2024. március 24., vasárnap

Megtévesztő csillogás - könyvértékelés

Tavaly nyáron beszereztem két e-könyvet is. Az egyik egy rubin pöttyös volt, a másikon pedig böngészés közben akadt meg a szemem. Akkor éppen a Spanyol szerelmi átverést olvastam, és bevallom őszintén, vonzott Ava Wilder regényének a borítója. Hasonló grafikája miatt azt gondoltam, hogy egy laza, humoros kis sztorit kapok, így nem haboztam a vásárlásnál. Az írónak csak ez az egy könyve jelent meg hazánkban, valamint külföldön is csak ezen kívül egy másik regénye van, de miért ne adnék neki esélyt, amikor szeretem az újdonságokat?


Ugyan a napfényes, meleg időszakban nem kerítettem sort az olvasására, gondoltam most, hogy már tovább tartanak a nappalok, bevetem ezt a vidám borítós regényt. A Nagy vetítés Hollywoodban című könyvvel a filmes világba ugorhat az olvasó fejest, így kíváncsian vártam, hogy mi fog ebből kisülni. Úgyhogy fogtam is az újonnan kidekorált olvasómat igen, túl sok tiktok videót néztem, és nem késlekedtem az olvasatlan könyveim számának lefaragásával!

Elsőként, ami szemet szúrt, hogy egyes szám harmadik személyben meséli el az író a történetet. Mai napig meglepődök mindig, ha ilyen regényt fogok a kezemben, hiszen annyira hozzászoktam, hogy valamelyik főszereplő maga mondja el a regény cselekményét. Valahogy mindig furán állok ezekhez, de aztán egy idő után belelendülök az olvasásába is. Egy-egy nap, ha folytattam az olvasást, mindig kicsit fura volt az elbeszélés módba visszarázódni, de a végére már nem volt gond ezzel.

Grey Brooks egy kifutott tinisorozat sztárja, a teleregény befejeztével próbálja meg mindennapjait menedzselni. Forgatókönyvírás mellett menedzsere felkeresi egy laza bulvár szenzációval: össze akarják boronálni a sajtó kedvéért egy visszavonult színésszel, Ethan Atkins-szel. Ethan egy mogorva karakter elsőre, aki mint kiderül idősebb is Grey-nél és nem mellesleg, gyerekkorában a falán lógott poszter formájában a férfi. Eleinte egyikőjük sem rajong az ötletért, aztán beleugranak a szerződésbe. A férfi nem egyszerű eset, a lány próbál kiigazodni rajta, de amint sikerülne közelebb kerülni hozzá, Ethan visszabújik a csigaházába. De egy Palm Springs-ben eltöltött hosszú hétvége mindent megváltoztat közöttük: nemcsak a kapcsolatukban, de a megítélésükben is fordulatot hoz.

Ahogy haladt előre a történet, rá kellett jönnöm, hiába a vidám, aranyos borító grafika, ez a regény kőkeményen mutatja be a színészi élet közel sem csillogó részét. Grey karakterén keresztül betekintést kaphattam a gyerekszínészek életébe, többször érezhető volt, hogy a lány családi nyomásra került reflektorfénybe, aminek korán meglettek a rossz hatásai: a body shaming mellett Grey-nek el kellett viselnie azt is, hogy munkája nem mindig volt kifizetődő és hiába ölt energiát egy filmbe, nem került már bele úgy egy-egy snitt, ahogy neki mondták. Viszont a mérleg súlyosabb felén egyértelműen Ethan állt. A férfi múlt béli démonjaival folyamatos harcban állt, nem véletlenül választotta a remete életét, amibe senkit sem engedett be. Aztán Grey úgy tűnt, képes áttörni a férfi éveket át vastagodó pajzsán… Ethan az alkohol függőség komoly problémájával küzdött végig, aminek origója legjobb barátjának elvesztéséhez köthető. Traumája feldolgozatlanságának köszönhetően egyre mélyebbre süllyedt. Ugyan néha megmutatta egykori énjét Grey mellett, de komoly töréspontot jelentett egy filmbemutató, ahol a lány már látta, nem tudja megmenteni a férfit…

A pár életének alakulása végül nem lepett meg, sőt, mondhatni tetszett, hogy Grey választási lehetőség elé állította a férfit. Mondhatnám, hogy a vége egy gyors egymásra találás lett, de szerintem épp annyi időt hagyott az író a karaktereknek, hogy mindez valóságosnak hasson, és ne egyből az érzelmek és a megbánás domináljon. Az epilógus pedig tetszett, hogy a Palm Springs-i botrány előtti interjú mintájára lett megírva.

Elég erős érzelmi hullámvasút volt ez a regény. Nagyon komoly dolgokhoz nyúlt az író, egy nem megszokott környezetben, hiszen a hollywoodi filmsztárok világában a csillogás mellett nem mindig láthatjuk a negatívumokat. Utoljára talán pár éve egy ifjúsági könyvben, a Kifutó modellben olvastam hasonló dolgokat ilyen szokatlan köntösben. Őszintén meglepett a könyv beltartalma, és annak ellenére, hogy nem ezt vártam, örülök, hogy ilyen regény került a kezembe. Ugyan nem mondom azt, hogy mennyire kiemelkedő ez, éreztem hiányosságokat, és nem tetszett teljes egészében minden, de szerintem egy jó kötet a színészi élet és egyéb problémák nehézségeiről. És senkit ne tévesszen meg a borító: ez nem egy cuki, hollywoodi fake dating sztori lesz!

F.

Ava Wilder: Nagy vetítés Hollywoodban
How to Fake It in Hollywood
Kiadó: Next21
Kiadás éve: 2023.
368 oldal

Minden csak játék? Vagy az érzés igaz?

Grey Brooks próbál életet lehelni a karrierjébe, most, hogy véget ért a hosszú ideje futó tini tévéshow, amiben ő volt a főszereplő. Nem egyszerű. De felbukkan egy szerep, ami megváltoztathatja az életét, ezért Grey végül csak beadja a derekát: a sajtósa azt akarja, keveredjen kamu szerelmi viszonyba egy hollywoodi szívtipróval, akinek ugyancsak pozitív sajtóra van szüksége, mert több okból is kiesett a pikszisből.

Ethan Atkinsnek rendbe kell szednie az imidzsét, és újra ki kell lépnie a reflektorfénybe. Affér egy gyönyörű színésznővel, amitől beindul a pletyka – nyilván ez a tökéletes megoldás, még akkor is, ha Ethan a háta közepére se kívánja az egészet.

Grey és Ethan csak a pletykalapok kedvéért adják elő, hogy párt alkotnak, vagy mégsem? Sikerül megnyílniuk, ha valami igazi történik velük? Vagy már túlzottan megszokták, hogy napi huszonnégy órában vetíteniük kell?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése