2017. december 27., szerda

Engem is tönkretettek a Royal fiúk - könyvértékelés

Elég sok helyen találkoztam már ezzel a könyvvel. Nem nagyon foglalkoztam vele az elején, de amikor már a sokadik embernél, vagy posztban jött szembe velem, akkor utánanéztem. Különösebben nem mozgatott meg a leírása, de mondom, ha már ennyi embernél látom, lehet nekem is el kellene olvasnom. Ez a tipikus úszok a tömeggel effektus.

Molyon kutakodtam a könyv után, valamint egy-két csoportban olvastam mások véleményét a Papír hercegnőről, amik meggyőztek, így megvolt az egyik karácsonyi ajándékötletem. A beszerzésnél jelen voltam én is hozzám képest túl hamar kint voltunk a könyvesboltból amikor felkaptam a könyvet, láttam, hogy van második része. Nem vettem le egyből azt is, mert mondom, mi van, ha annyira nem nyer meg a sztori? Tehát ott virított a fa alatt a kötet, úgyhogy neki is láttam szenteste napján. Szerintem nem telt két napba az elolvasása.

Ella, a nehéz helyzetű lány, aki a túlélésre játszik, táncosnői munkákból (is) próbálja meg magát eltartani. Ezt be is mutatja a könyv a történet elején. Aztán jön a megmentője, egy addig ismeretlen férfi, aki közli vele, hogy a gyámja. Szóval így változik meg gyökeresen, valamint ezzel együtt fenekestül fel is fordul a lány élete. Az a rész el lett találva, amikor a lányhoz munkaközben érkezik Royal, aki igényelné a „szolgáltatást” amit a lány gyújt, ezzel leplezve, hogy elvinné magával. Ez sokkal jobb volt, mintha az első, iskolai találkozásuk során karolta volna fel az öreg.

Amikor Ella találkozik a dúsgazdag Royal kölkökkel - akik természetesen tökéletes, lehengerlő külsővel vannak megáldva - elszabadul a pokol. Egyértelműen kinyilvánítják, hogy a ház, apukájuk, valamint az elit iskola is az ő felségterületük, főként Reed-é. A történet nem szűkölködik fordulatokban. Ella igyekszik talpraesetten megoldani a felmerülő problémákat, amiket a fiúk görgetnek elé. Közben próbálja múltját feldolgozni, amit nem könnyít meg halott apja özvegye. Az iskola feszültségek, balhés bulik tipikus szituációk egy ilyen könyvben. Kicsit néhol sablonosnak is éreztem ezeket, de ennek ellenére nem rontott a sztori színvonalán.

A két főszereplő akárhányszor egymáshoz közel került, ontotta a könyv magából a buzgó vágyat, ám mindezt hiába, hiszen nyíltan egyikőjük sem mondta ki, mi a helyzet. Ez sokszor idegesített. Kellemes csalódás volt viszont, amikor a balhés buli után a fiúk egy emberként vették védelmükbe Ellát, miszerint egy Royal-lal senki nem szívózhat, főleg nem a „húgukkal”. Itt azt hittem Reed „kezelésbe” veszi a lányt, és fel is voltam háborodva, hogy ez mi már, hát kihasználja, de szerencsére semmi ilyen nem történt. Ez viszont csak fokozta a kettejük macska-egér játékát. A feszültséget ezek mellett adta még az öröklési vita, az öreg Royal viszonya a fiaival, valamint a bájos hárpia barátnője is, aki a végére kimutatta foga fehérjét. Számomra ő ilyen „túl szép ahhoz, hogy igaz legyen” szereplő volt, ez be is jött.

A balhés sulis buli után kezdett valamelyest összetartóvá válni a kis csapat. Easton és Ella kapcsolatán érződött a legjobban, aztán ugye jött Reed. Ezt követően közös erővel intézték el a srácot, aki kitolt Ellával. Még olyan csajt is szövetségbe vettek, akivel amúgy ki nem állhatták egymást. A cél szentesít minden eszközt. Az akciót követően békét kötöttek egymással. Már kezdtem azt hinni, hogy happy end lesz a vége, a srácok megbékélnek a csajjal, befogadják, minden oké lesz, de hát ugyan már. Hiszen van egy második része is a könyvnek… Pedig a vége felé egyre jobban közel kerültek egymáshoz, több titok is napvilágot látott, Ella kihúzta a csávából az egyik Royal fiút, támogatták egymást, ilyenek.

Miközben már csak két fejezet maradt a könyvből, éreztem, hogy ebből kiakadás lesz részemről. Hát milyen vége lett?????? Hogyan? Miért? Leraktam a könyvet és úgy voltam vele, hogy meg kell vennem a második részét. Minél hamarabb. Mondhatni, engem is tönkretettek ezek a Royal fiúk. Addig nem akarok mást olvasni, amíg nem végeztem a Megtört herceggel.


Könnyed, egyszerű olvasmány ez, nem kell számítani itt semmi világmegváltásra, mély tartalmakra. Egyszerűen csak olvastatja magát a könyv. Szerintem. Most, hogy kifelé lábalok a karácsonyi kaja kómából, megfelelő választás volt ez a történet. Nemsokára jövök a folytatással!


F.

Erin Watt: Papír hercegnő - A Royal család 1.
Paper Princess
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2017
360 oldal

Egy lányról, aki sztriptízbárból és benzinkútról kerül fényűző villába és menő gimibe jut, miközben igyekszik hű lenni önmagához.

Ella Harper nagy túlélő, született optimista. Egész életében városról városra költözött szeleburdi anyjával, küzdött a megélhetéséért, és végig hitt benne, hogy egy napon majd kimászik a gödörből. De az édesanyja halála után végképp egyedül marad.
Egészen addig, amíg meg nem jelenik Callum Royal, aki kihúzza Ellát a szegénységből, és elcipeli a luxuspalotájába az öt fia mellé, akik viszont utálkozva fogadják. Mindegyik Royal fiú karizmatikus személyiség, de egyik sem olyan magával ragadó, mint Reed Royal: a srác, aki eltökélte, hogy visszaküldi Ellát a nyomorba, ahonnan jött.
Reed nem tart igényt Ellára. Azt mondja, nem tartozik közéjük.
Talán igaza van.
Gazdagság. Fényűzés. Megtévesztés. Ella új és ismeretlen világba csöppen, és ha a Royal palotában is életben akar maradni, kénytelen lesz felállítani a saját szabályait.

Ella percek alatt eljut a szegény árva sorstól az amerikai álomig... De tényleg könnyebb az utóbbiban élni?
Kövesd a sorsát te is és éld át egy különleges világ örömét, bánatát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése