2019. november 16., szombat

Te mit vallanál be? - Könyvértékelés

Ezer éve őrizgetek Moly.hu-n egy kívánság listát, amit előszeretettel mutogatok rokonoknak, hogy onnan lehet válogatni ajándék ötletet. Szerintem vagy fél éve volt kívánság listán Colleen Hoover könyv, mondván majd megveszem, vagy kihozom könyvtárból. Közben e-könyvként olvastam egy művét, ami borzasztóan megnyert magának, de azóta nem volt szerencsém az íróhoz. Mígnem nyáron egy nagyon kedves barátnőm meglepett az írónő Confess – Vallomás című könyvével.

Akkor még nem tudtam nekiállni, de biztos voltam abban, hogy nemsokára ez a könyv fog következni az olvasási sorrendben. Hiszen amikor először olvastam az írótól, akkor is annyira magával ragadott a történet, hogy képtelen voltam letenni. Ám ebben az esetben nem egészen ez volt a helyzet…

A Vallomás cím alapján egy „kicsit” bonyolult szerelmi történetre számítottam. Aztán közel sem ezt kaptam. Vagyis hát ezt is, de nem úgy, ahogy én sejtettem. Már a prológus pár oldalán olyan mellbevágást adott a könyv, hogy már ott elvetettem az eredeti elképzeléseimet a történettel kapcsolatban. És őszintén megmondom, nem is tudtam azután az erős kezdés után mit gondoljak, mi fog következni a továbbiakban.

Auburn a tragédiával megtűzött múltját cipelte magával Dallasba. A történet elején azt hittem az újrakezdés miatt került másik városba. Aztán ahogy olvastam, hogy nem szeret ott, és bizonyos cél vezérelte oda, már végképp letettem arról, hogy találgatásokba kezdjek a cselekményt illetően.

Véletlen egybeesésnek köszönhetően sodorja Owen útjába a sors Auburn-t. Owen különös vállalkozást vezet: emberek névtelenül dobálják be üzletébe papírra vetett titkaikat, amit a fiú megfest. Ez a kivitelezés iszonyúan tetszett, főleg, hogy az írónő valós festményeket használt illusztrálásnak és a könyv közepén, pár oldalon vannak képek is. És az külön plusz, hogy a titkok mind valós, hús vér személyektől származnak!

A történet nem áll meg annyiban, hogy a két főhős egymásra talál, egymásba szeret, és happy end. Korántsem. Mindketten olyan terheket cipelnek magukkal, ami ott motoszkál az egymással eltöltött időben, és egyre csak húzódik, feszül köztük ez a láthatatlan húr. A könyv vége felé mindenki alól kicsúszott a talaj, én már teljesen lemondtam mindenkiről, aztán egyszer csak fordult a kocka, és megoldódott a Gordiuszi csomó – egy olyan módon, amire nem is számítottam volna!

Owen karaktere… Hát OMG. Nem hagyhattam ezt ki az író szójátéka nyomán. Bevallom, számomra ő vitte el a történetet. Valahogy ő kellett Auburn mellé a könyvbe, hogy tovább olvassam. Mert valahogy engem a lány nem fogott meg. Őt egyértelműen a küzdeni akarása, gyermekéért való harca tette jelentős karakterré. De valahogy ő ezen kívül nem volt rám nagy hatással. Nem tudom miért. Mindketten viseltek álarcot a múltjukból fakadó sérelmek miatt. Amikor azt hittem, hogy a festő fiú ledobta már mindet, elolvastam az utolsó fejezetet… Hát, az tette fel az i-re a pontot teljes mértékben.

A Confess nem volt számomra olyan pörgős, mint a Too Late. De ennek ellenére ezt a történetet is szerettem. Akármennyire is volt fájdalmas, szívszorító. Egyszer szerintem mindenkinek megéri elolvasni! Az pedig külön pont, hogy a borítón szerepel, hogy már TV sorozatként is van. Rá is kerestem, úgyhogy szerintem meg is fogom nézni. Lehet arról is jövök egy bejegyzéssel. Meglátjuk!

F.

Colleen Hoover: Confess – Vallomás
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2017.
344 oldal

Mi mindent érdemes kockára tenni a szerelemért?
Auburn Reed huszonegy éves korára már mindent elveszített, ami valaha fontos volt neki. A lány azért küzd, hogy újra felépítse romba dőlt életét, így csakis kitűzött céljaira összpontosít, és nem engedheti meg magának a hibákat. De amikor munkát keresve belép egy dallasi műterembe, váratlanul éri az erős vonzalom, ami elfogja az ott dolgozó titokzatos művész, Owen Gentry iránt.
Most az egyszer Auburn mer kockáztatni, és a szívére hallgat, ám hamarosan felfedezi, hogy Owen súlyos titkot rejteget. Múltjának árnya tönkretehet mindent, ami fontos Auburn számára, és a lány egyedül úgy teheti sínre az életét, ha kizárja belőle a fiút.
Ahhoz, hogy megmentse a kapcsolatukat, Owennek nincs más dolga, csak vallomást tenni. Ám ebben az esetben a vallomás sokkal ártalmasabb lehet, mint maga a bűn.
A csodálatos és kivételes stílusú Colleen Hoover egy újabb mélyen megható történetet mesél arról, hogy az igaz szerelem és a család olyan köteléket jelent, amit semmi sem szakíthat el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése