2019. december 26., csütörtök

Ilyen volt 2019! - karácsonyi beköszönés, év összegzés

Pinterest
Sziasztok!

Eljött ismét a karácsony, így hoztam el én is a szokásos kis karácsonyi, évösszegzős posztomat. Idén igyekeztem időben, 24-én megírni ezt a bejegyzést. De hát a szokásos karácsonyi előkészületek, sütés, főzés, takarítás, családi ünneplés mellett nem igazán volt rá időm az előző bejegyzés is egy hétig készült, annyira beúsztam a dolgokkal. Na, de ami késik, nem múlik, össze is foglalnám mi történt blog és könyv fronton idén!

Mivel a tavalyi évemet nemes egyszerűséggel egy szóval úgy tudtam leírni, hogy KÁOSZ, így ez a blogon és az olvasási szokásaimban is visszatükröződött. Sajnos. Tavaly csekély 15 könyvet olvastam el teljes egészében, kettőt félbehagytam, egyet pedig átolvastam az újévre. Minden évemet egy "Must have" listával kezdem, ahol az aktuális évre vonatkozó rövidtávú céljaim vannak felsorokoztatva. Ide szinte elsőként írtam fel, hogy 20 könyvet elolvassak. Úgy gondoltam, ez nem teljesíthetetlen cél. És igazam is lett!


Ugyanis bőven túlteljesítettem a saját magam elé állított célt. Idén 30 könyvet sikerült elolvasnom, valamint jelenleg is olvasok egyet. Tervben van még egy könyv, de nem tudom, hogy az bele fog-e férni még 2019-es évbe. És egy olvasmányomat sem hagytam félbe! Igaz, nyúltam bele így is rosszabb könyvekbe, de mindent végigolvastam.

Idei évem abszolút könyv élménye az Off-Campus sorozat volt. Csak úgy faltam a fiúk történeteit, egytól egyig imádtam az összeset annak ellenére is, hogy mind ugyan arra a kaptafára készült. Jelenleg a sorozathoz tartozó spin-off kötetet olvasom, és eddig az is nagyon megnyert! Aztán ebben az évben ismerkedtem meg Colleen Hoover munkásságával. Ugyan a Never, never sorozat nem jött át, viszont a későbbi két olvasmányom, a Too Late és a Confess nagyon magával ragadt. Annyira mély, és érzelmes kötetek voltak, hogy biztos vagyok benne, olvasni fogok még az írónőtől történetet! Kijött ősszel Leiner Laura Iskolák versenye trilógiájának a lezáró része, amit már vártam. Mivel viszonylag sok idő telt el a kötetek között, így gyorsan az összeset végigolvastam, hogy tudjam a ritmust tartani a cselekményszállal. Kedvenc íróm, Lakatos Levente is kiadott egy új regényt, ami igazából nem is volt új. Hiszen tavasszal a Joy Love internetes felületen publikálta fejezetenként. Én kivártam, hogy talán papír alapon is megérkezik a könyv, és me gis lett a várakozásom eredménye. A Vörös teljesen más volt, mint amit Leventétől megszoktam, de ez is tetszett, és örültem, hogy egy "új" oldalát ismerhettem meg az írónak. 

Nagy vonalakban a pozitív értékelésű olvasásaim ezek voltak. De sajnos ebben az évben több olyan regénnyel is volt dolgom, ami nem nyűgözött le annyira, amennyire vártam. Vagy épp semennyire. Az első ilyen csalódásom Brittainy C. Cherry Elements sorozatának a harmadik része, a Csendfolyó volt. Egyszerűen kiborított ott nagyon sok minden... Szerencsére a Gravitáció ellensúlyozta minden rossz érzésemet. Magos Judittól Demény kutya első könyve sem nyert meg, a folytatást rövidsége miatt egy mozgalmas időszakra ütemeztem. Hát, nagyon ez sem javított a könyvek iránti érzéseimen, de a társasjáték aranyos, ami hozzá járt. Random keresgélés során, borító alapján tetszett meg Mona Awad Antilányregénye. A könyv teljesen más volt, mint amire számítottam borító és fülszöveg alapján. Az alap ötletet nem találtam rossznak, de a kivitelezést annál inkább... Sajnos ezután még belenyúltam két könyvbe, ami nagyon nem tetszett. November előtt egy sorozat első része, ami annyira összecsapott volt számomra, hogy nem vagyok benne biztos, akarom-e a többi részét olvasni... Laura Marshall Ismerősnek jelölt könyve egy érdekes pszicho-thriller regénynek indult, aztán számomra egy végtelenül unalmas sztori lett, ami le sem kötött, de azért végigvergődtem magamat rajta. Talán a rosszabb sztorikról ennyi elég is lesz...


Jézuska tudja, hogy mit szeretek
2019-es év két új dolgot tartogatott a blog számára. Januárban útjára indítottam a könyvekkel foglalkozó Instagram oldalamat /ha esetleg még nem követnéd, akkor @alittlebookandmovie profilra keress rá/, ahol minden frissítéshez kötök egy kis képet, rövid kis összefoglalást az adott könyvről, és egyéb tartalmakat is teszek ki napi sztoriba. Így egy picivel több erőfeszítést fektetek az egészbe, hiszen minden képet saját magam készítek, szerkesztek, amit itt található, valamint most már az Insta profilra is.
Második újdonság pedig egy másfél éve érlelt kis cél volt, ami nem más, mint egy E-book olvasó. Több akadály is volt ezzel kapcsolatban, illetve én olyan típus vagyok, aki egy komolyabb beruházás előtt jó ideig érlelgeti magában a vásárlást. Mariról szólt már pár bejegyzés itt. Nem csak új kapukat nyitott meg előttem az olvasásban, hanem hozzájárult ahhoz is, hogy a téli, sötét időszakban az utazások alatt is tudjak olvasni. Igaz, még nem olvastam vele olyan sokat négy könyvet talán, de vár jó pár előre feltöltött könyv a tárhelyen, illetve több tervem is van még, úgyhogy szerintem 2020 sem fog Mari nélkül eltelni!

Az újévre is szeretnék megfogadni egy-két dolgot. Jövőre emelem a tétet, kitűzöm a 25 könyv elolvasását. Ugyan most sziporkáztam, de nem tudhatom, hogy jövőre mi vár rám de remélem, hogy legalább ilyen jó év, mint 2019. Valamint megfogadok egyetlen dolgot. Nem veszek addig új könyvet, amíg nem olvastam el azokat, amik a polcomon/Ebook olvasón várnak akár 2016. óta olvasásra! Molyon készítettem ehhez egy virtuális polcot, hát rendesen meglepődtem, hogy összesen 17!!!!! darab könyv vár olvasásra, az újra olvasási terveimről ne is beszéljünk inkább, erre fel én idén vásároltam/kaptam összesen 22 darab könyvet. Nem, ne szóljon senki semmit... Igaz, nem tudom ezt meddig fogom betartani, hiszen Jézuska hozott két könyvutalványt is, szép összegben, és már tudom is, hogy mire költeném el biztosan. De nem, erős leszek és megállom, amíg nem végzek az olvasmányokkal!!!

Visszatekintve, bőséges év volt ez könyvek terén számomra. Illetve minden más téren is, hiszen elég mozgalmas évet tudhatok magam mögött szerencsére. Töretlenül szeretném megköszönni, hogy még mindig ennyien vagytok, akik olvastok, örülök minden egyes megtekintésnek. Hihetetlen, hogy februárban tölti be a blog az ötödik évet...


Stay tuned, 2020-ban is találkozunk ugyanitt, ugyanúgy, ahogy eddig! Köszönök mindent! Fanni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése