2019. december 1., vasárnap

Nem mindig tilt a Vörös - könyvértékelés


Most egy kicsit ilyen „back to basic” bejegyzéssel jövök, hiszen aki régóta követ vagy ismer, tudja, hogy Lakatos Levente az első helyen áll a kedvenc íróim között. Február környékén indult el a Joy weboldalán, akkor még kizárólag a felületen publikált új regénye, amire elő lehetett fizetni, és részenként olvasni. Én akkor vártam, hiszen nem vagyok annyira híve az ilyen módon folytatásos dolgoknak. Majd szeptemberben jött a hír, hogy kiadja a Vörös-t nyomtatásban is! Tudtam, hogy eljön az én időm is.


A Vörös, Leventétől megszokott módon letisztult borítóval érkezett, és gerince stílusosan vörös színben virít. Meglepett, hogy Librin keresztül előrendelve egy ajándék könyvjelző volt elrejtve a lapok között.


Levente talán az írói stílusával fogott meg, ami az évek és könyvei során kiforrtak nála. Zseniális módon keveri az erotikát a krimivel, ami olykor simán átcsap inkább pszicho thriller szálra. Minden egyes könyvében borzolja kedélyeimet, hogy amikor már azt érzem megvolt a tetőpont és annál feljebb már nem mehetünk, mindig jön egy csavar, hogy bebizonyítsa: de, igen, mehetünk feljebb. Most a Vörös viszont ettől egy kicsit eltért.

A történet, eddig az írótól eltérő módon nem váltott szemszögben íródott, hanem csak a férfi főszereplő, Botond nézőpontjából élhetünk át mindent. Ez szerintem nagyon érdekes volt, annak ellenére, hogy néhol én szerettem volna tudni, hogy mondjuk a női főszereplő, Bibi mit gondol, érez. De ez csak az én óhajom.

Botond nagy halak között úszkál az üzleti világban. Korántsem zökkenőmentes élete, hiszen házassága egy rejtélyes ügy miatt kisiklott, ő fél lábbal kilóg már belőle, és titkos viszonyaival játszik a tűzzel és saját pozíciójával is apósa vállalatánál. Üzletileg is próbál kilépni apósa árnyékából, ám ez nem olyan egyszerű, mint ahogy annak kellene lenni… Ebben a helyzetben akadnak össze Bibivel. Pontosabban telefonos úton. Mélyen szántó beszélgetéseik nem csak főhősünket gondolkoztatta el, hanem több esetben engem is. Ezért is szeretem annyira Levente munkásságát. Tetszett az is, hogy a Bibi és Botond nem csaptak egyből vad orgiákba, hanem szépen, fokozatosan épült fel köztük egyfajta kapcsolat, ami akár bizalminak is nevezhető, de a vonzódás is táplálta. A lassúság ilyen szempontból nálam rendben volt, viszont azt éreztem, hogy a regény cselekményszála elég vontatottan indul be.

Amikor az egész történet átcsap nyomozásba, és felmerült a LoveClub csoport is, kezdett elragadni. Aztán egyre mélyebbre mentek a dolgok, egyre több mindent tudhattam meg a szereplőkről is: miért menekült Botond és Bibi külföldre, mit rejteget a lány a sminkréteg alatt Michelle kocsiban való elszólásánál már tudtam, mi lesz a vége . Ahogy az egész szituáció kezdett bonyolódni, Botond a tettek mezejére lépett, ahogy a lány is, csak más-más formában csinálták. A végén valóban olyan személy került reflektorfénybe, akire úgy nem gondoltam volna sosem. De nekem valahol olyan érzésem volt, hogy túl gyorsan oldódott meg minden. Mondhatni, egyetlen fejezet pontot tett az i-re. De bennem annyi kérdés maradt. Milyen szervezet, honnan jött az egész, miért pont Edmond sajtósa a kulcsember? És a többi? A vége, ahogy a Szigor trilógia esetében is volt, nem adott teljes lezárást, nyitva hagyott pár dolgot, amit nem feltétlen kellett lezárni.

Egy szó, mint száz, elég sok ellentmondás volt bennem ezzel a regénnyel kapcsolatban. Merőben más, mint amit Leventétől eddig megszokhattam. De ugyanakkor örültem, hogy ilyen oldalról is olvashattam az írótól történetet. Aki szeretne tartalmas kikapcsolódást, az bátran vegye kezébe a Vöröst. Esetleg olyan olvasó is tegye ezt meg, aki idegenkedett eddig Levente stílusától. Nem fogja megbánni ezzel!

F.

Lakatos Levente: Vörös
Kiadó: Libri Könyvkiadó Kft.
Kiadás éve: 2019.
400 oldal

Aki rám néz erős, határozott férfinak lát. Aki beszél velem, azt gondolja, könyörtelen vagyok. Pedig nekem is vannak gyenge pontjaim. És az a lány a kupiból közéjük tartozik...
Botond kilenc éve döntött úgy, hogy szülőhazájából menekülve egy másik ország fővárosában, Londonban próbál szerencsét. Számításai bejöttek, ma egy jól menő cég vezetője, és egy angol milliárdos lányának a férje. A vérbeli alfahím élete első ránézésre tökéletesnek tűnhet, valójában azonban szenved, és a sikerei ellenére magányos. Igazi barátok híján a problémáit magába és alkoholba fojtja, ám amikor összesodorja a sors a magyar lányokat foglalkoztató bordélyház új recepciósával, telefonbeszélgetéseik során megnyílik a csilingelő hangú idegennek.
Vajon az őrültségnek tűnő bizalom a teljes összeomláshoz, vagy egy mindent elsöprő, vakon indult szerelemhez vezet?
Az ötszörös Aranykönyv-díjas Lakatos Levente új regényében a modern romantikus regények, és a mellbevágó krimik világát elegyítve kalauzolja el olvasóit egy irigyelt, befolyásos férfi lelkének legmélyére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése