2018. augusztus 24., péntek

Mégsem olyan rohadt, mint gondolod - könyvértékelés


Egy nagyon találó borítót kapott a könyv
Valamikor még tavasz elején talán, valahol összefutottam J. L. Perry egy könyvével. A fülszöveg olyan átlagos Young Adult sztorit ábrázolt, aztán találtam egy beleolvasó szösszenetet. Egész érdekesnek tűnt az alapján a regény. Jöttek a Glamour napok, úgyhogy kedvezményesen megvettem a Rohadékot.

Körülbelül 4 hónapja várt rám a polcon, hogy végre elolvassam. Kár volt ennyit várnom vele. Igaz, érdekes és izgalmas könyveket olvastam közben, de ezt csak úgy faltam! Nagyjából öt nap alatt daráltam végig. Amikor nem olvastam, mert más dolgom volt, azon kattogtam, hogy ah olvasnom kellene. De tényleg.


Adott egy rossz fiú, Carter. Aki alapjában véve nem is lenne rossz karakter, ha nem a múltja határozná meg. Ő saját maga egy szó alapján éli le életet megbélyegezve. Első körben más valaki által, aztán utána már legfőként saját maga által. Kapunk egy lányt is, aki csonka családban él, és igazából nem tud mit kezdeni Carterrel. A se veled se nélküled kapcsolat megtörik egy idő után, amit Carter nem is igazán akar, így dönti el, hogy maga mögött hagy mindent.

Itt bevallom eléggé kibuktam, hogy mire fel ez az egész, hiszen mindketten vonzódtak tudat alatt egymáshoz, és mi lesz ezek után velük. De szerencsére az olvasást folytatva mindent megértettem. A főhősök újra egymásra találnak, ám a happy end itt még váratott magára, hiszen újabb árnyék következett a szerelmesek életébe. A könyv végére minden a helyére került szerencsére, és duplázva kaptam a boldog pillanatokat.

Valahol azt éreztem elsőre, hogy ez egy sablon YA sztori. Balhés főhős, évődés egy „egyszerű” lánnyal, aztán egymásba szeretnek és pont. De annyira szerettem a karaktereket, meg az őket övező történetet, hogy végül elütött az egész a sablontól. Indiana nem tökéletes, ahogy Carter sem. Ám egymásra hatva változnak. Szerintem ez egy jól ábrázolt második esély, amit egymásnak adtak illetve kaptak az élettől.

A könyv szerkesztéséről is ejtenék pár szót. A fejezetek váltakoznak a két főszereplő szemszögéből. Két nagyobb rész különül el, az első a sztori kezdetétől datálódik, a második pedig öt évvel később. Ezt szükségesnek találtam, mert ha minden egy síkon terült volna el, akkor lehet, hogy nem lett volna ennyire érdeklődést fenntartó a könyv. Az író Carter lazaságát, rossz fiú imidzsét az elég sűrűn előforduló trágár szavakkal illusztrálta. Az elején még azt mondtam, hogy rendben, de a vége felé már kissé zavart. Sok helyen tűntek fel a gépelési hibák, egy ekkora terjedelmű könyvben viszonylag sok fordult elő. Mondanám, hogy ezek a tényezők zavartak, de annyira megkedveltem a történetet, hogy a végén eltörpültek már a dolgok.

Leginkább a Lebegés című könyvhöz tudnám hasonlítani ezt a történetet. Ott is hasonló karakterekkel találkozhatunk, igaz nem YA köntösben ha jól rémlik, de valahogy ez jutott elsőre eszembe. Összességében én tudom ajánlani ezt a könyvet, egy jó kis sztori ez. Ha valaki szereti a rossz fiúkat, már pedig Carter Reynold egy tipikus s*ggfej, akkor őt és a történetét is kedvelni fogja!

F.

J. L. Perry: Rohadék
Bastard
Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó
Kiadás éve: 2018.
574 oldal

A világhírű bestseller. Egy szívfájdítóan gyönyörű love sztori.
A nevem Carter Reynolds. Rohadéknak születtem, és rohadékként fogok meghalni. Erre fiatalon jöttem rá, és nem változtathat rajta senki és semmi. A pusztítás egyirányú ösvényén járok, Isten irgalmazzon annak, aki az utamba kerül. Utálom az életemet. Igazából mindent gyűlölök.
Egészen addig, amíg nem találkozom a szomszéd kölyökkel. Indi-csodabogár-anával. Rögtön ellenszenves. Attól a perctől fogva, amikor először megpillantom, fellobbant bennem valamit. Olyan érzelmeket vált ki belőlem, amelyekről azt hittem, képtelen vagyok érezni. Ez egy kicsit sincs ínyemre. Amikor rám néz azzal a hatalmas, gyönyörű, kísértő zöld szemével, mintha lelátna a lelkem mélyébe. A sikító frászt hozza rám az a lány. Olyan, akár a napfény és a szivárvány az én komor, pusztító világomban. Rosszul vagyok a napfénytől és a szivárványtól.
A nevem Indiana Montgomery. A barátaim Indinek szólítanak. Hat éves koromban elvesztettem anyámat, de csodálatos az életem, és nagyszerűek a barátaim. Apám bőven kárpótol azért, hogy csak egy szülőm van. A kicsi lánya vagyok, a világa közepe. Csodálom őt.
Amikor Carter Reynolds a szomszédba költözik, rosszabbra fordul az életem. Vonzó, rohadtul dögös, de ezzel véget is ér a dicséret. Úgy tűnik, határozottan eltökélte, hogy tönkreteszi az életemet. Durván viselkedik, de amikor a szemébe nézek, nem látok gorombaságot. Sérülést és fájdalmat látok. Elveszettnek tűnik.
Gyűlölnöm kellene azért, ahogy bánik velem, de bármily meglepő, nem gyűlölöm. Legfeljebb sajnálatot érzek iránta. Segíteni akarok neki, hogy megtalálja a békét. A fényt, amelyről tudom, hogy ott rejtőzik valahol a sötét világában, de egyetlen sugarát sem akarja.
Újra és újra figyelmeztetett, hogy maradjak távol tőle, de nem tudok. Valamiért vonzódom hozzá. Mindig rohadékként utal magára. Talán igaz lehet, de számomra inkább egy teljesen félreismert rohadék. Akár tetszik neki, akár nem, én nem adom fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése