2023. június 30., péntek

Futás a múlt elől - könyvértékelés

Eltelt már az idei év fele, de a karácsonyi ajándék könyveim közül nem mindegyiket sikerült még elolvasnom, de a felével már végeztem. Amikor választottam a könyveket, felkeltette érdeklődésemet egy akkor új megjelenés, méghozzá Elizabeth O’Roark regénye. Először a borító hívta fel magára a figyelmemet, aztán ahogy elolvastam a tartalmát, tudtam, hogy ez a könyv nekem szól. Kicsit most utána olvastam az írónőnek, ez az egyetlen, kis hazánkban megjelent regénye egyelőre.

A Waking Olivia – Olivia ébredése egy igazi egyetemi történetnek nézett ki elsőre, amiben két olyan szereplő van, akik egymásnak nem szimpatikusak, de borítékolható, hogy az egymás iránti vonzalom nem kerüli el őket. Érdekesen hangzott a terepfutó vonal és a farm említése is. Az örökség után úgy gondoltam ez lesz a következő olvasmányom, habár húzott a szívem pár, kifejezetten nyári történet felé így a meleg idő beköszöntével. De egyáltalán nem bántam meg, hogy végül ezt választottam!

Az első benyomásom az volt a könyvvel kapcsolatban, hogy borzalmasan gyorsan szippantott be. Lehet ehhez közrejátszott az is, hogy pont olyan hangulatom volt, hogy pihenésként csak az olvasásra vágytam. Csak úgy faltam az oldalakat, sőt, volt, hogy munka közben is a történet pörgött a fejemben, és azon agyaltam, vajon mi lehet a könyv maradék oldalain, ami még jobban le fog súlytani… A nyelvezete könnyen emészthető, váltott szemszögű elbeszélés vezeti a történetet. Olivia részéről olvashatjuk a nyomatékosabb cselekményszálat, miközben mindvégig éreztem, hogy Will valahogy nem kapott akkora hangsúlyt. Rövid fejezetek jutottak neki, amiből nem sok minden derült ki a múltjával kapcsolatban. Ezt a „kiosztást” őszintén sajnáltam, hiszen érdekes szereplőnek tűnt ő is. Hobbija, a hegymászás nekem nagyon bejött, végre egy nem mindennapi dolog került előtérbe. Tetszettek az ehhez kapcsolódó jelenetek is. Illetve ennél aktuálisabban nem is nyúlhattam volna a könyvhöz, hiszen pont Suhajda Szilárd esete után kezdtem el olvasni a regényt.

Olivia karaktere elég titokzatos volt, de már az elején utaltak arra, hogy valami komoly dolog áll annak a hátterében, hogy a lány iskolát váltott. Ebben a gondolatomban leendő edzője, Will elutasító reakciója is megerősített. Valahogy sejtettem, hogy lázadó tini álarc, amit magára öltött egyfajta védekezés számára, ám a múlt sötét titkai várattak még magára… Ugyan voltak célozgatások egy srácra, akit kiütött, illetve családjáról is nagyon szűkszavúan nyilvánult meg, de nem voltam biztos abban, mi lehet az igazság. Olivia rideg mindenkivel, csapattársaival nem keresi a kapcsolatot, zárkózott, edzőjével folyamatosan dacol. Álmai olyan mély lelki sebekről árulkodnak, amiknek következtében problémával küzd a lány: álmában fut. Ráadásul mérföldeket, ami hatással van a terepfutó csapatban való teljesítményére is… A rá nehezedő teher, hogy a csapata jövője rajta múlik, rengeteg mérföld éjszakai futást generál Oliviánál, ami egy csúnya verseny eredményhez vezet…

,,Néha a legjobb, ha beismerjük magunknak a dolgokat ahelyett, hogy úgy teszünk, mintha nem is léteznének."

Will szépen lassan a lány bizalmába férkőzik, ezzel segítséget próbál nyújtani neki. Viszont tiltott vizeken evez, hiszen ezzel állását, a megélhetését és családja farmját kockáztatja… Mert az egyetemen tiltott a tanár-diák viszony. De mégis, segítségként éjszakára magához veszi a lányt, hogy ne tudjon elfutni. Nehezen, de Olivia feloldódni látszik az új környezetben, ebben segítségére van Will anyukája is – aki egy nagyon pozitív szereplő volt – és néha elfoglalja magát a farmon lévő munkákkal is a lány. Valahogy azt hittem, hogy ez nagyobb szerepet fog kitölteni a cselekményben, de ez sajnos nem így volt. Will és családja, valamint a közös hegymászás feltölti Oliviát, ami pozitívan hat a sportolói teljesítményére is.

A vak is látja, hogy kezd közöttük a vonzalom kialakulni, akármennyire is igyekeznek ezt tagadni maguk, és mások előtt. Igazi slow burn románc volt ez! Lassan épült fel, apró gesztusokkal; mindössze egyetlen szex jelenettel, ami szerintem tökéletesen volt időzítve, és húzta tovább az amúgy is körülöttük lebegő feszültséget. A helyzet kellőképpen volt fokozva Will öccse, Brendan megjelenésével, valamint Jessica - Will barátnője - is okozott egy elég komoly problémát nekik. Jessica valahol zavart engem, viszont Brendan a maga zűrösségével, és bátyjával való pofátlanságával megtetszett. Szerintem nagyon jól gördítette a cselekményt egy-két megmozdulása, nem éreztem töltelék szereplőnek.

Ahogy halad a történet, Olivia múltjában mélyebbre kerülhet az olvasó, ami elég nyomasztó volt. Először testvéréről derülnek ki infók, aztán ahogy a lánynak beugrik egy emlékkép, világossá válik minden. Egy mélységesen traumatizált gyermekkor az origója Olivia álarcának és védekező mechanizmusának, ami eléggé letaglózott engem személy szerint. Will segítő szándékú kutakodása rávezetett arra, hogy mi várható a regény tetőpontján, de sajnos nagyon gyorsan varrta el ezt a szálat az írónő. Szinte egyik oldalról a másikra, holott szerintem egy nagyon jól felépített sztori volt ez az egész…

A borítót látva sejtettem, hogy nem egy vidám könyvet fogok a kezembe kapni, de ennyire mély dolgokra nem számítottam. Tudtam, hogy valószínűleg az lesz a vége, hogy a két szereplő egymásra talál, és borítékolható a boldog lezárás, na de az idáig elvezető utat álmomban sem gondoltam volna ilyennek! Két sebzett lélek talált egymásra, és mentették meg egymást minden tekintetben. Egyszerre volt szívszorító, de felemelő is a történet. Egyetlen tüske maradt bennem a könyvvel kapcsolatban: az az érzésem, hogy Will esetében csak a felszínt kapargatta az író, hiszen neki szinte pár mondatban lett elrendezve a múltja. Érdekes volt a hegymászás, hogy mennyire vívódik magában a farm és édesanyja helyzete miatt, mennyi mindent tesz meg testvéréért. De valahogy nem éreztem őt annyira kidolgozott szereplőnek, amit sajnálok.

Ha egy szívszorító, de boldog véget érő, tartalmas regényre vágysz, Olivia ébredése (zseniális a cím utalása a történetre egyébként) tökéletes választás lesz!

F.

Elizabeth O’Roark: Waking Olivia – Olivia ébredése
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2022.
400 oldal

A farm bajban van.
Az apja adósságokat hagyott hátra.
A főiskolai terepfutó csapata nem teljesít jól.

Will Langstromnak már eleve túl sok a kötelezettsége, a legkevésbé sem hiányzik neki Olivia Finnegan, a frissen igazolt, gyönyörű, de problémás diák.

Nagy száj.
Komoly jobbhorog.
És egy titok, ami tönkreteheti.

Olivia önmaga legádázabb ellensége, múltja elől képtelen menekülni, és az utolsó, akitől segítséget kérne, az a nagyképű futóedzője, aki a jelek szerint semmivel sem elégedett.

Will azonban nem hagyja, hogy a lány ellökje magától, és eltökélten meg akarja menteni, miközben minden erejével próbál ellenállni a vonzalomnak, ami mindkettőjük életét tönkreteheti.

Magával ragadó szerelmi történet az egyetemi sport világából. Kapcsolódj ki vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése