2017. szeptember 29., péntek

Határok feszegetése - könyvkritika

Még nagyon régen szemeztem ezzel a könyvel (igen, általában elég sokszor vagyok így…) és nem tudom miért, de valahogy sosem vettem meg. Egyszer elkezdtem olvasni PDF formátumban (nagy ritkán csinálok ilyet is) de akkor valahogy kb. három fejezet után abba is hagytam. Azóta szerintem 2-3 év is eltelt.

Tavasszal pörgettem az Instagramot, és az egyik általam követett lány eladásra kínált jó pár könyvet. A soha határa is köztük volt, így gyorsan le is csaptam rá. Akkor megint nekiálltam, ám ismét félbe maradt ugyanúgy pár fejezet után. De most végre leültem mellé és sikerült a végére érnem.

Miután leraktam a könyvet, első gondolatom az volt, hogy a fenébe nem tudtam én ezt elsőre végigolvasni???! Hogyan? Az új kedvencem lett. Tényleg.


A főhős lány egy buliban „bajba” keveredik legjobb barátnője barátjával, majd miután ezt elmondja őszintén barátnőjének, ő csúnyán összeveszik vele. Ez volt talán az utolsó csepp Camryn poharában, így összepakol, és céltalanul buszra száll. Ott pedig összetalálkozik azzal a sráccal, aki megváltoztatja az életét. Lehet, hogy közhely, meg minden, de ahogy olvastam, tényleg így éreztem. Cam mellette kezdett el igazán élni. Bár boldogságukat mindvégig beárnyékolta Andrew titka, amire az ő szemszögéből íródott fejezetekben, részekben olvashatunk utalásokat. Én komolyan valami gyilkosságra, vagy szadomazo dologra (ez félig meddig be is jött) gondoltam, de más állt a háttérben. Az utolsó fejezetekben egyre szorongatóbb lett. Annyira szurkoltam nekik, annyira tetszett a párosukat, hogy tiszta izgatott voltam, el ne romoljon ez az egész. Aztán bekövetkezett a baj, én meg hát előre lapoztam miért is ne… Le voltam lombozva, hogy ne már, így nem érhet véget ez az egész történet. Majdnem hogy sírtam is!!!!!! Szerencsére nem is úgy ért véget, mint ahogy én gondoltam. Egyszerűen annyira szerettem a kalandjaikat, ahogy Camryn szépen lassan felengedett Andrew mellett, ahogy szívták egymás vérét, minden csipkelődésüket. Kicsit úgy voltam vele, hogy nekem is jól jönne egy ilyen Andrew Parrish-féle srác.

Szerintem abszolút a karakterfejlődésre épül a könyv, hogyan lépje túl a határait az ember. Camryn falakat húzott maga köré, érzelmileg elszigetelte magát egy tragédia következtében, ám Andrew mellett ezek a falak leomlottak. Andrew is elzárkózott, maga mögött próbálta hagyni problémáit, és inkább csak élvezte a lány társaságában az életet.

Annyi kivetnivalóm lenne (ja már megint szőrszálakat hasogatok…) hogy a fordításban kicsit zavart ez a „szerelmes vagy BELÉJE” és társai. Kicsit nekem ez furcsa szóhasználat, de ennyi baj legyen. Tudom, kritikus vagyok mostanában ilyenekkel szemben.

Amikor bejelöltem Moly-on, hogy olvasom, láttam van még egy része. Többen írták, hogy szerintük felesleges lett volna azt megírni. Én is egésznek éreztem a történetet, de valahogy felcsigázott a folytatás. Jelenleg vadászom különböző könyves csoportokban, valamint Moly-on is. Ha esetleg sikerül megszereznem, jövök a folytatással! ;)



F.

J. A. Redmerski: A soha határa
The edge of never
Kiadó: Ulpius-Ház
Kiadás éve: 2013.
506 oldal

Camryn Bennett még csak húszéves, de azt hiszi, pontosan tudja, milyen lesz majd az élete. Ám egy vad éjszaka után az észak-karolinai Raleigh legmenőbb belvárosi klubjában ismerősei és önmaga elképedésére úgy dönt, otthagyja megszokott életét, és elindul a vakvilágba. Egy szál táskával és a mobiltelefonjával felszáll egy távolsági buszra, hogy megtalálja önmagát – és helyette rálel Andrew Parrish-re.

A szexi és izgató Andrew úgy éli az életét, mintha nem lenne holnap. Olyan dolgokra veszi rá Camrynt, amilyenekre a lány sosem hitte magát képesnek, és megmutatja neki, hogyan adja meg magát a legmélyebb, legtiltottabb vágyainak. Hamarosan ő lesz Camryn merész új életének központja – olyan szerelmet, vágyat és érzelmeket kelt, amilyeneket a lány korábban elképzelni sem tudott. De Andrew nem árul el mindent Camrynnak. Ez a titok vajon örökre összehozza őket – vagy mindkettőjüket elpusztítja?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése