2023. június 24., szombat

Újra a kedvenc szereplőimmel! - könyvértékelés

Kis milliószor leírtam már itt ezért most is megemlítem, hogy a Royal család hmm, ezt a trilógiát is újra kellene már olvasnom után az Off-Campus hokis fiúi nagy kedvenceim. Kétszer végigolvastam a sorozatot, aztán ugyan kétkedve, de végül nagy örömmel fogadtam a spin off sorozatát, a Briar U-t is. Mindegyik regény egytől-egyig kedvencem lett, így nagyon megörültem, amikor Elle Kennedy publikálta, hogy az eredeti szereplőket leporolva, kapnak egy ötödik kötetet.

A The Legacy – Az örökség a négy főszereplő fiú életének egy-egy szeletét mutatja meg. Úgy voltam vele, hogy mindegy, mit talált ki a srácoknak az író, biztosan szeretni fogom az egészet. És igen, nem csalódtam benne, hiszen megkaptam a kedvenc karaktereimet, a humoros részeket, amiken most is hangosan nevettem, vegyítve az egyetem utáni felnőtt lét problémáival. Valahogy most erre volt szükségem, és nagyon betalált nálam a könyv!

Azt hittem, hogy a regény egyben fogja, folyamatos cselekményszálon összefoglalni a korábbi négy kötet főszereplő srácainak pillanatait, de mindenki kapott egy-egy novellát. Valamilyen szinten volt átfedés egyébként a cselekményben, ahogy az az eredeti sorozatnál is megvolt. A Briar U-ban is örültem, amikor a régi karakterek felbukkantak, így alig vártam már, hogy egyben olvashassak arról, hogyan alakult a többiek élete. Három évvel az egyetem után játszódnak a novellák, így a srácok a felnőtt élet gondjaival, nehézségeivel néznek szembe. De minden eléjük gördülő akadályt a tőlük megszokott módon oldanak meg: humorral, mellette kellő komolysággal!

Side note: Igyekszem spoiler mentesen írni, hiszen a könyv tartalma sem árult el sok mindent. De mivel én szeretek jobban belemenni a könyv tartalmába is, így nem tudom garantálni, hogy nem térek ki egy-egy fontosabb szösszenetre.

Logan és Grace indítja a könyvet. Logan a profi liga meccsei miatt nem igazán tud annyi időt tölteni barátnőjével, mint szeretné, amit érez mind a két fél a kapcsolatukban… Ugyan próbálja összeegyeztetni meccseit a magánéletével, de egyre inkább távolabb sodródtak egymástól. Garrett tanácsára egy utazással lepte meg Logan a lányt, ami egy teljesen más fordulatot hoz. Szerintem remek kis csavar volt az autóban töltött éjszakájuk, illetve az utána lévő sejtelmes lezárás, ami majd a későbbiekben kapott még szerepet. Az volt az érzésem, hogy egyedül az ő novellájuk alatt nem tapasztaltam a karakter fejlődést a korábbiakhoz képest.

Soron következett Allie és Dean, akik egy nagy kapcsolati mérföldkővel küzdenek, hiszen a srác egyre elkötelezettebb a jövővel kapcsolatban. Már a kis szösszenetük első pár oldalán kirajzolódik, mi a terve Dean-nek, amit egykori csapattársaival oszt meg. Egyszerűen imádtam ezeket a pillanatokat, hiszen újra együtt volt a csapat, és kellőképp tudták szívatni a másikat – főként Dean-t. Viszont ahogy haladunk a novellájukban, világossá válik, hogy Allie máshogy gondolkozik. Ez egy elég komoly vitát szül közöttük szegény Dean, rendesen sajnáltam, hiszen kitett magáért, amit természetesen a tőlük már korábban látott extra módon oldanak meg, csak itt épp Allie veszi kezébe a dolgokat, és elég érdekesen végződik… Loganék novellájára a visszautalás zseniális volt, nagyon nevettem!

Az eredeti sztoriban hatalmas kedvencem volt a negyedik kötet, ami John Tucker történetét mutatta meg. Annyira szimpatikus karakter volt számomra, hogy hiába szeretem az összes szereplőt, valahogy Tuck lett a szívem csücske. Így kíváncsian vártam, hogy Sabrinával és a kis Jamie-vel közös élete hogyan fog folytatódni. A páros nászútjáról olvashattam, ami enyhén szólva is esemény dús lett, tele meglepetésekkel. Viszont ezzel együtt felszínre kerültek a régen elrejtett gondok mindkét fél részéről, amit a másik boldogságáért elnyomtak saját magukban. Aztán egy félresikerült szituáció adott végül megoldást, ahol Sabrina igazán megmutathatta mit is tud, mint frissen végzett jogász. Nagyon tetszett az ő történetük, náluk határozottan éreztem a fejlődést! Önmaguknál és a kapcsolatuk esetében is.

Anno Garrett története, Az üzlet valahogy nem hagyott bennem annyira mély nyomot. Így kicsit ezen a vonalon álltam neki a befejező novellájuknak a könyvben, de kellemes érzésekkel tettem le a végére! Valahogy ebben a részben minden megvolt, amit annyira vártam ettől a könyvtől. Ha valakinél, na Garrett esetében egyértelműen érezhető volt az érzelmi fejlődés! Nálam feledésbe merült, hogy milyen mély története van a srácnak, itt viszont visszaköszönt apja által megbélyegzett gyerekkora… A vívódását megcsavarta rendesen az író is. Hannah munkája itt azért nagyobb hangsúlyt kapott, szerintem ez egy tök jó pontja volt az egésznek. Barátjával egyetemben neki sincs egyszerű dolga, hiszen őt is érinti a változás, ami komoly fordulatot hoz a kapcsolatukba. Teljesen más módon vártam, hogy kitudódik a dolog, de szerintem tök jól lett időzítve ez is. Igazából korábban volt már utalás erre a novellák alatt, akkora meglepetés nem volt a dolog, de az igen, ahogy Garrett-nek tálalva lett. Garrett végül Hannah segítségével helyén tudta kezelni az apjával való konfliktusát, ami egy hatalmas karakter fejlődést mutatott nála. A novellájuk lezárása nagyon aranyosra sikerült!

Kicsit hosszabb lett ez a bejegyzés, mint terveztem, de hát az egyik kedvenc sorozatomról van szó, így talán ez nem is olyan meglepő. Nagyon tetszett a könyv koncepciója, szerintem pont eleget adott a történethez. Aki szereti az Off-Campus regényeket, ebben sem fog csalódni! Nem volt elnyújtva, mindenki megkapta a kellő részt ahhoz, hogy az egyetemi élet után felvegyük vele a fonalat. Amikor a Briar U könyveinek pár oldalán megjelentek a fiúk, elgondolkoztam rajta, hogy mennyire jó lenne egy folytatás, ami róluk szól, és valahogy pont így képzeltem azt el, ahogy a The Legacy lehozta. Nem csak a fiúk beszólásain nevettem, hanem a hoki muffos jelenetek is zsenik voltak. Illetve az itt-ott betűzött blogos cikkekre, amik szintén dobtak az adott szituációkon. Nem emlékszek rá, hogy ez az eredeti könyvekben benne volt-e, de ide kifejezetten passzolt. És végül, de nem utolsó sorban nem hagyhatom ki Alexandert sem. Akárhányszor – szó szerint – felbukkant, mindig hangosan nevettem a reakciókon, annyira jó volt, hogy ezt behozta az írónő a regénybe!

A könyv olvasása előtt láttam Elle Kennedy Instagramján, hogy bejelentette az új Off-Campus spin off sorozatot, Campus Diaries címen, aminek az első könyve The Graham-effect lesz. Vegyes érzéseim voltak ezzel kapcsolatban, mert nekem ez már kicsit sok így. Töretlenül imádom az Off-Campus sorozatot, de anno a Briar U-val is szkeptikus voltam. Erre ősszel érkezik egy újabb spin off hozzá. Nekem ez már ilyen sok bőr lehúzása, és lehet, jobb lenne, ha elengedné a történetet, és meghagyná úgy, ahogy eddig volt. Nem tudom, érdemes lesz-e beruházni rá. Ennek ellenére magamat ismerve, amint lehet, elő lesz már rendelve a könyv.

Jól elhúztam a bejegyzést, de a sorozatot lezárva itt az ideje ezt is befejeznem!

F.


Elle Kennedy: The Legacy – Az örökség
Off-Campus 5.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2023.

Négy történet. Négy pár. Három év a való világban diploma után…

Egy esküvő.
Egy lánykérés.
Egy szökés.
Egy váratlan terhesség.

Vajon melyik kire igaz?

Csupa dráma és kacagás vár! Találkozz újra kedvenc Off-Campus-szereplőiddel, akik végigvezetnek a felnőtté válással járó változásokon, miközben rájönnek, hogy komoly döntések komoly következményekkel járnak… és nagy jutalmakkal.

A legújabb Off-Campus-kötetből megkapjuk a várva várt választ a nagy kérdésre: Mi van most velük?

Add át magad a szenvedélynek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése