2017. december 31., vasárnap

A korona megfakulóban - könyvértékelés

Az előző bejegyzésben egy mostanában felkapott könyvről, a Papír hercegnőről írtam. Annak a vége annyira kíváncsivá tett, hogy miután befejeztem, másnap megvettem a második részét. Gondolom, senkit nem lepek meg, ha azt mondom, hogy a Megtört herceggel is hamar végeztem.

A második rész kézbevétele előtt csináltam egy kis kutatást, hátha rábukkanok, mikor jön ki fordításban a harmadik könyv. Akkor azt hittem, hogy trilógiáról van szó, ám ahogy néztem, hat (?) részes sorozat lesz. Közben egy csoportban megosztottam olvasási élményemet, így ott is megerősítették a több részt, annyi információval kiegészítve, hogy a negyedik rész már Easton Royal sztorija lesz. Erre is kíváncsi vagyok, hiszen (ha jól vettem ki a történetből) a legkisebb Royal srác karaktere számomra mindig is pozitív benyomást keltett. Na, de ennyire nem szaladok előre, hiszen még a harmadik könyvről sincs pontos információm, mikor fog megjelenni magyarul. Sajnos. De remélem minél hamarabb.

A könyv Reed szemszögével indul. Az elején féltem, hogy esetleg az első rész története lesz, csak az ő elmesélésével, de szerencsére nem így lett. Ugyanonnan folytatódik a második kötet, ahol az első véget ért. Ami pont kapóra is jön, hiszen a Papír hercegnő egy olyan szituációval ért véget, ami igen csak kérdőjeleket hagyott maga után bennem.

Reed körül minden összeomlani látszik, és a fiú csak sodródik az árral. Az iskola, ami a Royal fiúk „irányítása” alá tartozott felfordul, a diákok szabadon randalíroznak, bárkit a földbe döngölnek, akit kedvük tartja. Emellett a Royal palotában is hatalmas feszültség uralkodik, hiszen a testvérei teljes mértékben elfordultak Reed-től, levegőnek nézik. A helyzeten csak ront, hogy a srác kénytelen olyan alkuba bocsátkozni, amit Ellával való kapcsolatáért tesz. Közben Ella hiánya is tetézi a bajt, szóval minden összejött neki.

Amikor Ella visszakerül a családhoz, váltott történetvezetést kapunk. Így sokkal érdekesebb lett a könyv egyébként. A lány eltökélten kiáll amellett, hogy nem tud megbocsátani Reed Royal-nak, annak ellenére, mennyire vonzódik még hozzá. Én vártam, hogy ez az ellenállás vajon megtörik-e. Pozitívum, hogy nem gyengült el az első alkalommal, amikor a srác próbálkozott.

Egyre több olyan dolog merül fel itt, amiért okkal mondhatom azt, hogy az előző könyv cselekményét is felülmúlta. Brooke, a pénzéhes szipirtyó ármánykodása Callum, valamint a fiai ellen, Gideon kis viszonya, vagy akár az iskolai szivatások, amik egyre rosszabb és nagyobb mértéket öltenek. Ebben a tetőpont nyilván az volt, amit Jordan követett el, és Ella a sarkára állva, nem túl finoman megtorolta. Ott igazán nagy előrelépést láttam a karakterével kapcsolatban, hiszen nem csak magáért, hanem más, elnyomott társáért állt ki azzal, hogy keményen lenyomta Jordant. Az ezt követően kialakult harmónia nem igazán tartott sokáig, hiszen képbe került az első részben bajt okozó seggfej, aki jelen esetben a tetőpontnak adta meg a kegyelem döfést (hah micsoda szójáték ez megint tőlem).

Számítottam egy viszonylag nyugodt befejezésre, de hát miért is lett volna így? Az utolsó három oldal (!!! oldal, és nem fejezet) olyan szinten borzolja a kedélyeket, hogy most azonnal követelném a folytatást, ha tehetném. De komolyan. Egyébként, akik régebb óta követnek itt, vagy Molyon, azok tudják, hogy mennyire utálom a függővégeket. De pláne az olyanokat, amik ilyen felfokozott események után keletkeznek. Ezek után szerintem nem kell magyarázkodnom, hogy miért írtam le ezeket…

Ebben a részben érezhető, hogy mennyire fejlődtek a karakterek. Nem csak Reed, vagy Ella. Hanem Easton is például, vagy a családfő. Olyan dolgokra világítanak rá tépelődéseikkel, vagy kisebb monológjaik során, amikre az első részben homályos utalgatásokat kaptunk. Nyilván, itt sem tisztázódik minden, gondolom ezért (is) várunk a harmadik könyvre.

Ha esetleg valaki most kezdené el a Royal család sorozatot, akkor javaslom, hogy kapásból mindkét könyvet vegye meg. Mert biztos, hogy az első után a másodikat olvasná az illető. Mondjuk azt a függővéget is übereli ennek a vége. Sőt, ez a legbosszantóbb az összes függővég közül szerintem, amivel eddig találkoztam. Szóval kíváncsian várom a folytatást, és amint felröppen a hír róla, előrendelem. Ez már biztos!

F.

Erin Watt: Megtört herceg - A Royal család 2.
Broken Prince
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2017.
346 oldal

Kikötőben vívott ökölharctól kezdve az iskolai bunyóig: életek omlanak össze a csillogó-villogó palotában, miközben egy srác próbálja menteni a bőrét. 
Reed Royalnak mindene megvan: vonzó külső, befolyásos család, sok pénz. Az elit gimiben sorban állnak a lányok, hogy vele lehessenek. Ő viszont magasról tesz mindenkire, mert csak a családja érdekli – amíg Ella Harper be nem sétál az életébe. 
Izzó gyűlölettel indul a kapcsolatuk, mert azt akarja, hogy az apja új nevelt lánya szenvedjen. De aztán minden átfordul valami egész másba. Közel akarja tudni magához Ellát. Biztonságban. Egy ostoba hiba miatt azonban Ella elmenekül a karjaiból, így káosz köszönt a Royal-palotára. Reed azon kapja magát, hogy összeomlik az egész világa. 
Ella már nem kíváncsi rá. Azt mondja, hogy csak tönkretennék egymást. 
Talán igaza van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése