2017. október 17., kedd

Átlépték a határt - könyvkritika

Kicsit összetaperoltam a
nagy olvasásban
A soha határa nagyon régi vágyam volt, amit sikerült elolvasnom. Akkor láttam, hogy bizony van folytatása is, ami eléggé megosztó véleményeket kapott Molyon. Ugyan én is egésznek éreztem az első könyv történetét, kíváncsian láttam neki a második kötet felkutatásának. Sikerült megszereznem így nem vártam a folytatás olvasásával. Vagyis hát A védelmezőt fejeztem be, és egyből neki láttam.

Az örökké határa borítója kapcsolódik az első részéhez. Az előzőn egy lány szerepelt, ezen pedig találóan egy srác. Akár a főszereplőket is ábrázolhatnák, de nyilván mindenkinek máshogy elevenednek meg a képzeletükben.

Ugyebár az előző történetet egésznek éreztem, nem gondoltam volna, hogy azt a történetet tovább kellene boncolni, hiszen kiteljesedett a maga módján. Aztán így a második rész olvasása után azt mondom, hogy talán kellett a folytatás. Szóval ismét kellemeset csalódtam. Bár az elejét nem nagyon szerettem, sőt úgy voltam vele, hogyha ilyen töltetű lesz az egész könyv, akkor tényleg kár volt elkezdenem.


A könyv eleje egy tragédiával indul, amely megváltoztatja a légkört a fiatalok között. Eléggé mélabús lesz a történet érthető okokból, valahogy féltem attól, hogy ez fogja körbe lengeni az egészet. De hála Istennek változik a dolog, hiszen Andrew mindent megtesz, hogy visszakapja a régi Camryn-t, akivel ugyanolyan kalandokat készül átélni, mint a megismerkedésüket követően. Kisebb noszogatás után belevágnak az új utazásba, ami újabb izgalmakba sodorja a fiatalokat. Jó és rossz értelemben egyaránt. Bár nem csak izgalmakat tartogat a kirándulás. Camryn-nek meg kell birkóznia múltjával, amit egyszerűen csak magába fojtott. Felvett egy álarcot a külvilág felé, de ettől függetlenül ugyanúgy romokban volt magában. Annyira, hogy „el is gyengült”, aminek akár csúnya vége is lehetett volna. Félig Andrew segíti át ezen, adja meg neki a kezdő lökést, hogy szembe nézzen a boldogságát beárnyékoló múlttal. Végül önmaga zárja le az egészet. A történet éles fordulatot vesz a vége felé. Én úgy éreztem, hogy ott valami kis betekintő jó lett volna, hiszen csak belecsaptak a lecsóba. Egyik fejezetben még költöznek, a következő meg már a kórházban játszódik. Nem azt mondom, hogy részletesen minden előzményt boncoljon végig az író. A könyvben több időbeli ugrás is van. És szerintem itt pont jól jött volna egy bevezető rész, aztán jöhetett volna az ugrás. Akár. De nem én írtam a könyvet, úgyhogy nem így lett. Ennek a végén található egy prológus, ami 15 évvel későbbi alakulást szemléltette, és így lett méltóan lezárva ez a sorozat.

A nyelvezete nekem az „arrább” és hasonló szóhasználatokkal kicsit furcsa volt néhol, de annyi baj legyen. Egy-két elgépelés előfordult, de az sem volt számottevő.

Igazából egyik felem azt mondja, hogy ja, felesleges volt ez a könyv, a másik felem meg azt, hogy tök jó folytatás volt. Igazából azon kívül, amiket írtam, más negatívumot nem tudok mondani rá. De ezt már nem kell folytatni, hiszen ez a könyv tényleg lezárta a dolgokat.



F.

J. A. Redmerski: Az örökké határa
The edge of Always
Kiadó: Ulipius Ház Kiadó
Kiadás éve: 2014.
366 oldal

A fiú a hosszú utat választotta. A lány azt, amelyik sehová sem vezet. De a véletlen úgy hozta, hogy mind a kettő ugyanoda vitt…
Amikor minden darabokra hullik, a szerelem akkor is megmarad…
Camryn Bennett soha nem volt még boldogabb, mint most. Öt hónap telt el azóta, hogy egy távolsági buszon megismerkedett lelki társával, Andrew Parrish-sel – és nem az esküvő lesz az egyetlen különleges esemény az eljövendőkben. Camryn idegesen, mégis izgatottan várja, hogy leélhesse az életét Andrew-val – azzal a férfival, akiről a szíve mélyén tudja, hogy örökké szeretni fogja. Oly sok minden áll még előttük – mígnem váratlanul bekövetkezik a tragédia.

Andrew nem érti, hogyan történhetett velük ilyesmi. Próbál továbblépni, és azt hiszi, Camryn is ezt teszi. De amikor rájön, hogy Camryn titokban iszonyatosan szenved, és a fájdalmat önpusztító módszerekkel igyekszik elnyomni, kész bármit megtenni, hogy visszahozza a lányt az életbe. Be akarja bizonyítani, hogy a szerelmük mindent legyőz. Andrew úgy dönt, hogy újabb, reménnyel és szenvedéllyel teli utazásra viszi Camrynt. Már csak arról kell meggyőznie a lányt, hogy vágjanak bele…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése