2020. augusztus 4., kedd

Minden érzésem egy dalban - könyvértékelés


Colleen Hoover művei iránti szeretetem az idei évben mélyült el jobban, hiszen most tettem le az írónőtől idén az ötödik könyvet. Egyre közelebb kerül a szívemhez amúgy a munkássága, ezt bizonyítja az is, hogy a Könyvmolyképzőnél volt egy nap CoHo villámakció, így két könyvét is megrendeltem. Valamint a héten megérkezett a legújabb könyve is hozzám, a Verity. Na, de azokról később írok úgyis.

Szóval, amiről most szeretnék írni, az nem más, mint a Maybe Someday – Egy nap talán című regénye. Eddig valahogy elkerülte figyelmemet ez a mű. Egy barátnőm Molyos oldalát böngészve láttam, hogy ő olvasta, ezért ránéztem a könyv adatlapjára. A tartalma felkeltette érdeklődésemet, és mivel amúgy is könyveket rendeltem, így ez is beleesett a kosaramba.

Belégzés, kilégzés.
Dobban, dobban, szünet.
Összehúz, elernyeszt.


Ha mondhatom ezt, a könyvnek nagyon hirtelen kezdése lett. Rendesen belecseppentem a közepébe a történéseknek. Sydney szabályosan menekül korábbi lakótársa mellől. Az oka nem véletlen, hiszen a lánnyal megcsalta Sydney-t a barátja. A kilátástalanságban szomszédban lakó srác siet segítségére, akivel nem szokványosan indult ismeretségük.

Nekem ez az indítás kicsit kusza volt, aztán megnyugodtam, amikor a következő fejezetek során visszatekintett a cselekmény a költözést megelőző eseményekre. A zene csiszolja össze szépen lassan Sydney és Ridge életét. A váratlan beköltözést követően fény derült egy olyan fordulatra, amire én egyáltalán nem számítottam. Ez adta meg a könyv különlegességét részben. A közös dalírások során egyre közelebb kerülnek a fiatalok. Mindketten érzik, hogy erősebben kezdenek kötődni egymáshoz, de ez ellen harcolnak is egyben. Sydney nem akar olyanná válni, mint egykori barátnője, Ridge pedig ragaszkodik a kapcsolatához Maggie-vel. De mindkettejükben ott motoszkál az egymás iránt táplált érzelmek egyre növekvő ereje, amit próbálnak elnyomni. De lehet-e megálljt parancsolni az érzelmeknek és a szívnek?

A történetet csak bonyolítja Ridge barátnője, Maggie. Nekem a lány szimpatikus karakter volt, ahogy olvastam róla, egyre jobban érződött, hogy ő is hordoz valamilyen titkot. Ez a könyv közepére ki is derült, amire aztán tényleg nem számítottam. A két fiatal kapcsolata szerintem tiszteletre méltó. Szerintem az is, ahogy Maggie lereagálja Ridge és Syd között kialakult érzelmeket. Azt gondoltam, hogy a végére egyszerűbb lesz minden, de hát tévedtem, hiszen egy Hoover regényről beszélünk. Egy picit elbizonytalanodtam a befejezést illetően, amikor is Ridge arra kérte Sydney-t hogy költözzön el. De ahogy le lett zárva ez az egész, eloszlatott minden kétséget bennem.

Colleen neve garancia arra, hogy egy csodálatos történetet kap kezébe az olvasó. Az Egy nap talán egy remek regény a barátságról, a szeretetről és az egymás iránti tiszteletről. Tele volt tűzdelve szomorú visszaemlékezésekkel, amiket ellensúlyozott az író több szívet melengető jelenettel. Nekem az egyik ilyen volt, amikor Ridge először szólalt meg Sydney előtt. Kidolgozott szereplőket kaptunk, a mellékszereplők is nagyon jók voltak. Kedvencem Warren karaktere volt, akit nagyon megkedveltem olvasás alatt. A könyv végével jutott eszembe, hogy a történethez készítettek egy dal listát, amiben a fiatalok által írt dalok lettek megelevenítve. Annyira lekötött az olvasás, hogy erről elfeledkeztem, de a könyv végeztével meghallgattam a zeneszámokat. Ha közben hallgattam volna, még teljesebb, jobb élményt kaptam volna. Ezt ajánlom mindenkinek mellé!

Szerintem senki nem lepődik meg, hogy ezt a könyvet is csak ajánlani tudom! Vár még rám 3 CoHo könyv, amiből egyet már olvastam, de papír alapú könyv élményét sem akarom kihagyni. Már különítettem el egy külön Colleen Hoover részleget a polcomon! De a következő könyvvel egy picit más vizekre evezek. Nemsokára találkozunk!

F.

Colleen Hoover: Maybe Someday – Egy nap talán
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2017.
390 oldal

„Egy mindent elsöprő szerelem csodás, mégis valószerű rajza. Csupa érzelem, csupa bonyodalom. Tracey Garvis Graves, New York Times bestsellerszerző

A huszonkét éves Sydney élete maga a tökély: egyetemre jár, jó állása van, stabil kapcsolatban él egy remek sráccal, Hunterrel, és a legjobb barátnőjével, Torival közösen bérel lakást. De minden megváltozik, amikor rájön, hogy Hunter megcsalja, és egyik pillanatról a másikra el kell döntenie, hogyan tovább.
Sydney egyszer csak vonzódni kezd a titokzatos, jóképű szomszéd sráchoz, Ridge-hez. Nem tudja levenni róla a szemét, és valósággal megbabonázza a fiú szenvedélyes gitárjátéka esténként az erkélyen. Ridge sem közömbös iránta, és hamarosan ráébrednek, hogy több szempontból is szükségük van egymásra.
Az Egy nap talán egy szenvedélyes történet barátságról, megcsalásról és szerelemről, ami az első oldaltól kezdve beszippantja az olvasót Sydney izgalmakkal teli világába.

„Csodálatos lelkek. Csodálatos dalok. Csodálatos történet.” – GwendolynGrace, LibraryThing

„Egyedi, más, mint a többi… ne habozz, olvasd el!” – Tamara Webber, New York Times bestsellerszerző, az Egyszeregy írója

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése