2024. február 25., vasárnap

Vihar után egy kis szivárvány - könyvértékelés

Tavalyi év elején, vagy talán a 2022-es év végén böngésztem a Könyvmolyképző oldalán a kínálatot. Az új megjelenések között találtam rá J. J. McAvoy regényére. Akkor nem csaptam le egyből rá, mondván majd később megveszem. Aztán elmaradt, mivel az akkori karácsonyt kicsit túltoltam könyvek terén. Igen, néha nálam is előfordul.

A sorozat Rubin Pöttyös kategóriájáért rajongva végül elcsábultam a Black Rainbow avagy a Fekete szivárvány kötetért. Zsánerem az, amit a fülszöveg ígér, így tavaly tavasszal sikerült meglehetősen jutányos áron lecsapnom rá! Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy használjátok a Vintedet, és más vásárlós platformot könyvek felkutatására, hiszen nagyon jó ajánlatokat lehet kifogni!

Az író nem húzta az időt, egyből az első fejezettel a lecsóba csapott. Thea Cunning egy bárban ismerkedik meg a vonzó sráccal, aki egy szál gitárral tart előadást, ami után meghívja a lányt italra. Levi Black a tettek mezejére lépve felviszi magához a lányt. Egyezséget kötnek: egy hetet töltenek együtt, hirtelen jött viszonyuk a hét nap elteltével viszont semmissé válik, utána már nem tartják a kapcsolatot.

Természetesen az élet felülír mindent, hiszen Thea az együtt töltött egy hetet követő első nap az iskolapadban ülve egyenesen Levi Black professzorral néz szembe a jogi órán. A férfi egy teljesen más arcát mutatja az egyetemen: szigorú, keményen fogja diákjait, és kíméletlenül szórja ki a gyengéket az órájáról. Thea számára kész rejtély a férfi, hiszen a katedrán álló tanár szöges ellentétben áll azzal a Levi Black-kel, akit ő megismert. A könyvben a jelenben játszódó fejezetek párhuzamosan futnak a múltbéli 7 nap leírásával, így válik erőteljessé a kontraszt az olvasó számára is Levi-jal kapcsolatban. Szerintem ez nagyon jól ki lett találva!

Thea érzései a feje tetején állnak, egyszerre szeretne a férfivel lenni, ugyanakkor menekülne is. Erre több példa is megesett a történetben, mindegyik alkalommal olyan fordulatok álltak be, amikre valahol már vártam. Hiszen végig éreztem azt, hogy mindkét főszereplőben van még valami plusz, amit rejteget az írónő. Thea egy véletlen egybeesés miatt nyílik meg Levi-nak, aki a tudta nélkül helyezett rá nyomást azzal, hogy édesanyját felhozta az óráján… Aztán ahogy egyre többet tudtam meg Thea szüleinek múltjáról, hirtelen robbant a bomba, és Levi is elmondta sötét titkát. Őszintén megmondom, bár valahol sablonos is volt ez, de a szerző rohadt jól szőtte össze a két szereplő múltját, amely a tudtukon kívül futott egybe!

Nem tudom a jogi dolgok mennyire voltak hitelesek a történet során, de engem, mint laikust megnyert magának, ahogy megjelent a regényben az ügyvédi tevékenység. Kifejezetten izgalmas volt, ahogy Levi bevonta ügyvédi irodájának munkájába a kiválasztott diákokat, illetve ahogy a végén göngyölítették azt a bizonyos ügyet. A tárgyalás utáni drámai fordulatot már eltúlzottnak éreztem, de az ügy végkifejletét tekintve pont beillett ez az szerintem elnagyolt lezárás a sztoriba.

A könyv felépítése érdekes volt, mint írtam, egyszerre futott a jelen, tehát az egyetemi óráktól számított rész, illetve a múlt, ami Thea és Levi egy hetét mutatta be. Minden fejezeten belül váltott szemszöget kaptunk, amely akár többször is cserélődött. Levi társának, Tristan egyetlen fejezet részét elsőre felvont szemöldökkel olvastam, aztán megértettem, miért kapott így szerepet a srác. Nagyon jó mellékszereplők voltak a könyvben, mind Thea, és mind Levi révén. Tetszett, ahogy először Thea kis kutakodás után állította maga mellé Vivian-t és Atticus-t, akik később barátaivá lettek a lánynak. A húga, Selene is szimpatikus volt. Aztán ott volt Levi húga, akit imádtam, jó párost alkottak Tristan-nal.

Kicsit utánanéztem az írónak, illetve a könyvnek is, hiszen azt írja a borítóján is, hogy első rész. Egyelőre egy novellát találtam csak, de remélem, szentel még az író ennek a történetnek könyvet. Hiszen számomra nagyon szórakoztató volt Thea és Levi kalandja, hiába nem rántott be elsőre úgy könyv. Na, de a második fele már felpörgött!

F.

J. J. McAvoy: Black Rainbow – Fekete szivárvány
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2022.
360 oldal

Egy sorsfordító találkozás története.

Az érzéki egyhetes kaland után, amit a bárban megismert zenésszel átélt, Thea Cunning nem hitte, hogy valaha újra látja Levi Blacket.

Majd elérkezett a hétfő reggel, és ráébredt, hogy a korábbi szeretője nemcsak a professzora, hanem Massachusetts állam egyik legmenőbb büntetőügyvédje is.

Mivel a kurzuson mindenki abba a tizenkét diákból álló csoportba akar bekerülni, akiket Black professzor a szárnyai alá vesz, a feszültség egyre csak fokozódik. Thea az óra leadását fontolgatja, tekintettel az együtt töltött szenvedélyes hétre és a tagadhatatlan vonzalmukra. Végül is vannak más (kevésbé dühítően szexi) jogászprofesszorok is az egyetemen.

Ám hogy elérje célját és kiszabadítsa az apját a börtönből, Thea tudja, hogy a legjobbtól kell tanulnia – és az nem más, mint Levi Black.

De lehetséges a legjobbtól tanulni anélkül, hogy a legjobb ágyában kötnénk ki?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése