2020. február 21., péntek

Édes kis semmiség - sorozat értékelés


Így közel február végéhez, már nem írom célzottan, hogy boldog új évet mindenkinek, mert kicsit előbb terveztem ezt a posztot - de egy masszív, 2 hónapos csend lett belőle a blogon. Időközben betöltötte az ötödik évét is a kis oldalam, közel 16 ezres megtekintéssel! Köszi mindenkinek! ♥

2019-es évemet úgy zártam le, hogy megfogadtam, idén elolvasok olyan könyveket, ami a polcon várnak olvasatlanul, illetve tervezek újraolvasásokat is. Új év, új lendület, így nem tétlenkedtem sokáig, elő is vettem azt a könyvet, ami már 7 éve pihenget a polcomon. Anno, 2013-ban találtam rá Lauren Conrad egy könyvére, ami az L.A. Candy címet viselte. Felkeltette érdeklődésemet a tartalma, úgyhogy a nyári, diákmunkás fizetésem után mentem is könyves boltba!


Azon a nyáron el is olvastam a könyvet. Már nem igazán emlékeztem rá, esetleg körvonalakban. 2013-ban öt csillagosra értékeltem a könyvet, nyúlfarknyi, mindössze egy mondatos szöveggel Moly.hu-n. Így nekiveselkedtem újra. Igazából azért is szerettem volna újrakezdeni a sorozatot, mert a befejező kötetet már évek óta megvettem, de nem sikerült elolvasnom.

Az első részt olvasva arra jutottam, hogy az elmúlt 7 év alatt rengeteget változott az érdeklődési köröm, valamint az ízlésem is a könyvek terén. Régen ezt a könyvet tartottam öt csillagosnak, jelenleg a két csillagot is nagy jó indulattal tudtam rányomni Molyon. Az egész könyvet iszonyúan kezdetlegesnek gondoltam. Nem mondom azt, hogy egy „nem kimondott” író nem írhat jól, hiszen ott van Cara Delevingne könyve, ami kifejezetten tetszett! de ezen nagyon érződött, hogy nincs megfelelően kidolgozva. 300 oldalas könyv volt, de egy hónapig tartott, amíg elolvastam… Nem pörgött a történet, nem sodort magával, sokszor a kedvem is elment az olvasásától. A szereplők nem nagyon fogtak meg. A főszereplő lány, Jane egy szürke karakter volt számomra, barátnője, Scarlett érdekes volt a maga természetével. A két lány együtt költözött Los Angales városába, hogy szerencsét próbáljanak életükben. Jane elhelyezkedett az álom munkahelyén, Scar pedig elkezdett egyetemre járni. Aztán így érkezik meg életükbe a nem várt fordulat: egy szórakozóhelyen levadássza őket egy rendező, aki valóság show-ba válogatná be őket! Innentől egyszerű a képlet: valóság show szereplés, kamerák, megrendezett balhék, valamint bonyolult szerelmi szálak jönnek a történetbe. Ennek ellenére sem élveztem a könyvet, sokszor inkább untam, talán az utolsó ötven oldal mozgatott meg, hogy na, most akkor lesz is valami.

Az első rész okozta csalódást követően a második résznek nem sok jóval ugrottam neki. Ez a kötet a Sweet Little Lies – Édes kis hazugságok címet viseli. Ugyanonnan folytatódik a történet, ahol az első könyv abbamaradt, és már rögtön az elején kaphat az olvasó visszautalásokat korábbi történésekre. Kicsit pörgősebb, több minden történik a cselekményben, így nem volt annyira hosszadalmas számomra az olvasása. De ezek mellett azt éreztem, hogy rettenetesen felesleges drámákra éleződik ki ez a könyv. Többször éreztem azt, hogy több párbeszéd csak azért volt bent a könyvben, hogy növelje a terjedelmet. A főhősök még jobban belesüllyednek a valóságshow mocsarába. Madison karaktere az első részben sem volt számomra szimpatikus, itt kimutatta foga fehérjét, úgyhogy végleg leáldozott nálam számára. Jane szerintem még lejjebb került, mint az első részben. Annyira naiv és egyáltalán nem látja át az összefüggéseket, valamint abszolút nem lát át senki szándékain sem… Nem is értem, hogyan tud megbocsátani Jesse-nek főleg nem az autós eset után és egyáltalán mit keres mellette? Aztán hogy ne legyen elég a szerelmi háromszög Jane részére, kaptunk egy oktaédert, hát Braden és Jesse mellé visszajött ex barátja, Caleb, akinek elsőre egy telefonhívásnyi szerep jutott, ami annyira volt szükséges a történetbe, mint egy falat kenyér. Ezek mellett néha feltűnt Trevor, a rendező elmélkedésének szánt egy-egy fejezet. Ezeket nem nagyon tudtam hova tenni. Annyiban talán jó volt, hogy beleláthattunk a show műsor mögötti folyamatokban – nem csak ezeken a fejezeteken, hanem az egész könyvön keresztül.

Ezek után a harmadik könyvvel már csak úgy voltam, hogy 5 éve pihen a polcon, ideje elolvasnom, valamint szerettem volna már lezárni a trilógiát. Ezt a részt Sugar and Spice - Cukor és máz névre keresztelték. Az előző rész óta nem változott Janie naivsága, illetve a szerelmi sokszöge már néhányszor számomra követhetetlen volt. A befejező kötetnél eljutottam oda, hogy az a karakter, aki korábban szimpatikus volt, már konkrétan idegesített. Scarlett teketóriázása elég sokszor számomra zavaró volt, illetve az is, hogy ilyen szinten túlagyalta a kapcsolatát… Gaby átváltoztatását egy az egyben nem értettem, ugyanolyan üres kis szereplő maradt a valóság showban, hiába volt a sok cicomázás. Madison múltjának darabkái, valamint az hogy végre kiderül, ki is ő valójában, vitt egy kis színt az egész történetbe. A húga megjelenése és ármánykodása már csak hab volt a tortára. Mondhatni, ő lett az új üdvöskéje a shownak, amit a lányok végül egyáltalán nem bántak… Hiszen kibuktak a rendező fondorlatos tervei, egy fordulatnak köszönhetően – ami egészen tetszett, mondhatni onnan lett érdekes a történet. Ez végül feltette a pontot az i-re mindenki számára, megvilágosodtak a szereplők, hogy itt az ideje befejezni, Hollywoodban nem lesz csillaguk. Ebben a könyvben kettő pozitív szálat tudnék kiemelni: egyik Madison története volt, a másik pedig a rendezvény szervezés. Hiszen itt végre nem csak névlegesen volt jelen, minthogy Jane rendezvényszervező irodában dolgozik, hanem volt szó több rendezvényről is, amit ők bonyolítottak le. Szerintem ezek érdekes részek voltak.

A történet végével mondhatni fellégeztem, hogy végre elengedhetem ezt az egész L.A. Candy sorozatot. De mielőtt végleg lezárnám a sorozatot, vonjunk konklúziót! Lauren mindhárom kötet alatt próbált fiatalosan írni. Valószínűleg 2013-ban magyar megjelenés még csak-csak átcsúszott ez a stílus a rostán, de ma már kifejezetten idegesítő volt. A lábjegyzeteket sem tudtam hova tenni. Egyszerűen nem értettem, hogy miért kell olyan szavakat megmagyarázni, hogy flipflop papucs, vagy latte kávé. Illetve emlékezetes volt még számomra a második kötetben az „amerikai Lagzi Lajcsi” magyarázat is. Ez a könyv pont annyit adott, amit várhattunk egy valóságshow szereplőből avanzsált regényírótól. Se többet, se kevesebbet.

Nehéz szülés volt, de végre sikerült ez a bejegyzés is. A könyveket leadom a könyvtárban, hátha esetleg még jobb sors vár rájuk, minthogy az én polcomon porosodjanak. És elvegyék a helyet más, értékes olvasnivalóktól.

F.

Lauren Conrad: L. A. Candy - Los Angeles üdvöskéi
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2011.
308 oldal


Leplezetlenül feltáruló, érdekfeszítő események a televíziós sztár, Lauren Conrad bemutatkozó regényében!
Los Angeles: csupa zsír bulihely, jó pasik dizájnerek… minden. A tizenkilenc éves Jane Roberts és legeslegjobb barátnője, Scarlett alig várja, hogy habzsolhassa az életet. Alig hisznek a szerencséjüknek, mikor egy tévéproducer azt akarja, hogy ők legyenek a „Szex és New York valóságshow-változatának” a sztárjai.
Saját show? Hát hogyne!
Jane nemsokára a televízió legmenőbb sztárja lesz, és lubickol a VIP bánásmódban az új haveri körével. De ezek a barátok szintén egy kis reflektorfényre pályáznak. Egy városban, ami tele van olyanokkal, akik az álmaikat kergetik, nem telik sok időbe, míg Jane rájön, hogy mindenki akar tőle valamit, és semmi sem az, aminek látszik.
Még több pletykára vágysz?
Lapozz az utolsó oldalig!


Lauren Conrad: Sweet Little Lies - Édes kis hazugságok
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2012.
270 oldal


A televíziósztár, Lauren Conrad hollywoodi fiatalokról szóló elragadó, szórakoztató regényében a hazugságok csak annyira édesek, mint azok az emberek, akik elsütik őket.

Jane Roberts egy hétköznapi lány volt, egészen addig, míg legjobb barátnőjével, Scarlett Harppal be nem került a nagy sikerű valóságshow-ba, az L. A. Candybe.
Mikor Jane-ről pikáns fotók szivárognak ki a sajtóhoz, a lány a bulvárlapok botrányhősévé válik. A show egy másik szereplőjéhez, Madison Parkerhez fordul, de vajon Madison valóban segít neki?
Scarlettnek is megvan a maga botránya. Beleesik egy srácba, aki szigorúan tiltólistás – ám Hollywoodban semmi sem maradhat sokáig titokban.


Lauren Conrad: Sugar and Spice - Cukor és máz
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2014.
262 oldal



Jane ​Robertset, az új valóságshow-sztárt nemrégiben árulta el az egyik legjobb barátnője, úgyhogy megtanult pár dolgot. Legfőképpen azt, hogy kikben bízhat. Hollywoodban pedig ez a lista igen rövid.

Habár a bulvársajtónak feltett szándéka feszültséget szítani közte és exbarátnője – egyben szereplőtársa – Madison Parker között, Jane kézbe akarja venni a sorsát. Első lépésként megfogadja, hogy nem pasizik, a pasikkal úgyis csak baj van. Ám, amikor újra felbukkan gimnáziumi kedvese, Caleb, illetve Los Angeles-i kiszemeltje, Braden, s a fiúk édesebbek, mint valaha, Jane-nek nehezére esik betartani a fogadalmát.
Legjobb barátnőjének, Scarlettnek csupán egyetlen srácon jár az esze: új barátján, Liamen. A lánynak, akinek a szerelem mindeddig üres fogalom volt, most lángra gyúlt a szíve. A gond az, hogy ha az ember egy népszerű valóságshow szereplője, a kamerák előtt más fiúkkal kell hetyegnie, Liam pedig nem szívesen tesz úgy, mintha köze se lenne Scarlett szerelmi életéhez.
Amikor aztán az események elszabadulnak, Jane sokkoló felfedezést tesz. Olyat, ami a többiek valóságról alkotott fogalmát is felülírja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése