2023. február 26., vasárnap

A kihívás, amire senki sem számított - könyvértékelés

Korábbi bejegyzésben Elle Kennedy spin-off sorozatának harmadik részével foglalkoztam. Mivel tavaly év végén jelent meg a befejező kötet, így a karácsonyi ajándékaim közül egy már adta magát. Tavalyi év utolsó napjaiban nem sikerült A játszmát befejeznem, így az újévbe is a Briar hoki utánpótlás csapatával csusszantam át. Ezek után nem volt kérdés, hogy mi lesz az első olvasmányom teljes egészében, amivel 2023-as évet fogom indítani, hiszen szerettem volna már lezárni ezt a sorozatot. Bár ezzel annyira nem siettem, hiszen nagyon megszerettem a fiúk történeteit.

Ahogy az előző bejegyzésben is írtam, az írónő az utolsó részhez Conor Edwards számára ágyazott meg. Szimpatikus volt a srác a The Play-ben, így alig vártam, hogy mit fog tartogatni a The Dare – A kihívás. A korábbi regényekből kiindulva fel voltam készülve mélyebb háttér történetre a karakterek esetében, de itt annyira ezt nem kaptam meg. Viszont egy sokkal hétköznapibb dolgot - amivel valamennyire én is küzdök - elővett az író erre a könyvre, és ez nagyon meglepett!

Kíváncsian vártam, hogy Conor mellé milyen női karaktert dob be Elle, de őszintén megmondom, nem pont erre számítottam! Az első fejezetben megismerkedhet az olvasó Taylor-ral, aki nem vágyik reflektorfénybe, csak arra, hogy végre békén hagyják. Nem véletlenül, hiszen Kappa Chi nővérei állandóan bántják őt. Egy ilyen szívatás szerint ágyba kell csábítania egy kijelölt srácot. Természetesen Conor lesz a kiszemelt, amitől Taylor nagyon megijed, és bátortalanul, de elmondja őszintén a srácnak, mit szeretne tőle. Conor a segítségére lesz, így a hálószobában kötnek ki. Aminek egy nagy adag lelkizés és a Kappa Chi lányok kicselezése lesz az eredménye. Nagyon meglepett, hogy az író már ennyire a könyv elején belemegy komolyabban abba, hogy Taylor-nak mit kell kiállnia a Kappa Chi házban. A látszatot fenntartva, a két fiatal elég sok időt tölt el együtt, aminek nem lesz akkora meglepetés a végkimenetele. Egyfajta se veled, se nélküled viszony alakul ki közöttük, aminek elég nagy gátat szab Taylor önbizalomhiánya. Viszont a végén egy akkora csavart rakott bele az írónő, amire abszolút nem számítottam, és ezáltal hatalmas jellemfejlődést mutatott a lány!

Ahogy egyre jobban ismertem meg a szereplőket, nagyon megkedveltem őket! Taylor olyan lelki teherrel küzd, ami szerintem elég sok lány életében felmerül köztük mondjuk az enyémben is: testalkata nem szupermodellekét idéző, kicsit husis, ami miatt korábban eléggé sok bántás érte, és ez végigkíséri az egyetemi éveit is. Emiatt nagyon kevés önbizalma van, aminek többször is hangot ad a könyvben. Nem igazán érti, hogy ilyen adonisz kinézetű srác, mint Conor, mit keresne mellette komoly kapcsolat céljából, emiatt többször ért félre jeleket a fiútól. A regény felére már eléggé zavart, hogy ennyire kihangsúlyozta ezt Taylor, annak ellenére, hogy Conor nagyon elfogadóan állt végig mellé, sőt, előnyként emelte ki, hogy nem nádszál vékony. Hiába lett kicsit negatívum ez a szál a könyvben, egyúttal pozitív is, hogy ennyire mélyen felülhettünk az érzelmi hullámvasútra a főszereplővel. Conor lazasága mögött is voltak titkok, mint ahogy vártam. Őt a múltja nyomasztja, ami a regény előrehaladtával személyiséget is ölt: gyerekkori „barátja” Kai jelenik meg a semmiből, és olyan dolgokat kér a fiútól, amit egyáltalán nem akar megtenni, de ezzel veszélybe sodorhatja az egyetemi tanulmányait is… Ugyan érdekesnek találtam kicsit ezt a részét a könyvnek, de nem éreztem annyira felépítettnek, mint mondjuk Taylor mögötti történetet. Viszont nevelőapukájával való kapcsolatát, ahogy rendezte, az tetszett.

Nagyon vegyes érzéseim vannak a regénnyel kapcsolatban… Nem mondom azt, hogy nem tetszett, mert nagyon megfogott, hogy egyik főszereplő sem tökéletes - főleg Taylor karaktere nőtt a szívemhez – és hétköznapi problémákkal küzdöttek. De valahogy nem ezt vártam a regénytől. Hiányzott például a korábbi részekben kapott hoki csapat jelenetek, vagy a sok poén a srácok között, amit Hunter kötetében teljesen megkaptam. Helyette jobban betekinthettem a lányszövetség működésébe, és hát mit ne mondjak, nem nyertek meg maguknak… Ahogy lezárta Elle A játszmát, vártam ebbe a kötetbe vártam egy kis betekintést Rupi és Hollis kapcsolatába, de még csak említés szintjén se nagyon jelentek meg. Viszont üdítő színfolt volt számomra Taylor anyukája és Jensen edző kapcsolata. Vicces volt például az első közös vacsorájuk.

Amennyire nem vártam sokat ettől a spin-off sorozattól, annyira megszerettem az új Briar csapatot a könyvek végeztével. Ugyan nálam nem lépett az eredeti sorozat helyére, de szerintem ezeket a regényeket is szívesen fogom ismét a kezembe venni később. Ezzel elengedem a hokis fiúkat, de reményem szerint nemsokára olvashatom már a The Legacy-t, ami az Off Campus ötödik kötete lesz!

F.

Elle Kennedy: The Dare – A kihívás
Briar U 4.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2022.
376 oldal

Vannak kockázatok, amiket vállalni kell…

Az egyetem lett volna a nagy esély, hogy rút kiskacsából kecses hattyúvá változzam. Ehelyett egy gonosz banyákkal teli lányszövetség csapdájába estem. Nem könnyű a beilleszkedés, így amikor a Kappa Chi-nővéreim kihívás elé állítanak, nem mondhatok nemet.

A feladat: elcsábítani a harmadév legmenőbb hokisát. Conor Edwards gyakori vendég a Görög Sor bulijain… és a Görög Sor lányszövetségeinek ágyaiban. Az a típus, akibe belezúgsz, mielőtt még rájönnél, hogy az ilyen srácok levegőnek nézik a magamfajta lányokat. Csakhogy Mr. Népszerű csupa meglepetés – ahelyett, hogy kinevetne, hajlandó velem felmenni az emeletre, és eljátszani, hogy történik köztünk valami. Sőt, még ennél is tovább megy: folytatni akarja a tettetést. Úgy tűnik, Conor szeret játszani, és elvezi, hogy hülyítheti a „barátaimat”.

Szinte képtelenség ellenállni a dögös szörfös srác laza bájának, bár szép lassan rájövök, hogy Conor nem pont olyan, mint amilyennek rajongói látják. Minél tovább folytatjuk ezt az őrült színjátékot, annál nagyobb az esély, hogy csúnya vége lesz a történetnek.

Az egyik legnépszerűbb New Adult sorozat újabb része. Hagy, hogy lenyűgözzön!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése