2024. január 27., szombat

Lakótárs kerestetik! - könyvértékelés

2021-ben több egyéb felkapott könyv mellett kettő darab maradt meg nekem nagyon. Az egyik K. A. Tucker regénye (remélem végre erre is sort kerítek az idei évben és hozom a bejegyzést majd róla), a másik pedig Mona Kasten könyve volt. Úton útfélen a két könyvbe botlottam, így természetesen adta magát, hogy engedve a befolyásolásnak, megvettem én is.

Szóval ebben a posztban Mona Kasten könyve lesz a téma. A Begin Again avagy az Újrakezdés egy tipikus New Adult könyvnek ígérkezett a tartalma alapján. Tudjátok, hogy ezek a könyvek a kedvenceim, de valahogy másfél éve a polcomon vár a sorára. 2024-et úgy indítottam, hogy időt szántam végre arra a könyvre, amit tavaly nyár óta halogattam, hiába szeretem bele a borítójába. Gondoltam ezt a tendenciát igyekszem folytatni, így következett ez a regény.

Nem tudom számon tartani már, hogy mennyi ilyen műfajú regényt olvastam, szóval nagyjából volt egy adott elvárásom, amit megspékelt a sztori terjedelme. Valahogy az elején nem éreztem azt a lendületet, amit szerettem volna, de szerencsére hamar felvettem a fonalat a cselekményt illetően.

Allie maga mögött hagyva múltját, idegenként érkezett Woodshillbe, hogy tanulmányait megkezdje, és feltett szándéka, hogy talál egy megfelelő lakást magának. Több sikertelen próbálkozás után botlik egy megfelelő lakásba, és annak másik bérlőjébe, Kaden White-ba, aki minden, csak nem kedves vele. Először elutasító, nem akarja lakótársként, mivel nő, aztán végtelenül bunkó modorával edzi Allie-t nap, mint nap. A lány megpróbálja élni mindennapjait a meglehetősen mogorva bérlője mellett, miközben barátokat is szerez magának. Időközben elejtett pár utalást arra, hogy valami komoly dolgot cipel magával, és nem véletlenül menekült ennyire messze a családi háztól. Anyukája felbukkanásával csak olaj volt a tűzre, ahol már sejteni lehetett hogy a szülők generálták a feszültséget gyermekük életében...

Kaden a távolságtartó stílusa ellenére is érdekes karakternek tűnt számomra, gondoltam, hogy valami csattanó fordulat nála is lapul. Annak ellenére, hogy szabályait lefektette a lánynak, számomra hirtelen csapott az ellentétjébe az egész azzal, hogy közös programokat szerveztek, túrázni jártak, és közben érezhetően vibrált köztük az érzelmi feszültség.

Allie súlyos terhe, amit magával cipelt egy családjához kapcsolódó gálán derült ki. Az ottani események nagyon felzaklatták a lányt, szerencsére Kaden mellette állt, és enyhíteni tudott rossz érzésein. Ezt a részt olvasva én elgondolkoztam, hogy azok után, hogy anyja mennyire nem állt tinédzser lánya mellé az őt ért atrocitás után, még próbálja kontrollálni az életét és kényszeríteni a hazatérésre?? Úgy, hogy egyértelműen kellemetlen helyzetbe került lánya az általa szervezett gálán… Egyébként a végén erre kitér Allie is, ami számára egy hatalmas előrelépés és megkönnyebbülés volt az élete tovább lendítésével kapcsolatban.

„Te nem törtél el, Kaden. Csupán egy kicsit meghajlottál. Ez nem olyasmi, amit ne lehetne rendbe hozni.”

Ezután már csak Kaden maradt számomra rejtély, hiszen boldogságuk mellett vártam, hogy ő nála mikor borul ki minden. Aztán ezt a fordulatot is megkaptam, egy hosszabb nyújtás után. Amilyen hirtelen leomlottak a falai a lány felé, olyan hirtelen húzta fel őket újra, és hagyta magyarázat nélkül magára Allie-t. Amikor kiderült, mi történt a srác múltjában, valahogy számomra nem volt akkora „wow” faktor annak ellenére, hogy nem egyszerű dologról van szó, pont azért, mert eléggé elnyújtotta az író már a dolgokat. Ahogy visszatalált egymáshoz a két fiatal, és Allie barátai is több szerepet kaptak, szerintem jól volt megírva.

Igazából a könyv, azt hozta, amit pont vártam, annak ellenére, hogy eléggé elnyújtottnak éreztem. Néhol kusza volt, de szerintem pont azt szemléltette, mit is érez egy önmagát és a helyes utat kereső fiatal felnőtt. A szereplők – nekem leginkább Kaden – szimpatikusak voltak, lehet velük azonosulni, és a mellékszereplők is kaptak pont elég részt a cselekményben, hogy megszeressük őket. Nem mondanám, hogy annyira kiemelkedő regény a többi ilyen tematikájú közül, de szerintem rendben van, és elsodor, a hosszabb terjedelme ellenére is. A sorozatnak négy további része van, amelyből három már megjelent hazánkban is, anyanyelvünkön. Mindegyik rész egy-egy, a történet során megismert mellékszereplőé. Én egyelőre nem érzek égető vágyat arra, hogy folytassam a sorozatot, de ki tudja, hogy mit hoz majd az év további része. Mindenesetre azért tetszett Kaden és Allie története, akik egymásra találta végül a maguk módján.

F.

Mona Kasten: Begin Again – Újrakezdés
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2021.
496 oldal

Kaden hozza a szabályokat – Allie egytől egyig megszegi őket.

Mindent elölről kezdeni! – ez Allie Harper leghőbb vágya, amikor Woodshillbe költözik, hogy ott járjon egyetemre. Ezért az, hogy épp egy nagyképű rosszfiúnál köt ki albérletben, egyáltalán nem illik a terveibe.

Kaden White ugyan hihetetlenül vonzó – de a tetoválásai és a pimasz viselkedése miatt nem éppen ő az, akivel Allie egy lakásban szeretne élni. Főleg, hogy a srác legelső dolga, hogy felállít egy szabályokból álló listát. A legfontosabb: soha nem lehet köztük semmi!

De Allie hamar rájön, hogy Kaden álarca mögött sokkal több minden rejtőzik, mint ami eleinte látszik. És minél közelebbről megismeri, annál lehetetlenebbé válik számára, hogy a kettejük közt vibráló heves bizsergésről ne vegyen tudomást…

Talán épp a legvalószínűtlenebb helyzetben lehetséges az újrakezdés?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése