2018. augusztus 7., kedd

Nyáron tea? Miért ne! - augusztusi BookTag

Sziasztok!

Ma eszméltem fel, hogy augusztus van. Csak úgy szalad ez az év is, hiszen az előbb még csak a júliusi BookTag posztot írtam. De most itt vagyok az újabbal! Nyaralásból visszatérve újra ráerősítettem az angolra, hiszen kicsivel több, mint egy hónap múlva nyelvvizsgázok. Éppenséggel pont ma fejeztem be Erin Watt szerzőpárostól a Twisted Palace-t, ami még nincs kint fordításban, így angolul olvastam végig a könyvet. Gyakorlásnak nem volt utolsó, és előbb megtudtam milyen sors vár a szerelmes párra, valamint a Royal fiúkra. Nemsokára jövök a poszttal!

Na, de a BookTag. Molyon egy ezzel foglalkozó zónában szoktam böngészni az ötleteket, és most találtam egy jópofa kis kérdés válasz posztot. Teákra épül, azért is a bejegyzés címe. Ilyesmi posztot még nem láttam, úgyhogy elhoztam most Nektek is.


1. Instant Tea - a legrövidebb könyv, amit tavaly olvastál
Egyértelműen Fekete Judittól Az őrület határán. Az előző évemet javarészt a munkakeresés tette ki, így az a könyv aktuális volt számomra. Nekem tetszett, tipikus könnyed olvasmány, amin az ember mosolyog párszor, esetleg magára is talál néhol, aztán felteszi a polcra és elfelejti. De ennek ellenére, aki álláskereső már hosszú ideje, annak ajánlom az olvasását, legalább kikapcsol addig is.

2. Zöld Tea - egy könyv, zöld borítóval
Végignéztem gyorsan a könyves polcomat, igazából egyetlen könyvet találtam zöld borítóval. Ez pedig John Green-től a Papírvárosok. Két éve olvastam, azóta is hozom az értékelést... Egyszer tervezem az újraolvasását amúgy, hogy ne hiányozzon innen.


3. Forró citromos Tea mézzel - egy könyv, ami átmelegíti a lelkedet
Nem tudom hányadik ilyen bejegyzésben említem már meg a Nyugalom tengerét, de számomra az a number one torkot szorongató, és úgy az egész történet. Nálam lelket melengetett.

4. Ötórai Tea - egy könyv, amit angolul (vagy más nyelven) olvastál
Erin Watt: Twisted Palace. Nyelvvizsga miatti gyakorlás céljából is, meg pusztán kíváncsiságból olvastam. Egyetlen egyszer próbálkoztam meg angol nyelvű könyv olvasásával, akkor nem voltam benne ennyire a nyelv gyakorlásában, így hamar feladtam. Ez volt az első olyan idegennyelvű könyv, amit végigolvastam. És meglepő módon jól is értettem!

5. Gyógytea - olyan könyv, amit nem élvezetből olvastál el, hanem kényszerből
Szerintem ide sorolhatom bármelyik felsős, általános iskolás kötelező olvasmányt... Egri csillagok, vagy a Kőszívű ember fiai. Egyiket sem olvastam végig. Az utóbbit egyetlen fejezet után leraktam, az előbbit, meg a vége előtt. Talán a csata kezdete előtt, szerintem már akkor sem szerettem a háborús könyveket... :D

6. Fekete Tea - egy olyan akció dús vagy rémisztő könyv, amin soha, de soha nem tudnál elaludni
Lakatos Levente: Aktus!! Az utolsó 150 oldalt késő este olvastam. Ha nem kellett volna másnap iskolába mennem na meg ha az éjszakás nevelő nem küldött volna a szobába, szerintem éjszakába nyúlóan olvastam volna a végéig, annyira izgalmas volt a vége, és lebilincselt teljesen! Egyébként ezt is szeretném újraolvasni... De emellett ott van még Dan Brown Da Vinci-kódja is. Az is nagyon eseménydús, és érdekes regény volt!

7. Jeges Gyümölcstea - egy igazi, hamisíthatatlan nyári kaland
Szinten egy Lakatos Levente regényt hoztam ide, a Szigor trilógia második kötetét. Igazi nyári, tengerparti egymásra találás Igor és Liza szerelmét illetően. Ahw.

8. Kalinka Szamoár - egy könyv, amit csak az alkohol tudott volna elviselhetőbbé tenni
Számomra ilyen volt Grecsó Krisztiántól a 30 év napsütés. Lehet nem vagyok elég érett, esetleg idős hozzá. De szerintem számomra még az alkohol sem tette volna jobbá. Sorry, not sorry.

Nos ennyit a könyvekről és teákról. Nyárra marad a jeges tea, meg a napozás közbeni olvasás. De a téli, meleg teás kuckózós olvasós napokat is várom egy picit. De csak egy picit!

F.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése