2017. október 15., vasárnap

Engem is védhetne.... - könyvkritika

Ez a könyv elsőre a borítója alapján fogott meg. Láttam a könyvesboltokban kiállítva, de valahogy sosem néztem meg a fülszövegét, csak úgy tetszett az eleje. Tavaly karácsonykor a nagy bontogatások között szembenéztem a regénnyel, úgyhogy telitalálat volt az ajándék. Akkor épp a Szigor második része volt terítéken így ez egy kicsit váratott magára. Ez is egy második olvasós poszt, csak úgy, mint az előző, így a Moly profilomat hívtam segítségül. Szerintem itt is az volt, hogy elkezdtem, félretettem és gyorsan befejeztem, amikor újra előkerült a könyv.

A védelmező borítója nagyon találó lett. És még jól is néz ki. Nem olvastam még az írónőtől könyvet, így csak a borító, valamint a fülszöveg alapján tudtam elsőre ítélkezni. Kár volt... Nem igazán vártam sokat tőle, ennek ellenére mégis meglepetést okozott.



Elsőre azt hittem, hogy kapni fogok egy „tucat” könyvet. Gazdag lány – átlagos fiú/férfi szerelem. Hát, igazából Jake Sharp-ra azt pont nem lehet mondani, hogy átlagos lenne… Ő az első fejezetben feltűnő szuper testőr, aki (akkor még) homályos múltjával küszködik. Képbe kerül a védelmezni kívánt alany, Camille Logan, aki szuper pénzes apuci kislánya. Kellemes csalódás volt számomra a lány karaktere, ugyanis nem használta ki a gazdagságot, ami apja révén rászakadt, hanem önállóan próbált helytállni – ellentétben barátnőjével, amit ő is említ. Egy ideig Sharp ellen is tiltakozott, mivel az apja erőltette rá. Kitervelte, hogy elűzi, ám ezt nem sikerült elérnie. Szerencsére – ezt több okból is írhatom.

A könyvet titkok szőtték át, nem csak a testőr titka, hanem érezhető volt, hogy apuci is eléggé elsunyít valamit. Én valahogy szeretem az ilyen titokzatos könyveket. Jake-kel kapcsolatban a történet előre haladtával mindig úgy éreztem, hogy na most kibújik a szög a zsákból, ám akkor valahogy mindig visszakozott a főszereplő a nagy vallomástól. A tetőpontban ezek a szálak összeérnek, adják a feszültséget, még jobban fent tartják az érdeklődést, az enyémet legalábbis. A történet lezárása érzelmesre és aranyosra sikerült.

Mint ahogy fent már írtam, Camille karaktere egy önálló és céltudatos nőt elevenít meg. Aki igyekszik arrogáns s*ggfej apja hatalmából kitörni. Vele szemben ott van Sharp, az érzelemmentes „gyilkológép”, aki démonjaival sínylődik a sötétségben. A mellékszereplők szerintem rendben voltak, nem éreztem azt, hogy elhanyagolható karakterekként voltak jelen a könyvben. Lucinda volt az egyik kedvencem, tetszett, ahogy Jake-kel együttműködtek, ám ha úgy adta a helyzet, leteremtette egy perc alatt.

Úgy éreztem, hogy ez a könyv olyan volt, mint Jake Sharp. Titokzatos, izgalmas és szerethető. Ha szeretitek az ilyen típusú szereplőket (és könyveket) akkor bátran kezdjetek neki!



F.

Jodi Ellen Malpas: A védelmező
The Protector
Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó
Kiadás éve: 2016.
462 oldal

Az emberek azt hiszik, mindent tudnak Camille Loganről: apuci kicsi lánya, gyönyörű, elkényeztetett fiatal nő, akinek az életstílusát az apja finanszírozza. De Camille-nak feltett szándéka, hogy nem hagyja magát irányítani. Keményen megharcolt a függetlenségéért és a boldogságért, de hirtelen azon kapja magát, hogy az élete veszélybe került az apja egyik könyörtelen üzleti lépése miatt. Haragszik ugyan, de félti az életét, elfogadja tehát a döntést, amelyet az apja hoz, hogy megvédelmezze. Arra azonban nem készült fel, hogy az SAS egykori mesterlövésze belép az életébe.
Jake Sharp a személyes poklának foglya. Egyetlen egyszer nem koncentrál eléggé, és a következmények beláthatatlanok voltak emberileg és szakmailag is tönkretették. Elvállalja a testőr szerepét Camille Logan mellett, bár nem ilyen fajta munkára lenne szüksége, hogy elterelje a figyelmét a démonjairól. A nők és Jake nem jönnek ki jól egymással, de még mindig az örökösnő védelme a kisebbik a két rossz közül. Ám Jake gyorsan rádöbben, hogy Camille nem az a nő, akinek hitte. Hanem melegszívű, együtt érző lány, akinek a jelenléte megnyugtatja őt, így a megvédelmezése hamarosan többet jelent Jake számára egy jól fizető állásnál, bármennyire harcol is ez ellen. Jake-nek feloldozásra van szüksége. Egy idő után már Camille-ra is. De tudja, hogy nem kaphatja meg mindkettőt.
Az Egy éjszaka és az Ez a férfi trilógiák szerzőjének legújabb, letehetetlen bestsellere.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése