2024. január 5., péntek

Egy újabb komfort könyv - könyvértékelés

Mivel az október-november hónapjaimat az egyik kedvenc trilógiámmal töltöttem, ami a Royal családhoz kapcsolódik, hasonló komfortos könyvre vágytam. Tavalyi évben olvastam utoljára Vi Keeland és Penelope Ward tollából közös alkotást. Ugyan mindegyik regényükben érződik, hogy egy kaptafára vannak készítve, de egyszerűen annyira imádom a szerző páros lendületét, humorát, és írói stílusát, hogy mindig megvesznek kilóra. Szóval, egyenes út vezetett a polcomon lévő még olvasatlan könyvhöz a hölgyektől.

Már elkezdtem gépelni, hogy egy friss megjelenést fogtam a kezembe, aztán gyorsan megnéztem, és szembesültem vele, hogy már 2022 év elején megérkezett hozzám a Park Avenue Player vagyis a Szerelem a Park Avenue-n kötete. Szóval nem annyira friss a megjelenés, de az élmény az annál inkább. Mivel több könyvön vagyok már túl a párostól, tudtam, mire számíthatok: humor, évődés a két főszereplő között, pattogó feszültség, és végül szerelem, de előtte egy kemény fordulat. És most pont erre vágytam!

A két főszereplővel igazán érdekes szituációk során ismerkedhetünk meg. Elsőre Elodie munkája nem volt egyértelmű számomra, aztán bevezetett a titok nyitjába: egy irodának dolgozik, ahol hűtlen férfiakat buktatnak le párjaik kérésére; Elodie a csali számukra. Viszont nem olyan álom munka ez számára, így a másnapi állásinterjú sikerében reménykedett. Ami nem éppen úgy sült el, ahogy várta: autóval koccant az interjú előtt, emiatt késett is, majd kiderült, hogy leendő főnöke volt a másik autós, aztán a dadus munkakörre szóló interjú is elúszott… Viszont Hollis unokahúgával, Hailey-vel való találkozása, illetve barátnője, Bree unszolására erőt vett magán, hogy leszerződjön a sátánnal, Hollis LaCroix-val ha a google fordító felolvasója nem csalt, így kell toldalékolni és elvállalja a gyerek felvigyázást.

Nem volt nagy meglepetés a könyv végkimenetele, viszont Hollis és Elodie érzelmeinek kiteljesedéséig vezető út annál nagyobb fordulatokat tartogatott. Lassan, de biztosan épült fel kettejük vonzalma, aminek az írónők egy vicces évődést adtak alapul Elodie fehérneműivel. Többször kihangsúlyozták a szereplők, hogy nem akarnak sietni a kapcsolatukkal, aztán a vége felé már azt éreztem, hogy közben mégis siettek.

A fejezetek egy ideig váltakoznak, hiszen kapunk pár betekintő részt Hollis múltjába, ami végül összefut a jelennel. Az ő szálán keresztül került a történetbe a komoly rész: édesanyja betegségének kezelése az akkor fiatal Hollis szemében adott súlyt az amúgy könnyed sztorinak. Hailey-vel való kapcsolata édesapja – egyben Hollis testvére – látogatásával mélyült el, szívmelengető volt olvasni, ahogy a kamasz lány ragaszkodik nagybátyjához.

Vártam, hogy az írók mikor kavarják fel az állóvizet egy hatalmas csavarral, aztán hirtelen arcul vágott a történés. Egy szerencsétlen eset, Elodie barátnőjének kórházba kerülése adta meg a csúcsát az egésznek. Az írói stílust ismerve sem számítottam erre, illetve az utána lévő dologra, ami végül ismét egymás felé terelte a két fiatalt. Szerintem iszonyúan jól építették fel ezt a tetőpontot, belőlem elég nagy döbbenetet váltott ki, hogy mindvégig ott bujkált a sorok között a dolog, de egyáltalán nem tudtam összerakni a kirakóst. Csak a kórházi jelenetnél adta magát az egész. Szomorú volt, de a végére érthetővé vált, mi zavarta úgy össze Hollis-t, és miért nem találtak vissza egymáshoz a fiatalok.

Kár is tovább ragoznom, ismételten betalált nálam Keeland és Ward párosa, hiszen hozta a Szerelem a Park Avenue-n azt, amit megszokhattam tőlük és amit valahol el is vártam. Elodie karaktere belopta magát a szívembe, Hollis meg csak hab volt a tortán mellé. Nem véletlenül húztak fel maguk köré mindketten falat, amit szépen lassan törtek át egymásnak. Hailey pedig a tinédzserek szókimondóságával nagyon jó kis fűszerezést adott a történetbe. Akinek hasonló történetek a komfort könyvei, bátran tudom ajánlani számukra, garantált lesz a kikapcsolódás!

F.

Vi Keeland és Penelope Ward: Park Avenue Player – Szerelem a Park Avenue-n
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2021.
456 oldal

Átlagos napnak indult, aztán megtörtént a baleset.

A férfi, akivel összekoccantam, drága autót vezetett, és lélegzetelállítóan jóképű volt. Nagy kár, hogy egyben egy igazi seggfej is. Összevesztünk, hogy melyikünk hibázott, és azon is, hogy milyen lekezelő mondatok hagyták el száját. Végül megérkezett a rendőrség, mi pedig mentünk az utunkra, a biztosítótársaságokra hagyva a helyzet tisztázását. Nekem amúgy is oda kellett érnem arra az állásinterjúra, ami miatt annyira izgatott voltam. Ám az izgalom abban a pillanatban vált csalódottsággá, amikor megláttam, kihez is mentem interjúra. A koccanásos pasashoz. Upsz!

Persze hogy nem kaptam meg az állást. A gond csak az volt, hogy nagyon meg akartam. Pontosabban, szükségem volt rá. Ezért, bár Hollis LaCroix pont annyira volt ijesztő, mint sármos, visszamentem hozzá, hátha ki tudom könyörögni, hogy adjon még egy esélyt. Gondolod, hogy lesz egy része a történetnek, amikor szerelmesek leszünk, majd boldogan élünk, amíg meg nem halunk, ugye? Hát, az élet szép kis csavart labdákat tud dobni. És amit mi kaptunk, arra egyáltalán nem számítottam.

Merülj el a történetünkben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése