2017. október 4., szerda

Elbújtam a nyúl üregében - könyvértékelés

Még talán egy könyvesbolti túrám alatt találtam rá véletlenül erre a könyvre. Beleolvastam a fülszövegébe, egy kicsit felkeltette az érdeklődésem. Hazaérve rákerestem, és találtam részletet belőle. Utána már úgy voltam, hogy igen, olvasnom kell! Vétek és tudom, hogy nem legális, de elkezdtem PDF formátumban keresni. Angolul találtam rá, nekiálltam úgy. Nem tökéletes az angolom, de így is ledöbbentem két fejezet után is. Aztán inkább abbahagytam. Tavaly nyáron sikerült végre megvennem a port kavaró sztorit, ami nem másról teregeti ki a szennyest, mint a Playboy atyjáról, és az ő sajátos világáról. Ez a könyv nem más, mint a Lenn a nyúl üregében.

Azóta amúgy egyszer már olvastam, csak valahogy a poszt nem született meg róla. Egyébként RIP Hugh Hefner. Bár nem emiatt vettem le újra a polcról, hanem, mert láttam, hogy a blogon piszkozatban van ennek a könyvnek az értékelése.


Amikor még általános iskolás voltam, barátnőmmel mindig néztük a Playboy villa lányait. Holly nem igazán volt a kedvencem, én mindig is Kendrát bírtam a legjobban. A könyv olvasása során az első számú barátnő szimpatikussá vált számomra, és valamilyen szinten tiszteltem is. Nem csak azért, mert mindenáron valóra akarta váltani az álmát.

Holly azért akart mindenáron a villába kerülni, mert ő akkor más lehetőséget a megélhetésre nem igazán látott. Ezt mondjuk nem igazán értettem, hogy valaki hogy hajthat ennyire valamit, és egyszerűen más opciót ne lásson maga előtt. Lehet ez csak az én hibám és én nem vagyok ennyire ambiciózus. Mindegy is. Megtörtént a csoda, a lány bejutott a nyuszi birodalomba és úgy érezte, innentől tejben-vajban fog fürödni. Hát tévedett. Nagyot.
Tapasztalatból mondom, hogyha sok nő él egy rakáson, akkor ott dráma, civakodás, harc nem maradhat el. Ezt a lány is egy idő után megtapasztalta, majd többször is hasonlította a villát egy kollégiumhoz. Megértem. A többi nyuszilány folyamatosan fúrta őt, még ha nem is nyíltan. Erre rátett az is egy lapáttal, hogy Hefner folyamatosan táplálta belé, hogy ő nem lehet ott gyakorlatilag senki a többiek nélkül, és ő csak a szépségéért van ott. Ennek ellenére Holly elhitette saját magával, hogy ő szereti. MI?! Én a sorozat alapján úgy gondoltam, hogyha valaki az öreg „barátnője”, akkor ugyanúgy vele él a szobában. Ehhez képest, amikor Holly megszerezte ezt a „pozíciót”, kapott egy gardróbsarkot. Hírnév, te csodás. A semmit tevésben a lány folyamatosan kezdte elveszíteni régi önmagát, és elnyelte a depresszió. Sőt, még öngyilkosságon is gondolkozott. El sem tudom képzelni, hogy milyen negatív elnyomásban részesülhetett, ha már ilyeneken gondolkozott... A sok negatívum, hiszti, folyamatos összeugrasztások következtében Hollynál is betelt a pohár, és végre elhatározta, hogy elköltözik a villából.
Ezt követőn még leírja, hogy mi történt vele. Hollynál is volt B terv. Sikeres, önálló és független nővé vált. A Playboy meg pont leáldozóban volt, és pár aljas húzással vissza akartak mászni Holly életébe, mert hát ő sikeres volt, meg ex nyuszilány, miért ne…

Ez a könyv egy pár nap alatt elolvasható sztori, ami tartogat meglepetéseket egy „elvarázsolt” világról. Érdekes volt nyomon követni, hogy egy eltökélt fiatal lány mit meg nem tesz az álmaiért, hogyan szippantja be a vágya sötét világa, hogy építi le fokozatosan, fosztja meg önmagától, és hogyan képes elhitetni saját magával is illúziókat. Aztán a felemelkedését és függetlenné válását. Girl power!



F.

Holly Madison: Lenn a nyúl üregében
Down the rabbit hole
Kiadó: 21. század kiadó
Kiadás éve: 2015.
416 oldal

Ez a történet döbbenetes, eddig nem látott mélységekben mutatja be a Playboy-villa bizarr, belső világát – és a titkait is annak a férfinek, akinél a villa kulcsa van.

Az oregoni kisvárosból származó Holly Sue Cullent egy huszonegy éves korában meghozott spontán döntés változtatta Holly Madisonná, Hugh Hefner első számú barátnőjévé. De miután beveti magát a nyuszi üregébe, Alice Csodaországához hasonlóan a Playboy-villa kívülről tündérmeseszerűnek tűnő életéről – beleértve a leghíresebb sztárokkal rendezett bulikat és a saját négy évig tartó válóságshow-ját is – gyorsan kiderül, hogy ez a világ nem más, mint a szigorú szabályok, a manipuláció és az ambiciózus, álnok nyuszilányokkal folytatott csaták színtere. Az élet a hírhedt villában messze nem álom, inkább rémálom. És miután mindent elveszít, nem marad reménye másban, csak az öngyilkosságban. De ahelyett, hogy eldobná az életét, úgy dönt, hogy inkább a kezébe veszi.


Holly őszintesége megdöbbentő és megindító egyben. Vallomása a villában töltött időről, a drogokról, a szexről, a lelki és testi abúzusról, a hírhedt bulikról – a felső tízezer színfalak mögött zajló valódi életről – letaglózó olvasmány. Nem véletlenül szerepelt a The New York Times, az Amazon és szinte minden más sikerlista élén, hónapokon át, és adtak el belőle több millió példányt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése