A történet nyitásaként Summer-t kirakják a lányszövetségből, majd egy szilveszteri buliban véletlen összegabalyodik leendő lakótársával. Aztán jön a hab a tortára: átmenetileg bátyja régi lakásába költözik, hogy a 3 hokis srác lakótársa legyen – akik közül kettő a lányra feni a fogát. Kialakul egy esetlen szerelmi háromszög, amit nem feltétlen értettem, hogy miért kellett a történetbe mintha alapból nem lett volna elég zűrös az egész vívódás Summer és Colin esetében. Sőt, nekem sokszor zavaros volt, hogy épp melyik srác mit akar Hunter-t és Hollis-t sokszor kevertem, így nem mindig tudtam követni a szerelmi szálakat. Most Colin Fitzgerald az ügyeletes szívtiprónk, aki megmondom őszintén, bennem nem sok mindent mozgatott meg. Ahogy Summer sem. Nem volt számomra az a mindent elsöprő sztori az övüké. Valamint a karakterük sem fogott meg annyira… De annál inkább megfogott az egyik mellékszereplő, Brenna! Ettől függetlenül szerettem ezt a történetet is, hiszen voltak benne érdekes dolgok, és ezek mellett nagyon lendületes volt a sztori vezetés is. Ahogy olvastam, egyre csak kíváncsi lettem arra is, hogy miért ilyenek a főszereplők: mi rejtőzik Colin esetében a mögött, hogy nem nyilvánítja ki érzelmeit, valamint Summer miért harcol folyamatosan önmagával. Ám nem volt akkora csattanó, amikor kiderültek ezek én valami másra számítottam.

Fitzy egyszerre tanult művészetet és fejlesztette mellette saját játék szoftverét. Közben ölébe hullott egy olyan lehetőség, ami nagyon sok mindent kecsegtetett számára. Summer tanulási nehézségekkel küzdött. Nagyon meglepődtem, amikor egy, a munkámhoz kapcsolódó jelenséget dolgozott fel a könyv, tanulási nehézség, ADHD, szóval érdeklődve olvastam a regényt. Emellett egy mostanában sajnos gyakori probléma is megjelent a könyvben, ami Summer-t érintette iskolai viszonylatban.

A könyv a lelki vívódások miatt elég lassan indult be, és úgy 70%-ban ezek a rágódások, önmarcangolások teszik ki. Aztán beindul, végre halad az egész cselekmény, és ugyanúgy elragad, mint az Off-Campus tette. Először úgy éreztem, hogy ez a spin off dolog csak egy plusz lehúzás lesz a sztoriról, de tévedtem. Kellemes kikapcsolódás volt A hajsza, kíváncsian várom a folytatást. Főleg azért, mert a második Briar U rész Brennáé lesz!

F.

Elle Kennedy: The Chase – A hajsza – Briar U 1.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2019.
408 oldal

Az ellentétek tényleg vonzzák egymást?
Más magyarázatot nem látok rá, miért vagyok úgy oda Colin Fitzgeraldért. Általában nem vonzanak a kivarrt, videojáték-őrült kocka izomagyak, akik lököttnek és felszínesnek tartanak. És az előítéletei mellett az is ellene szól, hogy a bátyám haverja.
És hogy a barátja belém van zúgva.
Ja, és említettem már, hogy lakótársak vagyunk?
Nem, mintha számítana. Fitzy egyértelművé tette, hogy nem érdeklem, holott úgy szikrázik köztünk a levegő, hogy félő, leég tőle a házunk. Én sosem voltam az a fajta lány, aki fut egy pasi után, és nem most fogom elkezdeni. Épp elég gondot okoz nekem az új suli, a seggfej tanárom és a bizonytalan jövőm. Ha a szexi lakótársamnak végre megjön az esze, és rájön, mit szalaszt el…
…tudja, hol talál.
Az őrjítően jó Off Campus sorozat spin-off kötete.
Önfeledt órákat akarsz és egy ragyogó olvasmányt? Megtaláltad.
Szerezd meg magadnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése