2019. augusztus 6., kedd

Miért nincs több ilyen férfi a tömegközlekedésben?? - könyvértékelés


Május közepétől egy elég húzós időszak jött el a munkahelyemen. Amikor letelt ez a hajtás, akkor úgy döntöttem ideje meglepnem magam a nehézségek után egy jó könyvvel. A kívánság listámról választva, Vi Keeland és Penelope Ward közöse, a Nagyképű öltönyös jött velem haza.



Vi Keeland-től olvastam már korábban két könyvet is, amiket elsőre skatulyába dugtam, de végül kellemeset csalódtam a történetben. Penelope Ward-tól még nem olvastam külön, de ami késik, nem múlik. Sejtettem, hogy jó könyvet fognak összehozni, és nem is ért meglepetés szerencsére.


A történet főszerepében Soraya tetszik ez a név! áll, aki különböző hangulatait hajvége más-más színre festésével fejezi ki. Ő teljesen véletlenül egy reggel a vonaton összetalálkozik egy arrogáns s*ggfej sráccal. Itt mellékesen felmerült bennem, hogy „tele vagyok pénzzel, vállalatvezér” Graham minek vonatozik, amikor van sofőrje, de lényegtelen ilyeneken fennakadni a történet szempontjából. Csak azt sajnálom, hogy én nem látok ilyen embereket a vonaton. Szóval Nagyképű Öltönyösünk elhagyja a telefonját nagy siettében, amit a lány talál meg. A készülék visszajuttatása nem volt teljesen zökkenő mentes. De tetszett, ahogy Graham-mel szemben fellépett a lány. Valamint az is megnyert, hogy nem cincálták le egymásról a ruhákat már az első találkozásnál, hanem megadták egymásnak a tiszteletet és türelmesen kivárták a másikat.

Az évődésük közben majd’ megőrültem, hogy mi lehet az, ami ennyire visszatartja őket egymástól. Kiderült, hogy mindketten hordoztak olyan lelki sebeket múltjukból, ami egy láthatatlan falként választotta el őket. Amikor végül egymásra találtak, és felszínre kerültek a titkok, újabb csavar jött a történetben, amire egyáltalán nem számítottam!! Graham segítséget kér a lánytól, ám burkoltan: a munkahelyére, ami egy tanácsadói rovat, küld be pár szituációt a kapcsolatukból, hogy tanácsot kérhessen. A végén már majdnem kétségbe estem, hogy egy vonással elrontják az egész történetet…

A könyv hiába tűnik sablonnak a fülszöveg alapján nekem legalábbis így volt, de adtam egy esélyt neki, és hiába éreztem egy picit Graham karakterét sablonosnak. Minden, amit el tudtam képzelni, benne volt a történetben. Egy érzelmi utazás, kalandozás, kibontakozás az egész. Különböző karakterekből sincs hiány: Soraya a mindent megmondó, csípős nyelvű amazon imádom a szarkazmusát, aki belül ugyanolyan sebzett, mint bármelyik főhős. Graham a megszokott karakter az ilyen könyvekben: multi milliárdos, vállalatvezér s*ggfej, akinek titkai nyomnak bélyeget életére. Kapunk még vattacukorra hajazó, édes kislányt, mellé egy házisárkány nőt, aki szét próbál bombázni mindent, na meg vagány barátokat, akik kiállnak a főhős mellett, és igyekeznek helyre billenteni körülötte mindent.

A történetvezetésben nincs hiba, épp ott van csavar, ahol kell, ott bonyolódik minden, ahol épp szükség van rá, és ezáltal a korábbi szexi, pikáns játékosság kap egy komoly köntöst. Izgalmas, fenntartja az érdeklődést, egyszóval minden, ami egy jó könyvet jellemez.

Aki ódzkodik már a hasonló, milliárdos s*ggfej – átlagos lány szerelmi történetektől, ettől ne féljen. Mert ez olvastatja magát, nagyon jók a karakterek, izgalmas a sztori. Egyszóval: ajánlom!

F.

Vi Keeland – Penelope Ward: Nagyképű öltönyös
Stuck-up suit
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2019.
367 oldal

Az ellentétek mindig vonzzák egymást?

Egy szokásos reggelnek indult a vonaton. De csak addig, amíg fel nem figyeltem az átellenben ülő férfira. Olyan lekezelőn beszélt valakivel telefonon, mintha ő irányítaná a világot. Mégis minek képzeli magát ez a nagyképű öltönyös? Istennek? Bár meg kell hagyni, tényleg úgy nézett ki, mint egy isten.
Ám mi ketten nem is lehetnénk különbözőbbek.
És jól tudjuk, mit mondanak az ellentétekről. Semmi sem készíthetett volna fel arra az útra, amire végül magával vitt. Arra pedig pláne nem, hogy hova fogunk a végén kilyukadni. Mert minden jó véget ér egyszer, igaz? Leszámítva a mi kapcsolatunkat, mert még csak nem is sejtettem, hogy az miként végződik.

„Ismered azt az érzést, hogy valami jóra számítasz, de a végén kiderül, hogy amit kaptál, minden képzeletedet túlszárnyalja? Na, ez a könyv pont ilyen. – Shayna, Goodreads

„Mindent imádok ebben a könyvben. Humoros, pikáns, szellemes, fordulatos és elkápráztató. Már az első oldalon beleszerettem Sorayába, és nem sokkal később Grahamba is.” – Paige, Goodreads

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése