2018. február 18., vasárnap

A könyv paródiája - megnéztük A szabadság ötven árnyalatát

Az előző posztomban említettem, hogy a héten töltötte be 3. szülinapját a blogom. El se hiszem amúgy, hogy ennyire gyorsan repül az idő, és még mindig csinálom! Bár a szívemhez nőtt a kis blog, úgyhogy remélem még egy darabig ez így lesz. Szóval az indulás évfordulója egyet jelent az Ötven árnyalat mozival, idén a befejező részét néztük meg.

Mivel a könyvet nagyon szerettem, hiszen eseménydús volt, érzelmekkel, és hatalmas jellemfejlődésekkel, úgy voltam vele, hogy igen, ebből valószínűleg tök jó filmet fognak csinálni, meg hát a második is fejlődött az elsőhöz képest. Erre csak úgy kaptam a pofonokat a filmtől a moziban. Nemes egyszerűséggel a végén annyit mondtam, hogy ez a mozi lett a könyv paródiája. Kimaradtak fontos részek, néhol így értelmetlen is lett. De ennyire nem is szaladok előre....

FIGYELEM! Ha Te még nem láttad a filmet, de szeretnéd megnézni, néhol spoilerezni fogok, úgyhogy vagy térj vissza később, vagy saját felelősségre olvasd a posztot. Bár, ha olvastad a könyvet nem fog meglepetés érni. De én szóltam.


A filmnek több plakátja is van, az egyik az esküvőre utalva és találó Mrs. Grey will see you now felirattal, de engem mégis fent beszúrt a kép nyert meg jobban. Mivel én a premier utáni héten jutottam el moziba, így egy héten keresztül hallgattam szét a betétdalokat, és hát imádom őket ismételten. A főcímdal annyira nem nyert meg, de mellette több remek dal szerepel az albumon, mint például ez, vagy ez. Viszont!!! Itt is visszaköszönt számomra az, hogy annyira rossz helyekre szúrtak be egy-egy számot, hogy nem hittem el. Én elég szöveg központú vagyok és hát nehezen tudtam összeegyeztetni, hogy a szexuális utalásokkal teleszúrt The Wolf című számot beteszik az alá a jelenet alá, amikor Anastasia hajtja az álomszép, csodálatos Audi R8-ast üldözés közben....

A rendező megegyezik a második filmet jegyzőével, így reménykedtem a jó filmben, de hát kár volt... De miért? Hát lássuk!

A film Ana és Christian esküvőjével indul. Amit úgy összességében lerendeznek 3 percben, majd utána pár jelenetben megmutatják a fancy nászutat is. Oké, persze, egy filmben úgymond nincs annyi "idő" mint egy könyvben. De hol van a fényképezős jelenet? Vagy hogy Anastasia felméri, hogy mennyi vagyonuk van? És a bilincs hagyta nyomok sérelmezése, majd utána dacolás és egyedül jetski-zés??????? Ne már. Én az esküvőt is kicsit jobban kibontottam volna, hiszen abból is mennyi mindent ki lehetett volna, hozni. De ezt sem én rendeztem, úgyhogy mindegy. Ha én rendeztem volna őket, akkor tuti 4 órás filmek lennének... A kezdeti sokkból felébredve mennek tovább a dolgok. Betörés a Grey székházba, hazamennek, Ana továbbra is dacol férjével, csak a szokásos.

A lenyűgöző esküvőből csak pár jelenetet kaptunk. Sajnos.
Ana egy kis szabadságra vágyik, így kirúg a hámból, és elmegy italozni barátnőjével. Hazaérve konstatálja, hogy minden oké a lakásban, majd egyszer csak előbukkan Hyde a semmiből, és kést szorongatva a torkához, riogatja a jó népet. Ez ugyan eltér a könyvtől, de sokkal jobban lett így kivitelezve, mint a papíron egy kis rongálással, majd izgalmak nélkül leterítik a biztonságiak a betörőt.
"Már vártalak"
Grey hazamegy, és megbünteti Ana-t, aki kinyilvánítja nem tetszését ezzel kapcsolatban. Elviszi Multimilliárdosunk feleségét Aspenbe, ahol megtörténik a lánykérés, viszont Ana nem üt ki senkit a buliban. Helyette kapunk erotikusan felfűtött fagyizást az éjszaka közepén, ami a könyvben nem volt, de itt üdítő színfolt lett. Ana munka közben fantáziál a játszadozásról a szobában, majd megzavarja egy rendőr. Itt egyfajta hiányérzetem volt, de nem igazán tudtam hova tenni. Majd felrémlett, hogy mi. Hát hol van Leila látogatása???? Összesen annyi szó esik róla, hogy Grey megkérdezi a biztonságiakat, mit tudnak róla, amikor az autó követte őket és ők elmenekültek. És ennyi!!! Miért??? Majd utána beugrott, hogy az is kimaradt, hogy Ana apja balesetet szenvedett. Értem én, hogy ezek annyira nem lényegesek a történet szempontjából, de hát na...
Bizony, a babát nem a gólya hozza
Ezt követően jön a nőgyógyász, feldobja a tutit, és minden összeomlik. Szerencsére itt nem hagytak ki semmi fontosat, úgyhogy minden átjött, ahogy a könyvben. Viszont észrevettem valamit. Az előzetesben szerepel, hogy Mrs. Lincoln ajtót nyit Christian-nak, de ilyen jelenet a filmben egy másodpercre sincs. Miért? Úgy nem jött volna át jobban?? Szóval Ana leosztja Grey-t Girl power!!!, aki köpni nyelni nem tud erre. De csapjunk is bele a lecsóba, jön a végkifejlet, a tetőpont, Hyde előbukkan, és zsarolja Anat. Nos, itt még inkább kiakadtam, hiszen az ominózus bankos telefonhívás egy az egyben egy rakat sz*r volt. Abszolút nem úgy jött át, ahogy annak lennie kellett volna... Grey simán beletörődik, hogy csak úgy elmegy imádott felesége, nem viaskodnak azon, hogy miért, mondjuk a baba miatt, vagy bármi. Csak úgy, aztán csá. Reménykedtem benne, hogy a telefoncserés dolog meglesz, de szerencsére így lett. A végén minden stimmelt, dráma, hajsza, Grey vívódása önmagával stb.
Az utolsó jelenet, amikor Ana invitálja férjét a játszószobába. És végszóként elhangzik Grey szájából ez a mondat: 
"A fagyi visszanyal."
Ez volt az a pont, amikor végérvényesen elvágta magát nálam a film, és nemes egyszerűséggel hangosan felröhögtem a moziban. Amikor elkezdték a stáblistát játszani, még jobban röhögtem, hogy így nem lehet vége ennek, de szerencsére megmentettek az utolsó pár képkockával ettől a kiakadásomtól.

Ezzel a filmmel végleg lelőtték a trilógiát...
Összességében annyit tudok hozzáfűzni, hogy aki nem olvasta a könyvet, az esetlegesen tudta pozitívan értékelni a filmet. Én amúgy is elég kritikus vagyok ilyenkor, de hát ez valami szörnyű volt, ahogy megkerültek dolgokat, kihagytak fontos részeket, és még sorolhatnám a pontatlanságokat. Pedig szerintem annyira jó dolgokat lehetett volna már ebből a könyvből kihozni. Tényleg... Én bíztam ebben a filmben, hiszen a második már sokkal jobban lett megcsinálva, mint az első, és reménykedtem abban, hogy tartják ezt a tendenciát. Erre zuhanó repülésbe kezdtek. Eléggé. Én még a kocsiba beülve is a végén röhögtem, Anyukám meg annyit mondott, hogy miért nem mentünk el inkább a Valami Amerika harmadik részére...

Nos, véget ért ez a történet is, így jövő februárban már nem fogok Ötven árnyalat moziról írni. Nem tudom, hogy inkább szerencsémre, vagy nem, de ezt meghagyom mindenkinek, hogy döntse el maga.

Most nem tudok stílusosan úgy elköszönni, hogy laters, baby... Úgyhogy csak annyit írok, hogy találkozunk a következő posztban. Ami persze, hogy a Darker lesz, A sötét ötven árnyalata Christian szemszögéből. Remélem a könyv nem okoz ekkora csalódást.

F.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése