2019. december 15., vasárnap

Megy minden, mint a tündérmesében! - könyvek értékelése

Mari mindig készenlétben várta, hogy olvassak

Korábbi olvasmányom, a Vörös után szerettem volna valami könnyed, rövidke kikapcsolódást keresni. A kívánság listámon régóta van ott egy LOL könyv. Igen, tudom, ez elsősorban tiniknek szól, de gondoltam ezért lesz pont jó kikapcsolódási lehetőség.

Kelly Oram-tól sosem olvastam még, a Cinder és Ella fülszövege is csak felkeltette érdeklődésemet, gondoltam miért is ne vágnék bele. Hosszú szünet után visszatértem az e-book olvasáshoz és kedves Mariskámhoz. Ennek köszönhetően újra tudtam a buszon, hazafelé olvasni a korai sötétedés megfosztott ettől papír könyvek esetében. Így viszonylag hamar a végére értem a történetnek.


Egy könnyed, kedves tini sztorira számítottam. Egy tündérmesére. Cinder és Ella imádom ezt a szójátékot!!! története tényleg az. Ám annak minden jó és rossz oldalával. Ella átlagos tiniként egy kritika bloggal foglalkozik Well, hello! és ennek köszönhetően szert tesz egy internetes barátra, Cinderre. Aztán egy szörnyű baleset keresztül húzott számára mindent… Az újrakezdés nagyon nehézkes volt számára, a balesetéből adódóan nem csak élete szerveződött át, hanem a családja is… Nem volt mellette senki igazából, aki segített volna megbirkózni ezzel az egésszel. Új családjával a helyzet egyre rosszabbra fordul, amikor is újra visszatér életébe Cinder. Közben váltott szemszöget is kapunk, ahol is megtudjuk milyen Cinder igazi élete. Én nagyon kíváncsi voltam rá, hogyan fog lelepleződni a lány előtt Cinder kiléte, és szerintem ezt elég ötletesen megoldotta az író, jól összeértek a szálak a regény közepén. Cinderrel ha lehet, még jobban felfordul Ella élete. De aztán a végén minden tündérmese-szerűvé lesz!

A könyv végeztével úgy voltam vele, hogy egyszerre volt aranyos és keserű is a történet. De pont egy ilyen tinis, romantikus kikapcsolódásra vágytam. Aztán, ahogy nézelődtem Molyon, felfedeztem, hogy van folytatás is. Nem feltétlen gondoltam azt elsőre, hogy úr isten, de jó lesz, hiszen úgy éreztem kereknek az egész történetet, ahogy volt. Volt már olyan, hogy a második részt egy könyv esetében indokolatlannak éreztem. Itt konkrétan vegyes érzéseim voltak… De ettől függetlenül belevágtam a könyv olvasásába!

Az Örökkön-örökké Ella és Brian szerelmi történetének folytatása. Az első rész happy end-je után nem gondoltam volna, hogy minden zavartalanul fog menni ebben a könyvben. Hát, valahol igazam is lett. Ella úgy ahogy, elkezdte élni felfordult életét Brian mellett, és hát így csurrant-cseppent neki a sztárság minden oldalából. A fiú igyekezett mindenben segítségére lenni ebben. Ella folyamatosan azt sulykolta magába, hogy nem akar semmit sem elsietni a kapcsolatában. Ennek ellenére elég hamar rá lett kényszerítve úgymond arra, hogy a fiúval éljen. Valahol gondolta, hogy Ella apja fog pár gondot okozni. Az első kötet után, ahol a családi viszony elég feszült volt, itt csak még jobban csúcsosodott. Spoiler: nem is értem, Ella apja hogyan gondolta azt, hogyha kitiltja a házból Briant, Ella majd ott fog maradni… Hát amúgy se volt fényes viszonyuk, nem még ezek után. Spoiler vége!

A könyv pár helyzetben nagyon meseszerű volt. De ezek mellett elég nagy hangsúlyt fektetett az író arra, hogy a lány megpróbálta elfogadni saját magát. Nekem ez a része is kicsit már átcsúszott a ló túl oldalára, hiszen kicsit túlzásnak éreztem ezt a nagy felkapottságot Ella körül. A fehérnemű modellkedős vonal nekem már sok volt. De az tetszett, ahogy a lány rádöbbent, hogyan tudja elfogadni saját magát. Az a jelenet nagyon a helyén volt. Brian-nek is sok szerepe volt az elfogadásban, de azért a lánynál kellett nagyobb fejlődésnek végbe mennie. Őszintén, engem az is nagyon zavart, ahogy a lány öt perces hírnevét akarták megülni. Csendben vezette a blogját, majd jött Cinder, és akkor felkapták egyből. Eljutottunk addig, hogy dokumentumfilmet csináljanak a lányról, majd életrajzi könyvet írjanak róla. Ahhoz képest, hogy Ella nem akart ekkora reflektorfényt magára, mégis sikerült…

Ezek után mondhatom, hogy a második rész már nem nagyon fogott meg. Nem is tudtam annyira gyorsan és élvezettel olvasni, mint az első könyvet. Valahol jó volt, hogy kaptunk folytatást. De sokszor már túlzásokba esett az egész, és túlságosan meseszerű lett. Az első könyv nekem sokkal jobban tetszett. Szóval csak az első könyvet ajánlanám figyelmetekbe.

F.

Kelly Oram: Cinder & Ella
Kiadó: Móra Kiadó
Kiadás éve: 2017.
400 oldal

Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie. Mesés…
Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képes a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?



Kelly Oram: Örökkön-örökké – Cinder és Ella 2.
Happily Ever After
Kiadó: Móra Kiadó
Kiadás éve: 2018.
450 oldal

A mesében minden olyan könnyű: a szerelmesek egymásra találnak, és már lubickolnak is a boldogságban. Cinder és Ella is pontosan erre vágyik, a sok nehézség után igazán megérdemelnék, hogy legyen egy kis nyugtuk.
A sajtó viszont folyton a nyakukban liheg – mindenki Hollywood legújabb álompárjára kíváncsi –, és a szüleik sem könnyítik meg az életüket: Brian apja meg akarja lovagolni a népszerűségüket, Elláé pedig képtelen elfogadni, hogy a lánya egy világhírű filmsztárral jár. Ráadásul Ella nagyon nehezen viseli, hogy mindenki a sérülésein csámcsog, és elbizonytalanodik: mi van, ha a tündérmeséjének kezd lejárni a szavatossági ideje?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése