2024. január 14., vasárnap

Már megint a jéghoki - könyvértékelés

Már egy jó ideje látókörömben van a mai bejegyzésem alanya, de eddig egy icipicit tartottam tőle. Elle Kennedy régóta a kedvenc íróm, még az Erin Watt duóban – ahol Jen Frederick mellé társult - való alkotása nyert meg, aztán szólóban is elkezdtem tőle olvasni. Gondoltam, párban imádtam, amit csinált, nyitottam afelé, hogy megnézzem, Sarina Bowen mellett mit tud produkálni. Az Off-Campus sorozat hoki csapatáért egyenesen rajongok, így a témánál maradva bíztam a könyv sikerességében.

A borító egyáltalán nem lepett meg, még passzol is a tematikához a Him – Ez a srác esetében. Nyitott vagyok újdonságokra, így beszereztem Vintedről nagyon kedvező áron. A 2023-as év végére remek kikapcsolódást várva tőle, lekaptam a polcomról, hátha sikerül mellé beszorítani még egy olvasmányt, hiszen nem olyan hosszú a könyv. Nem, nem sikerült.

Figyelem! A történetben homoszexuális pár szerepel, így erről (is) fog szólni ez a bejegyzés!

Molyos adatlapja szerint mai napig 92%-on van a könyv, beleolvasva az értékelésekbe, nagyon sokan kedvelték is. Nem vagyok ellene az azonos nemű szerelemnek, több olyan könyv volt már a kezemben, ahol találkoztam ilyen mellékszereplőkkel. Vagy például ott volt a Vörös, fehér és királykék, amiben egész aranyosan volt ábrázolva a téma ezért sem értem, hogyan került a rubin pöttyös kategóriába. Itt volt némi elképzelésem, hogyan fog az egész kapcsolat megjelenni, de nem pont arra számítottam, amit kaptam.

Ryan Wesley és Jamie Canning a két főszereplő, akik a jéghoki úgy érzem, itt most meg kell válogatnom, hogy fogalmazom miatt kerültek közeli barátságba, hiszen korábban minden nyáron együtt edzettek gyerekeket egy táborban. Viszont egy balul végződött este elvágta barátságukat, amit Wes nagyon bánt. A nemzeti bajnokság során a szerencsének köszönhetően négy év után találkoznak, és ez újra feléleszti kapcsolatukat, aztán a nyári edzőtábor ráerősít mindenre. De vajon ugyanabban a csapatnak játszanak mindketten?

Valahogy az elején nem kaptam el a sztori fonalát, nem igazán tudtam különbséget tenni, hogy most akkor melyik srác mit csinál, ki volt, aki elbaltázta a barátságukat, de szerintem ez az én figyelmetlenségem volt. Viszont Jamie irányultsága egyáltalán nem volt egyértelmű, nem csak Ryan-t zavarta össze a Holly-val való találkozás, hanem engem is kicsit. Aztán ahogy haladt előre minden, leesett, hogy a srác sem tudja mi a helyzet, és egyfajta kísérletezésben van. Ezt tök jól oldották meg az írónők, tetszett, hogy nem egyből belecsaptak a lecsóba, és kapcsolatot kezdett Wes-szel, hanem fokozatosan volt felépítve az egész.

A regény során nem csak a két srác érzelmeiről, és a jégkorongozás iránti elhivatottságukról olvashatunk, hanem megjelenik a homofóbia, az elutasítás, és a negatív megítélés. Mindketten félnek attól, hogyan fog szerelmi életük miatt alakulni a jövőjük. Például Ryan hogyan illeszkedhet be így a profik csapatába, és meddig kell bujkálnia, emiatt nagy lépésre szánja magát… Amibe egyikőjük sem tud belenyugodni. De az élet újra összesodorja a két srácot, és legyőzik az eléjük gördülő nehézséget, ketten, együtt!

A könyv olvasása során hullámzó volt a hozzáállásom: hol teljesen kiborított, hol elolvadtam tőle. Aggódtam, hogy rubin pöttyös kategóriában hogyan is fog megjelenni a két srác közti szexualitás. Hát, maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül, mert Bowen és Kennedy nem finomkodott úgy, mint Casey McQuiston a Vörös, fehér és királykékben. Itt egyenesen le volt írva, hogy mi történik köztük, sokszor már ilyen soft meleg p*rnó érzésem volt nem, mintha annyira ez lenne a vágyam…, és az ugrált bennem, hogy miért akarom én ezt olvasni? Aztán jött egy érzelmes rész, ami szerintem sokkal erősebb volt, mint egy női-férfi szereplős regényben. Ki gondolná, hogy két, kigyúrt jéghokis srác ilyen gyengédségre képes? Az utolsó fejezet igazán megmelengette a szívemet, imádtam a Canning család bolondságát!

Egy kicsit más elvárásokkal voltam a regény felé, ami elég vegyesen csapódott le nálam, de összességében szerettem Ryan és Jamie történetét. Ki tudja, talán még a folytatás olvasására is ráveszem magamat!

F.

Sarina Bowen & Elle Kennedy: Him – Ez a srác
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2021. (második utánnyomás)
348 oldal

Ők ketten nem egy csapatban játszanak. Vagy mégis?

Jamie Canning sosem jött rá, miért veszítette el a legjobb barátját. Négy évvel ezelőtt a tetovált, nagyszájú, szabályszegő szobatársa minden magyarázat nélkül kizárta őt az életéből. Oké, tizennyolc éves korukban a nyári hokitábor utolsó éjszakáján tényleg furán alakultak köztük a dolgok. Csak egy kis részeg hülyülés volt. Senki sem halt meg.

Ryan Wesley már nagyon megbánta, hogy annak idején belerángatta a nagyon is heteró barátját egy fogadásba, ami próbára tette a barátságukat. Most, hogy az egyetemi csapataik egymás ellen játszanak a nemzeti bajnokságon, végre lesz alkalma bocsánatot kérni. De elég egy pillantást vetnie a srácra, akiért időtlen idők óta odavan, és a fájdalom erősebb, mint valaha.

Jamie régóta vár válaszokra, de ehelyett egy újabb kérdést kell megfejtenie: vajon egy együtt töltött éjszaka tönkretehet egy barátságot? És ha nem, mi a helyzet hat, együtt töltött héttel? Amikor Wesley megjelenik a táborban, hogy egy újabb forró nyáron át együtt edzősködjenek, Jamie-nek sok mindenre rá kell jönnie a régi barátjával kapcsolatban… és magával kapcsolatban is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése