2024. február 4., vasárnap

Rövid csók - könyvértékelés

Nemrégiben írtam arról a könyvről, ami tavaly nyáron abszolút szerelem volt számomra a borítója és az éldekorált kiadása miatt. Monica Murphy regényével nyitottam az idei évemet, ami a hibái ellenére azért tetszett. Az Egymillió csók egy életen át egy középiskolás pár egymásra találását mutatta be, Wren és Crew főszereplésével. Wren számomra egy kicsit idegesítő karakter volt, de a végére azért megtalálta a saját útját és én is felülkerekedtem azon, hogy irritál. Nem akarok újra belekezdeni az összefoglalásába a könyvnek, hiszen felkerült már a bejegyzés róla.

Ahogy a neten kutakodtam a Lancester középiskola további részei után, úgy gondoltam, talán valamikor majd adok egy esélyt Whit Lancester történetének is, hiszen a sorozat első részében ő a főszereplő. Na, de ami jobban felkeltette figyelmemet, az a Birthday Kisses, avagy a Születésnapi csókok vékonyka kis kötete volt.

Ez egy ráadás novella az Egymillió csók egy életen át könyvhöz, így nem késlekedtem sokat, az újév első vásárlásaként be is szereztem. Ugyan, a maga 96 oldalas terjedelmével akár a korábbi olvasmányom mellett is bőven belefért volna, de nem akartam keverni a dolgokat. Egy vasárnap délután leültem, hogy elolvassam ezt is. Hát, eléggé meglepett, amikor végeztem vele.

Rövid terjedelme miatt nem tervezek egy komplett bejegyzést megírni róla, illetve nagyon spoilerezni sem szeretnék, de gondoltam mégis csak legyen egy poszt belőle, ha már az olvasási élményeimet osztom itt meg.

Valahogy a könyvecske közepén esett le, hogy az előző regényt követően eltelt már pár év, és Wren valamint Crew sem a gimi padjait koptatja már. Az meglepetés volt számomra, hogy az írónő Crew számára a családi vállalkozásuk egy pozícióját szánta, ugyanis annyira nem ápolt jó kapcsolatot a családjával számomra legalábbis ez jött le abból a kevésből, amit megtudhattam róla. A fülszöveg alapján teljesen másra gondoltam a történést illetően, közben szimplán arról volt szó, hogy a fiatal házaspár kicsit eltávolodott egymástól – aminek az oka megvolt – és Crew tesója segít nekik egy remek este eltöltésében, ami csak róluk szól. Mondanám, hogy történt ennél több, de nem, ez nem így volt. Lancasterék karácsonyába kaptam egy kis betekintést pár oldalban, és mire feleszméltem vége is lett a novellának…

Ugyanis a 98 oldalból mindössze 60 oldal szólt Birdy és Crew románcáról, a maradék 30 oldal a Thing I Wanted to Say, tehát az első rész epilógusa volt. Nyilván, egy kis kedv csináló fejezet van a könyvekben, de ezt aránytalannak éreztem így.

Annyira sokat sőt, semennyit nem adott pluszban a második részhez ez a novella. De az írónő is leírta a köszönetben, hogy annyira szerették az olvasók Crew és Wren történetét, hogy gondolta meglepi őket és valahol saját magát is egy ilyen kis karácsonyi szösszenettel. Én nem tudom erre azt mondani, hogy feltétlenül kell olvasni az Egymillió csók egy életen át után, egy kis kiegészítésnek elmegy, de így belegondolva, nem maradtam volna le semmiről, ha nem olvasom el.

Eh, ez most annyira nem nyert meg. Na, mindegy, vár még rám sok olvasatlan könyv a házi könyvtáramból.

F.

Monica Murphy: Birthday Kisses – Születésnapi csókok
Kiadó: Rainy Days
Kiadás éve: 2023.
96 oldal

Elérkezett az ünnepi időszak, és némi feszültség támadt a mi kedvenc párunk életében. Az események egymást követik, és Wren nem igazán önmaga. Crew csak azt szeretné, ha a csaja boldog lenne, így amikor egy váratlan zsugori (másnéven a bátyja, Grant) egy visszautasíthatatlan ajánlattal áll elő, Crew és Wren belátják, hogy élvezni tudják a kettesben töltött időt közvetlenül az ünnepek – és Wren születésnapja – előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése