2023. december 27., szerda

Mennyi minden történt idén! - 2023-as évem, könyvekben

Szia, kedves Olvasó!

Minden évem végén vannak megszokott dolgaim, mint például az Aranyélet sorozat darálása épp a bejegyzés írásakor is nézem, vagy az évem összegzése a könyvek terén.

Idén már meg sem próbálkoztam azzal, hogy szenteste napján kikerüljön ez a bejegyzésem, hiszen annyira rohanósra sikerült a decemberi hónapom. Tavaly már hónap elején elkezdtem összeszedni a gondolataimat, idén viszont még az előző olvasmányom bejegyzését is december 26-án délelőtt fejeztem be. De így karácsony elmúltával talán sikerül elkészíteni ezt a kis posztot is.

Ismét elrepült egy nagyon mozgalmas év, ami számomra rengeteg mindent tartogatott saját magam fejlődésében, és élményekben egyaránt. Néha persze éreztem, hogy megrekedtem az olvasást illetően, de sokszor elsodortak a hétköznapok. 2023-as évre is kitűztem a szokásos 25 könyv elolvasását célul. Úgy érzem, talán tudom teljesíteni így az utolsó pár, pihenős napon az idei évben.

Ahogy átpörgettem a Moly.hu-s éves listámat, elég sok könyvet vettem ismételten a kezembe. Sokszor azért, mert egy sorozat új része jelent meg, így felfrissítettem az emlékezetemet; máskor pedig azért, mert épp egy-egy kedvenc szériámat kaptam le a polcomról. Leiner Laura Bexi története is így került újra elő, hiszen a hatrészes sorozatot idei alkalommal harmadszorra sikerült elolvasnom és végre a blogra is hoztam egy bejegyzést róla, amit már egy ideje halogattam. Illetve a kedvenc balhés tesók, a Royal fiúk eredeti trilógiáját is újraolvastam így az év vége felé közeledve. Jó volt ismét elmerülni Ella és Reed románcában és a Royal srácok balhéiban. Év elején is pörgettem egy régebben olvasott könyvet, méghozzá Colleen Hoover Egy nap talán regényét, hiszen tavaly jelentek meg a folytatások hozzá. A Talán mégsem egy rövid szösszenet volt Warren történetével, ami tetszett, viszont valahogy a Talán most nem nyert meg annyira… Nekem már túl sok volt az a nagy harmónia és elfogadás, amiben Sydney volt. Szóval az eddig olvasott 24 könyvből 10 regény újraolvasás volt.

Idén jó szériában voltam, sikerült számomra izgalmas, és szórakoztató könyvekbe belekezdenem. Egy-kettő mellényúlásom volt csak, de javarészt tetszettek, amiket olvastam. A már fent említett könyvön kívül talán egy másik, Leiner Laura új, tavaszi megjelenése, a 40 nyári nap nem fogott meg. Hiába szeretem Laura stílusát, holott kifejezetten tiniknek szóló könyveket ír, de ez a regény számomra nem lett a kedvenc. A mondanivalója átjött, de valahogy azt éreztem, hogy ismétlések sora az egész, és túl lett húzva. Viszont kíváncsian várom a frissen megjelent könyvét, a Nem egyszerűt, ami már közelebb áll az én korosztályomhoz bár én már inkább kifelé vagyok a húszas éveimből sajnos és annak problémáihoz.

De térjünk át a jó részére az olvasmányaimat illetően. Ha ki kellene választanom a legjobb könyvet az évemben, nem tudnék egyre szavazni. Talán holt versenyt tudnék hirdetni. Baráth Viki Egy év Rómában című műve nagyon elvitt magával, a végén meg akkora csavar volt, hogy eldobtam az agyamat. Mellette a tavalyi év sláger könyve, a Spanyol szerelmi átverés tarolt nálam, imádtam ezt a bohókás, könnyed nyári történetet! Az Olivia ébredése is egy nagyon jó sztori volt, egy szomorú háttérrel rendelkező lányról, akire rátalált a megmentője edzője személyében. Sokkal mélyebb volt az egész, mint ahogy számítottam rá. Kedvenc hoki csapatom is visszatért egy plusz kötet erejéig az Off-Campus sorozat ötödik részére. Örültem, hogy újra olvashattam az eredeti csapatról az Örökségben!

Jelenleg egy népszerű, sokszor a látókörömbe kerülő könyvet olvasok. Sarina Bowen és Elle Kennedy alkotópárosához még nem volt szerencsém, a Him – Ez a srác az első könyvem tőlük, ami egyelőre nem pont úgy alakul, ahogy vártam… Nem tudom, hogy az idei évbe vajon bele fog még férni másik könyv, esetleg keresek egy rövidebbet.

És mit hoz a jövő év? Szeretném teljesíteni a szokásos, 25 könyv elolvasására vonatkozó célt, ami az évek tapasztalata alapján nagyjából tartható számomra. A friss megjelenéseket ritkábban követem már, és átszoktam inkább arra, hogy másodkézből vásárolok könyveket, főként Vinteden vadászom így a kívánságaimat. Jelenleg 26 olvasatlan könyvem van, ebben szerepel a két karácsonyi ajándékom már. Ami egy Baráth Viktória könyv, az Egymás szemében, illetve a már említett friss megjelenés, a Nem egyszerű Leiner Laurától. Mindkét regényt izgalommal várom!

Nem szaporítom tovább a szót, már csak annyi maradt, hogy megköszönjem az egész éves figyelmet, amit a blogomra szenteltél, kedves Olvasó! Idén átlépte a megtekintések száma a 21 ezret ÚR. ISTEN. ami hihetetlen számomra! A sok újraolvasás miatt ebben az évben szerény, 13 új bejegyzés került fel.

Így a karácsony lecsengésével, két bejgli kóma és egy tartalmas kuckózós olvasás között szeretnék nagyon boldog ünnepeket, és sikerekben gazdag új évet kívánni!

Köszönöm az egész éves figyelmet, 2024-ben is itt leszek!

Fanni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése