2018. augusztus 11., szombat

Amikor minden összeomlani látszik - könyvértékelés



Karácsonykor volt nagy sláger nálam a Royal család története Erin Watt szerzőpárostól. Hát, engem is beszippantott. Elég rövid időn belül végeztem a két résszel, és szomorúan vettem tudomásul, hogy a harmadik rész még várat magára fordítás ügyben.

2018 őszére datálják mindenhol a magyar megjelenést, ám ennél pontosabb infó nincs erről. Múltkor egy könyvmoly barátnőm kérdezte, hogy mit tudok az utolsó részről, mikor olvashatjuk már. Akkor kisebb kutatás után úgy döntöttem, hogy belevágok az angol verzióba, hiszen mégis csak nyelvvizsga előtt állok, így duplán nyerek: megtudom mi lesz Ella és Reed love story-jának vége, és még angolul is olvasok. Hogy milyen is volt a Twisted Palace (ami amúgy Csavart Palotát jelent tükörfordításban, kíváncsi leszek mire fogják lefordítani megjelenéskor)? Lássuk!


Nos, az előző könyv elég sok kérdőjelet hagyott bennem a végét illetően. Brooke halála, Reed kétes helyzete, és Ella apja visszatérte rendesen gondolkodóba ejtett. Hát, a szerzőpáros ért ahhoz, hogyan kell egy függővéget ott hagyni a sztoriban. Hirtelen ötlet vezérelt, hogy elkezdjem idegen nyelven a befejező részt, így nem olvastam újra az előző két kötetet, de ez egyáltalán nem okozott gondot, hamar fel tudtam venni a fonalat. Folytatódnak a fokozott események, Reedre terelődik a gyanú a gyilkossággal kapcsolatban. Az egész könyvet ez lengte át, hiszen ahogy haladt a cselekmény, úgy jöttek fel újabb bizonyítékok, amik főhősünk ellen szóltak. Egyre kilátástalanabb helyzetet teremtett ez a szerelmesek számára, és valahogy engem, olvasót is ellentmondásokba rakott.

Mindeközben más egyéb tényezők is nehezítették a szerelmeseknek azt a „maradék” kevéske időt, amit egymásra szánhattak volna. Steve visszatérte új helyzetet teremtett. Ellát kiszakította a Royal családból, mondván már itt a törvényes szülőd, mert hát nem haltam meg, hello. Idegen volt mindkettejük számára a „klasszikus család” felállás, ez elég jól érződött a közös fejezeteikben. Nekem elég unszimpatikus karakter volt nem hiába. Mivel eltiltotta egymástól a kis gerlepárt, így különböző fondorlatokkal oldották meg a találkozót. Végül onnan jött a megoldás, ahonnan senki sem várta, hiszen maga a sátán, Jordan (SPOILER!! aki az előző részben képes volt felragasztani szó szerint egy lányt az iskola falára, szóval okkal ő a sátán) ajánlotta fel Ellának a lehetőséget: csatlakozzon a tánc csoporthoz, akik szünetben brillíroznak a focisták meccsein. Természetesen hozzá mérten mindezt nem ingyen, bérmentve tette meg. Így Ella össze tudta kötni a kellemest a hasznossal, zöld utat kapott Steve-től, és még Reed-et is láthatta. Egy ilyen meccs okán Ella és Reed elmélyítik kapcsolatukat, mindeközben ólomsúlyként nehezedik a fiúra a vádak súlyosbodása, amit nem akart közölni a lánnyal. Reed is sziporkázik a randi megoldásokkal, bevonják barátaikat, így egy mélyebb elbeszélgetést követően még mélabúsabb lesz a sztori.

Ellát egész végig nem hagyja nyugodni az, hogy kedvese nem sokára börtönbe kerülhet. Nyomoz az újabb szemtanú után, kifaggatja Dinah-t, felforgatja a gyilkosság helyszínét. Minden erőfeszítést megtesz azért, hogy ne szakadjon el Reed-től. Ám amikor már minden veszni látszik, ő akkor is kitartana rossz fiúnk mellett.

Egyébként, a puccos Téli Bál kapcsán értek azért meglepetések. Jordan alkuja, Reed exének kiborulása mellett jött az, hogy… Na jó, ezt nem írom le, túl nagy spoiler lenne. De olyan dolog jött, amire nem igazán számítottam.

A vége felé egyre jobban szorult a hurok, egyre kilátástalanabb lett minden, már Ella számára is. Aztán a visszaköltözés az apja lakásába (ami egyben a gyilkosság tetthelye is volt) megadta a rejtély nyitját. Rövid kutakodást követően Ella olyan bizonyítékra bukkant, ami nem közvetlenül kapcsolódott a gyilkossághoz, ám rávilágított mindenre. Én igazából mindvégig arra tippeltem, hogy Dinah a gyilkos, hiszen eléggé rá terelték a gyanút. De nem így történt. Az igazi gyilkos Ella következtetései alapján élesben is lebukik, majd bekattan nem mintha eddig nem lett volna pszichopata. Én egyébként Dinah-t mindig negatív karakterként könyveltem el, ehhez képest ő menti meg Ellát. Royal-ékat bevonva az ügybe véget ér az egész cirkusz, Callum maga tesz pontot az egész tortúra végére. A történet lezárása közben pedig nem éreztem azt, hogy hé én még akarok folytatást, hiszen így volt kerek, ahogy végződött.

Miközben olvastam, kicsit hullámvölgyben éreztem magamat. Az eleje izgalmas volt, aztán a közepe vontatott, majd a vége megint nagyon pörgős lett. A végkifejleten ugyan meglepődtem, de nem gondoltam volna, hogy nem ilyen vége lenne a történetnek. Egy biztos, Reed és Ella szerelme úgy teljes, ahogy van. Az első könyvben gyakorlatilag ki nem állhatták egymást, ám már akkor is ott motoszkált a vonzás köztük. Az utolsó részben pedig már el sem tudták képzelni egymás nélkül a nehéz időszakot, tartogasson az bármit is számukra. És végül ide beszúrnám ezt a dalt, ami szerintem a leginkább jellemzi az egész történetet, de főként az ő kapcsolatukat.

Mindenkinek ajánlom a Royal sorozatot. Akár magyarul, akár angolul, vagy bármilyen nyelven, amin megjelent és értesz is. Könnyed, nem bonyolít annyi mindent, ám mégis szórakoztató, és izgalmas. Nos, el kell engednem ezt a párost, a Royal srácokat, az Astor Gimit, meg a tipikus kamasz bonyodalmakat. Igaz, a magyar fordítás erejéig még nem, mert mindenképp azt is el akarom olvasni, amint megjelenik. Most már nem várom annyira izgatottan, hisz ismerem a sztorit. De a teljesség kedvéért azt sem fogom kihagyni.

F.

Erin Watt: Twisted Palace
Kiadó: EverAfter Romance
Kiadás éve: 2016.
370 oldal

These ​Royals will ruin you…
From mortal enemies to unexpected allies, two teenagers try to protect everything that matters most.
Ella Harper has met every challenge that life has thrown her way. She’s tough, resilient, and willing to do whatever it takes to defend the people she loves, but the challenge of a long-lost father and a boyfriend whose life is on the line might be too much for even Ella to overcome.
Reed Royal has a quick temper and even faster fists. But his tendency to meet every obstacle with violence has finally caught up with him. If he wants to save himself and the girl he loves, he’ll need to rise above his tortured past and tarnished reputation.
No one believes Ella can survive the Royals. Everyone is sure Reed will destroy them all.
They may be right.
With everything and everyone conspiring to keep them apart, Ella and Reed must find a way to beat the law, save their families, and unravel all the secrets in their Twisted Palace.

/Lelkes voltam, így lefordítottam a fülszöveget. Saját fordításom, így akadhatnak benne hibák, egyértelműen, hisz nem vagyok profi. De próbáltam körültekintően csinálni. A Twisted Palace címet továbbra sem tudom hogy lehetne rendesen lefordítani, mert a Csavart Palota nekem olyan furán hat, hiába értem mire akartak ezzel utalni a szerzők. Na mindegy, azért sok szeretettel itt van a magyar szöveg! :)/

Ezek a Royal fiúk tönkretesznek…
Halálos ellenségektől a váratlan szövetségeseken keresztül, két tinédzser megpróbálja megvédeni mindazt, mi a legjobban számít nekik.
Ella Harper minden kihívással találkozott már élete során, amin át kellett mennie. Habár rugalmas és hajlandó bármit megtenni azért, hogy szeretteit megvédje, de rég elveszett apja és a barátja, akinek az élete egy hajszálon múlik talán túl sok ahhoz, hogy megbirkózzon vele.
Reed Royalnak heves természete van, és még gyorsabb ökle. Hajlama arra, hogy minden akadályt erőszakkal oldjon meg végül utoléri őt. Ha menteni akarja magát, valamint a lányt, akit szeret, akkor felül kell kerekednie kínzó múltján és rossz hírnevén.
Senki sem hitt abban, hogy Ella képes túlélni a Royal családot. Mindenki biztos volt abban, Reed lerombolja az egészet.
Talán igazuk van.
Minden és mindenki összeesküszik ellenük, hogy szétválassza őket, de ezzel együtt kell Ella-nak és Reed-nek megtalálni, hogyan győzzék le a törvényt, mentsék meg családjukat, és bogozzák ki az összes titkot az ő „Csavart Palotájukban”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése