2019. augusztus 13., kedd

Bemutatom Marit! - és egy BookTaget is hoztam

Mari a szép tokjában
Sziasztok!

Az előző posztban említést tettem új társamról, Mariról. Mindjárt elmondom, miről is van szó, csak előbb kezdjük az elején.

Örök kérdés volt számomra, hogy megérné-e nekem nyomtatott, papír alapú könyvekről e-könyvekre váltani. Anno Lakatos Levente Szigorja által ismerkedtem az e-könyvekkel, ám akkor még csak tableten lévő olvasó programmal. Annyira nem győzött meg, úgyhogy maradtam a nyomtatott könyveknél. Tavaly rengeteget ingáztam egy nyelvtanfolyam miatt. Várakozás, utazás közben olvastam, de sokszor gondot okozott a könyvet cipelni, elrakni a táskámban, helyet foglalt, nem fértem el. Ekkor érlelődött már, hogy lehet nyitnom kellene egy e-könyv olvasó felé. Akkor nem álltam úgy anyagilag, hogy ezt megengedhessem magamnak, így jegeltem a témát. Idén elég sok változás történt velem, jó irányba, úgyhogy jó ideje a Must have listám élén áll az e-book olvasó. Elkezdtem kutatni a neten, mit ajánlanak, mi a jó, milyen tudással rendelkezzen. Tudtam, hogy háttér világítással rendelkezőt szeretnék, mert viszonylag sokat olvasok este. Aztán kinéztem egy konkrét típust, amit havonta a kiadásaimhoz mérten akciókkal vadásztam. És múlt héten eljött az én időm, kifogtam egy nagyon jó leértékelést!


Így került hozzám Mari, egy Kindle PaperWhite 3. Elég kezdő vagyok még a témában, nagyon sok mindent biztosan nem ismerek még az olvasóval kapcsolatban, de abban biztos vagyok, hogy már most imádom! Újabb lehetőségek nyíltak meg előttem az olvasást illetően. Az olvasó kompakt, könnyen elférek mellette a táskámban, és nálam van egyszerre 6 könyv, vagy akár több is. Első olvasási élményemet már láthattátok vele, a tegnapi posztomban írtam erről. Furcsa, nyilván más, mint a papírkönyv, de nagyon tetszik! Remélem sokáig húzza majd nálam a kicsike, és rengeteg történetet ismerhetek meg majd így is.

Az idei másik célom 20 könyv elolvasása volt. 2013 óta vagyok Moly.hu tag, aszerint egyetlen év alatt sikerült ezt a számot elérnem. Idén ezt tűztem ki, hogy legalább 20 könyvet olvassak el, minél több élménnyel gazdagodjak, vagy akár újraolvassak egy-egy régebbi könyvet. Hát, sikerült! És nincs megállás!

Nos, ezek után jöjjön az új BookTag, amit még nem csináltam meg a blogon.

50 kérdés BookTag


1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?
Hmm. Most kapásból Allie Hayes jutott eszembe A pontból. Tetszett, amit képviselt. Már úgy a személyiségével is.

2. A könyves szerelme(i)d?
Reed Royal!!! A Royal család egyik ügyeletes rosszfiúja ugrik be ilyen kérdéshez mindig elsőként. De nem feledkezek meg Finncik Odair-ről sem, aki 6 éve, az Éhezők viadalának olvasásakor vett le a lábamról. Jaj fiúk

 3. Valaha szeretett szereplő, akit mostanában kezdtél megutálni?
Rentai Reni a Szent Johanna Gimiből… Első alkalommal elvoltam vele, aztán a sorozat újraolvasáskor roppant mód idegesített a karaktere.

4. Legnagyobb/Leghosszabb könyv a polcodon?
Aki rendszeresen olvassa a BookTageket nálam, szerintem már rávágja a választ, annyit írtam. Lakatos Levente: Aktus.

5. Legnehezebb könyv a polcodon? Aktus szintén.

6. Vannak könyves posztereid? Nincsenek.

7. Vannak könyves ékszereid? Hát, nem vagyok egyedi, ezek sincsenek.

8. OTP-d? Erre rá kellett keresnem, mert fogalmam sem volt mi az. (One true Paring, vagyis egy olyan könyves páros, aki a történetben nem jött össze, pedig passzolnának)
Katniss Everdeen és Gale Hawthorne!!!!! Ehhez nem akarok többet hozzáfűzni…

9. Kedvenc könyvsorozatod?
Jelenleg az Off-Campus. Amúgy meg az örök kedvenc, az Lakatos Levente Szigor trilógiája.

10. Kedvenc filmadaptáció-betétdalod?
Két filmből emelném ki ezt a pár darabot. Egyébként maguk a filmek nem nagyon nyertek meg, de a betétdalaikat rongyosra hallgattam. Annyira passzolnak a filmhez, hogy ahw.

11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, hogy bárcsak folytatódna?
Lakatos Levente: Simlis. Annyira imádtam Éva és Ádám sztoriját, hogy tovább akartam olvasni, amikor vége lett.

12. Kedvenc egykötetes könyv?
Antoine de Saint-Exupéry Kis hercege. Nekem az a könyv eddig kimaradt az életemből, év elején olvastam el. Sajnáltam, hogy eddig nem volt részem benne, imádtam.

13. Mióta olvasol?
Nyilván, általános iskolás koromban én is olvastam néhány kötelezőt, bár a legtöbbjét nem bírtam végig olvasni, egyszerűen nem kötöttek le. 15 évesen olvastam első, saját, szabadon választott könyvemet, és onnantól indult el minden. Kisebb, nagyobb kihagyásokkal. Talán 5-6 éve olvasok rendszeresen, ilyen szinten, mint ahogy most.

14. Melyik roxforti házba tartozol?
Fogalmam sincs. Harry Potter történet egyike azoknak, amit abszolút hidegen hagynak. :(

15. Mit keresel egy könyvben?
Az izgalmat. Bilincseljen le, ne akarjam letenni, legyen fordulatos, tartsa fent az érdeklődésemet. Haladjon a cselekmény, vele együtt fejlődjenek a karakterek, ne rekedjenek meg ugyanott. Ezen felül legyenek benne olyan mondatok, részek, amelyek elgondolkodásra késztetnek. Mosolyogtasson meg, de nem baj, ha néhol leesik az állam, vagy összefacsarja a szívemet. Azt hiszem, ezeket keresem egy jó könyvben.

16. Kedvenc idézet?
„Az éjszakai utcák szakasztott olyanok, mint az életünk. Sétálunk rajtuk rendíthetetlenül, és közben abban reménykedünk, hogy ha nem nézünk oldalra, a bokorból leselkedő veszedelem sem támad ránk. Pedig éppen a félelmünk biztosítja arról, hogy jó helyen settenkedik. Az összes árny a rettegéseinkből táplálkozik. Minél jobban majrézunk, annál nagyobbakra nőnek. A bátrak azonban az összes belső árnnyal szembenéznek, mert tuják, csak a vakmerőségükkel kerülhetik el a bajt.” – Lakatos Levente: Barbibébi

17. Kedvenc író(nő)d? Lakatos Levente. És újabban Elle Kennedy.

Kedvenc borítóim
18. Kedvenc borítód?
Ezeket is mutattam már szerintem. De még mindig ezek a kedvenc borítóim a letisztultságukkal. ->

19. Akciódús vagy romantikus?
Bármelyik, de a legjobb választás, ha a kettő együtt van jelen egy történetben.

20. Hova mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?
Sehova? Olvasom tovább.

21. Mennyi ideig tart elolvasod egy könyvet?
Fú ez nagyon változó. Volt olyan, hogy egy könyvön 7 hónap után sem sikerült végigérnem, mert annyira nem érdekelt a történet. Olyan is volt, hogy elkezdtem egyet, és 4 hónapig nem nyúltam hozzá, utána meg két hét alatt végeztem vele. De átlag az ilyen pár nap és egy hét között mozgó időtartam. Attól is függ mennyire köt le a történet, mennyire érdekel.

22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?
Amíg a következőt nem veszem a kezembe. Na, jó, vannak amikre még most is emlékszem annyira hatottak rám.

23. Legkevésbé kedvenc könyved?
Itt vacillálok Sylvia Day Hozzád kötve vagy Cynthia Ellingsen Hab a tortán könyvei között. De inkább a Hab a tortán, amit nagyon nem szerettem. Untam, halogattam, végül inkább félbehagytam, mert annyira nem bírtam már rávenni magam az olvasására. Ja meg ott van még nekem Abbi Glines Ha az enyém lennél. Azt hiszem azt kb a harmadik fejezetnél félredobtam, hogy én erre nem vagyok képes.

24. Pozitív dolgok egy szereplőben?
Legyen határozott, vicces, de lásson reálisan dolgokat. Egyszóval fogjon meg. Nem tudom konkrétan leírni, hanem szimplán érzem olvasás közben hogy úr isten ez a karakter nagyon pozitív, teljesen rendben van, stb.

25. Negatív dolgok egy szereplőben?
Rámenős, erőszakos, képtelen tenni saját magáért. Hirtelen ezek jutottak eszembe.

26. Miért kezdtél el blogolni?
Molyon folyamatosan írtam az értékeléseimet a könyvek mellé, amiket néha megosztottam a személyes Facebook profilomon. Egy idő után elég hosszú véleményeket írtam, aztán úgy gondoltam, hogy ezeket elválasztom a személyes oldalamtól, így útjára indítottam a blogot. Pontosabban, a Szürke ötven árnyalata mozifilm debütálása volt a konkrét ok, hiszen arról Molyon nem tudtam írni.

27. Félelmetes könyv? Egyiktől se féltem.

28. A legutóbbi könyv, ami megsiratott?
Ilyen még nem volt. Tudni kell rólam, hogy én nem vagyok az a nagy érzelem kinyilvánítós, sírni nagyon nagyon indokolt esetben sírok, szökő évente egyszer. Ezáltal könyv sem ríkatott még meg.

29. A legutóbbi könyv, amit öt csillagra értékeltél?
Vi Keeland és Penelopé Ward közöse a Nagyképű öltönyös nyerte ezt el tőlem.

30. Kedvenc könyvcímed?
Egy olyan könyvé, ami végül nem tetszett.

A második életed akkor kezdődik, amikor megérted, hogy csak egy van

Egyszerűen azon vagyok kibukva, hogyan lehetett ilyen hosszú címet adni, annak a rövid könyvnek?? És azóta sorra adják ki az ehhez hasonló címmel rendelkező műveket. Miért??

31. A legutóbbi könyv, amit olvastál? Colleen Hoovertől a Too Late.

32. Mit olvasol éppen? 
Jelenleg semmit, átmeneti időszak van az egyik könyv után és a másik előtt.

33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál? U mean könyvadaptáció?
John Green Papírvárosok regényéből készült filmet néztem meg, ami egészen tetszett. Én roppant szőrszálhasogató vagyok filmekkel kapcsolatban, túlságosan ragaszkodok a könyvekhez. És pont ezért nem vagyok rendező, semmi ilyen, mert ha nekem könyvből kellene filmet csinálnom, szerintem lenne az 6 órás is, hogy minden mozzanatot beletegyek.

34. Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?
Dr. Lengyel

35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?
Lakatos Levente. Ez egyszer sikerült egy dedikáláson 3 éve.

36. Kedvenc olvasós nasi?
Olvasás közben nem igazán szoktam enni. Inkább inni.

37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?
Valamelyik iskolás könyvbe szívesen visszamennék. Mondjuk a Szent Johanna Gimibe. Vagy az Off-Campus sorozatba.

38. Egy könyves világ, amiben NEM szívesen élnél?
Az Éhezők viadalának utópiájában. Na, ott nem igazán lennék szereplő.

39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?
Minden alkalommal, amikor könyves boltban vagyok, beszippantom a könyvek illatát. Nem kimondottan egy könyvet szagolgatok, hanem az összes könyvet képletesen.

40. Furcsa veszekedések a könyvekben?
Sosem gondolkoztam ilyenen. Olvasás közben mindent ott élek meg, ahol le van írva, szóval nekem egy veszekedés sem hatott még furcsának.

41. Kedvenc romantikus könyv? Szigor 2.

42. Írsz? Ma már csak a blogot. De régen írtam fan fiction-öket. Uram irgalmazz azoktól.

43. Kedvenc varázstárgy? Nincs.

44. Quiddich posztod? Harry Potteres dolog, úgyhogy én ezt elengedem.

45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?
Én tök jól összekötöttem a Royal fiúk harmadik részét Zayn és Sia közösével

46. Kedvenc könyves közösségi oldal?
Moly.hu. Mivel csak itt vagyok megtalálható. Facebookon bent vagyok egy-két olvasós csoportban, de úgy igazán egyben vagyok csak aktív.

47. Használod?
Persze. 2013 óta. Olvasásaimat mindig jelölöm, értékelni egy időben nem nagyon értékeltem, de amióta megy a blog, azóta szöveges értékelések is mindig vannak. Olvasás után ott írok először értékelést, ami egyfajta váza lesz a bejegyzésnek később, csak kibővítve.

48. Kedvenc fandom? Szentesy Igor fandom van? Mert akkor egyértelműen az.

49. Hány könyved van?
Molyos nyilvántartásom szerint 85 kötetem van itthon. Ebben nincsenek benne a nyelvkönyvek, szótárak, szóval picivel több van amúgy.

50. Kit hívsz meg? Aki szeretné, csinálja meg nyugodtan. Én Molyon találtam a kérdéseket.


Nemsokára érkezem az új olvasmánnyal, ami papír alapú könyv lesz, hiszen nemrég egy hatalmas Libri akció keretében több könyvet is beszereztem féláron. Köszönöm, ha elolvastátok a bejegyzésemet!

F.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése