2023. április 9., vasárnap

Ez tényleg a legfurább lakóközösség - könyvértékelések

Colleen Hoover regényei évek óta szerves részét képezik a magánkönyvtáramnak. Magával ragadott a stílusa, így szépen lassan bővítettem a gyűjteményemet a műveivel, legyen az régebbi kiadás, vagy új megjelenés. Három évvel ezelőtt akadt a kezembe a Maybe Someday – Egy nap talán című könyve. Egy csodás történet volt az egymás iránti tiszteletről, az érzelmekről, a barátságról. Tavalyi évben a Könyvmolyképző Kiadó végre elhozta a regény folytatásait, így azonnal meg is rendeltem őket, de szokás szerint az olvasásuk váratott magára.

Gondoltam, a Briar sportolócsapatának történetei után kézbe vehetek egy újabb sorozatot, így kezdtem a fent már említett könyvvel az olvasást, csak hogy emlékezzek tisztán a történetre. Ezt követte a szösszenetnyi folytatás, a Maybe Not – Talán mégsem.

A könyv egyfajta kiegészítés a korábbihoz, hiszen két mellékszereplő, Warren és Bridget történetét meséli el. Warren nagyon szimpatikus karakter volt számomra az első részben, így kíváncsian vártam, hogy mit fog adni ez a sztori. Ebből megtudhattam, milyen okból került a lány Warren és Ridge lakásába. Hát, nagyon meglepett, és igazán felkeltette érdeklődésemet az a csavar. De valahogy sajnáltam, hogy a 120 oldal alatt kb. öt mondatban elrendezte az író, és csavarta meg az adott dologgal a sztorit. Igazán érdekes fordulatot adott volna az egész történetnek, mind az első résznek, mind a folytatásnak. Túl nagy spoiler lenne, miről is van szó, úgyhogy olvassátok el inkább! Nem értettem az első részben, hogy a lány miért ilyen rideg és Warren mégis miért vonzódik hozzá. Aztán kiderült, hogy mennyi mindenen ment keresztül Bridget, és szépen lassan nyílt ki a fiú számára, ezzel nagyon sok aranyos pillanatot bemutatva. És egy kicsit én is megkedveltem a zord természete ellenére. Warren kezdeti vonzalma később átalakult oda, hogy segítsen a lánynak érzelmeket megélni, így még jobban megkedveltem a karakterét. Reméltem, hogy a sorozat folytatásában ezt a vonalat viszi majd tovább az írónő!

Egyelőre nem látom azt, hogy miért olyan fontos ez a könyv a folytatás szempontjából, de menjünk is tovább, hogy minél hamarabb kiderüljön! Hiszen már jó ideje várom, hogy olvashassam a Maybe Now – Talán most regényt, de direkt bevártam a másfeledik annyira fura nekem, amikor így jelölnek egy könyvet részt, hiszen mindenhol azt olvastam, hogy kiakadtak az olvasók, amiért nem követte a kiadó a megjelenési sorrendet a könyvek kiadásában.

A könyv fülszövege nem volt igazán tartalmas, így nem tudtam nagyon, mire számítsak. Ezért meglepetésként ért, hogy rögtön Maggie szemszögéből íródott az előszó. Érdekes vérfrissítés volt ez a sztorinak, hogy nem csak Ridge és Sydney oldaláról láthattam a dolgokat, hanem Maggie gondolatait is megismerhettem, majd általa egy új szereplőt is, Jake-et. Sőt, a regény első harmadáig voltam úgy, hogy a lány cselekményszála jobban érdekelt, mint az eredeti főszereplőké.

A történet onnan folytatódik, ahol korábban abbamaradt: Sydney és Ridge teljes komfortban élik kapcsolatukat, Warren és Bridget viszonya még mindig nagyon furcsa, de aranyosak a maguk módján. Viszont van egy kérdőjeles dolog az egészben: hogyan fog Syd és Ridge harmonikus kapcsolatába beleférni az, hogy Maggie segítségre szorul állapota miatt néha? Ez jól volt árnyalva a könyvben, Sydney-ben nagyon sok kérdést és érzelmet – köztük a féltékenységet is - felvetett, amit aztán egy nagyon meglepő módon tudott rendezni a későbbiekben. Sydney-ék párosánál sokszor éreztem azt, hogy már túl sok ez a hatalmas harmónia kettejük között, és ekkora rózsaszín köd és egyetértés, valamint megértés nem létezik. Ezért jött úgy le nekem, hogy Maggie oldaláról valósághű volt az érzelmi kavalkád. Szerintem nagyon jó volt azt látni, hogyan éli meg a mindennapjait betegségével, milyen érzelmi hullámvasúton is ül valójában. Őrlődött, hogy mihez kezdjen úgy, hogy már nincsenek együtt Ridge-dzsel, de gyakorlatilag rajta és Warren-en kívül nincs senki más, akire számíthatna, ha baj van. Ebből adódott egy nagyobb konfliktus, ahol szerintem kicsit túl is lőtt a lány a célon…

Az összetűzésük után merült fel bennem először, hogy olyan a valóságban aligha létezne, hogy egy lány elnézi a barátjának, hogy csettintésre ugrik az exéhez, akivel később egy ágyban is alszik hiába a segítő szándék, és a friend zone. De amikor leültek tisztázni a helyzetet, még inkább kiborultam, hogy ilyen aztán már tényleg nincs!! Spoiler következik, úgyhogy jelöld ki a sorokat, ha olvasni szeretnéd: álmomban nem gondoltam volna, hogy az fog felmerülni, hogy Warren kvázi beköltözteti magukhoz Maggie-t. Ki az, akinek ez beleférne, baráti segítség és viszony ide vagy oda? Oké, hogy átmenetileg, de ezért nekem az ott már sok volt. Spoiler vége.

A végére, ahogy visszatért Maggie kapcsolatáról szóló szál, és Jake nézőpontja is, örültem, hiszen az orvos srác részei nekem egyfajta fűszerezését adták a sztorinak. A lezárás is aranyos volt részükről, de a többiekéről valahogy elhamarkodottnak és összecsapottnak éreztem…

És valószínűleg emiatt is vannak kettős érzéseim az egész könyvvel kapcsolatban. Warren és Bridget szösszenete jó kis kiegészítése volt az eredeti résznek, de egyelőre úgy érzem, hogy a második könyvet nem feltétlen kellett volna kiadni. Inkább Maggie és Jake történetének állt volna jól a novella szerintem, mert valahogy ezt a könyvet Ridge és Syd tökéletes és elfogadó kapcsolata számomra unalmassá tette. Nem pörgött úgy, ahogy vártam. Aranyos részek voltak, amikor együtt voltak és dalokat írtak, ezzel megtartva az első regény varázsát. De ezen kívül nekem túl sok volt már ez az extra megértés mindenki felé. Összességében kellemes kikapcsolódást nyújtott ez a rész is, de az első rész élményét nekem nem tudta hozni.

Igaza volt Warren-nek, amikor az első részben azt mondta Syd-nek, hogy:

Üdv a világ legfurcsább lakóközösségében.

Hát, a második résznél nyert értelmet ez a mondat úgy igazán!

De még mindig nem értem, miért volt olyan elengedhetetlen Warren és Bridget novellája ehhez a könyvhöz!!!

F.

Colleen Hoover: Maybe Not – Talán mégsem
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2022.
144 oldal

Aki szenvedéllyel képes gyűlölni, az a szerelemben is szenvedélyes lehet?

Amikor Warren megtudja, hogy női lakótárs költözne hozzájuk, kapva kap az alkalmon. Izgalmas lehetőségnek ígérkezik.

Vagy talán mégsem.

Főleg, mivel a jövevény az elsőre ridegnek és számítónak tűnő Bridgette. A kettejük közti feszültség egyre erősödik, az indulat a tetőfokára hág, míg végül már alig bírnak egy helyiségben megmaradni. De Warrennek van egy elmélete Bridgette-ről: aki ilyen szenvedéllyel képes gyűlölni, az a szerelemben is éppilyen szenvedélyes lehet.

És ki máson tesztelhetné legjobban az elméletet, mint saját magán?

Vajon Bridgette hajlandó közel engedni magához Warrent, és végre megismerni az igazi szerelmet? Talán.

Vagy talán mégsem.

Colleen Hoover: Maybe Now – Talán most
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2022.
366 oldal

Mi a fontosabb: a barátság, a hűség vagy a szerelem?

Colleen Hoover és Griffin Peterson együtt visszarepítik az Egy nap talán rajongóit Ridge Lawson és Sydney Blake zenés világába.

Maggie is ott lesz.

És Warren és Bridgette.

A regény a New York Times bestseller Egy nap talán folytatása.

Tedd teljessé az élményt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése