2020. december 2., szerda

A Csúfban is megtalálni a szépet - könyvértékelés


Utoljára májusban olvastam Colleen Hoover könyvet. Nyugodt szívvel mondhatom, hogy egy év alatt a gyengéim lettek a könyvei. Annyira, hogy a polcomon külön szekció van az írónő műveinek, illetve már szereztem be olyan könyvet papír kiadásban, amit korábban elektronikusan olvastam. Az Ugly Love – Csúf szerelem eddig elkerülte a figyelmemet. A fülszövegét, valamint barátnőm értékelését olvasva úgy döntöttem, ezt is olvasni szeretném. Egy Könyvmolyképzős akció keretében meg is szereztem a könyvet. Az olvasás előtt gondolkodóba estem, hogy ezt olvassam, vagy a Verity-t, de végül erre esett a választásom.

A borító nagyon tetszik. A könyv végeztével, ahogy becsuktam, rájöttem, hogy nagyon is beszédes volt az előlap, utalva a buborékokkal két dologra is. A lány főszereplő érzéseire, valamint meghatározó szerepet játszik a srác életében is. De nyilván előre ezt nem tudhattam.

Tate név alapján elsőre azt hittem ő a fiú főszereplő egyetemistaként költözik be bátyjához. Költözéskor a lakás előtt talált egy idegen, részeg srácot. Aki nyilván nagyobb szerepet kapott a későbbiekben. Miles Tate bátyjának munkatársa és barátja, akitől nem olyan egyszerű megszabadulni. A srác érezhetően a munkájába menekül, és ennek kapcsán nagyon kíváncsivá lettem, hogy mi az oka ennek, illetve a könyv eleji jelenetnek. 

A két fiatal érezhetően vonzódik egymáshoz, ám mindkettejüknél van az a bizonyos DE rész. Miles nem akar érzelmeket, tudatosan elzárkózik előlük. Tate beleegyezik csak a testi vágyaknak hódoló kapcsolatba, de fokozatosan alakultak ki az érzelmei, aminek tényét még maga előtt is tagadta. Miles-nak van egy különös szabálya: nem feszegethetik a múltat, és nem kérdezhetnek a jövőről. Abszolút nem volt meglepetés számomra, hogy a végére egymásra találtak. Ám a körülményeik annál inkább megleptek! Amikor már kezdtek zöld ágra vergődni, vártam, hogy mikor lesz valami csattanó. Mikor válik minden olyan csúffá… 

A történet során Miles részéről hat évvel korábbi visszaemlékezéseket kaphat az olvasó. Az elején furcsálltam a szerkesztési módját ezeknek a fejezeteknek, szokatlan volt a könyv folytonossága után egy-egy szellős, múltat idéző rész. Egyre több részletet lehetett megismeri Miles életéből, ami nem mondható egyszerűnek. Sejtettem, hogy egy kapcsolat következtében lett olyan, amilyen. De nála több nehezítő tényező is megvolt: tiltott tini szerelem, szülő elvesztése, és egy feldolgozhatatlan, szerencsétlen baleset. 

Mivel egy Colleen könyvről van szó, így vártam, hogyan fogja összetörni a szívemet. Amikor kiderült Miles sötét pontja a múltból, nagyon meglepődtem. Onnantól minden világossá vált, hogy miért lett ilyen szegény fiú, és miért állt úgy Tate-hez, ahogy. Szörnyű dolgot kellett átélnie fiatalon, és nem érezte úgy, hogy képes lenne a tovább lépésre, amit nem is csodáltam. Az egész azért hatott rám így, mert annyira hétköznapi karakterek vannak benne, hogy akár még saját magam is a helyükben lehettem volna. Bár ez a jellegzetesség szerintem az írónő bármely könyvében megtalálható. 

A történet mellett a szereplők is nagyon tetszettek. Főleg a Kapitány karaktere. Tetszett, hogy Tate és az idős úr így egymásra találtak. Nem értettem, hogy Miles miért ilyen hűvös vele, ám a végén ő adta a megoldást számára, és kiderült, hogy nem is olyan rossz a kapcsolatuk, mint ahogy tűnt. Corbin és Tate kapcsolata is nagyon tetszett, igazi testvér kapcsolat ilyenkor sajnálom, hogy egyke vagyok


Egy szó, mint száz, imádtam ezt a CoHo könyvet is! Az elején, amikor a kezembe vettem, kicsit úgy voltam vele, hogy hmm, ez a 325 oldal kevés lesz belőle. Hiába rövid, annál tartalmasabb és pont olyan terjedelmű, amilyennek lennie kellett! Ezt a könyvet is csak ajánlani tudom!! 

F. 


Colleen Hoover: Ugly Love – Csúf szerelem 
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft. 
Kiadás éve: 2019. 
326 oldal 

Ha meg akarod szegni a szabályokat, készülj fel rá, hogy összetörik a szíved. 
Amikor Tate Collins találkozik Miles Archer pilótával, tudja, hogy ez nem szerelem első látásra, sőt, még barátságnak is kevés. Az egyetlen, ami összeköti őket, a tagadhatatlan, kölcsönös fizikai vonzalom. Amikor a vágyaik felszínre törnek, rájönnek, hogy tökéletes párt alkotnak. A férfi nem akar szerelmet, a nőnek pedig nincs ideje rá, így nem marad más, csak a szex. A kapcsolatuk meglepően jól működik, amíg Tate betartja Miles két szabályát: 

Ne kérdezz a múltról! 
Ne várj semmit a jövőtől! 

Eleinte úgy tűnik, tudják kezelni a helyzetet, de aztán gyorsan ráébrednek, hogy semmi sem olyan egyszerű, mint hitték. A szív érzelmekkel telik meg. Az ígéretet megszegik. A szabályok összekuszálódnak. A szerelem csúf fordulatot vesz. 

Az őszinte szerelem, a testi vágy és titokzatos múlt örök harcának története. 

Vesd bele magad!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése