2022. június 19., vasárnap

Az orosz maffia rejtelmei - könyvértékelés

Jótékony hatással volt a pünkösdi hosszúhétvége az olvasási szokásaimra, hiszen szinte 2 nap alatt sikerült egy könyv kétharmadát elolvasnom. Ahogy a korábbi posztomban említettem, Anna L. Green Csábító sorozatát egy éve kezdtem el, ám Olivia és Niko történetének lezárásra idáig váratott magára nálam. Annak ellenére, hogy nagyon tetszett az első része a könyvnek. A második része picit nekem úgymond visszalépés volt, de reménykedtem a harmadik kötetben.

A Végzetes csábító című regény már lassan egy éve a polcomon pihen, hogy lezárhassam ezt a remek trilógiát. Nem tétlenkedtem sokat, az előző rész befejeztével szinte azonnal neki is láttam. Bíztam abban, hogy a pici csalódásomat - amit a második kötet után éreztem - ez a rész feledtetni fogja, és igazi, pörgős cselekményű sztorit fogok kapni. Vajon ez így is történt? Végre lehullik Nikoról minden álarc, és Oliviával egymáséi lehetnek?

Spoiler Alert! Nem akarom lelőni az izgalmakat, de néhol belefutok abba, hogy írok egy-egy csattanóról, úgyhogy ennek tudatában olvasd tovább a bejegyzést!

Az előző kötettel ellentétben itt már az elején is felpörgött minden. Sejtettem, hogy a második rész vége nem volt annyira fekete-fehér, ahogy az elsőre látszott. Olivia egy terv részeként taszította el magától Nikolaj-t, és ezáltal bebizonyította, hogy nem is annyira „puhány”, hogy visszatáncoljon az eredeti küldetéstől: pontot tegyen kisöccse rejtélyes halálnak végére. Az új fedőnevét meg egyenesen imádtam az ALG rövidítés miatt. Természetesen a gazember főhősünk, Niko sem hagyta annyiban szerelme eltűnését, és a köztük lévő rejtélyes kapcsolódásnak köszönhetően hamar a nő nyomába eredt. Nekem egy icipicit furcsa eleme volt a történetnek ez a tudat alatti kapcsolódás, mert testvérek között csak-csak értem, de így nekem érdekes volt.

Amikor Niko a kezébe próbálta venni Olivia sorsát, és egyenesen az FBI emberével ült le alkut kötni, hirtelen világossá válik minden: az orosz maffia sötét bugyraiba kell elmerülni, hogy végre lekapcsolhassa a hatóság a maffia vezért, Dmitrij Volkovot. És igen, bejött végül a második könyvben tett meglátásom, miszerint mégis csak kapcsolódik Niko az orosz maffiához! Bár, nem pont erre a kapcsolódási pontra számítottam, de így már kezdett bennem körvonalazódni, honnan is jött a személyiség tolvajlás neki. Számomra a házasság beleszövése a történetbe kicsit érdekes volt, értem a hagyományokra való támaszkodást és a védelmet ezáltal, de nekem ez olyan kreált valami volt - mármint olyan szempontból, hogy nem a két szereplő akarata volt ez elsősorban. Viszont a korábban megismert negatív karakter, Juke is tudott újat mutatni: menyasszonyi ruhát ajándékozott Oliviának, hogy mégis legyen valami szép is az egészben. Viszont továbbra is ott motoszkált bennem, hogy ezzel a fordulattal milyen titkok fognak a felszínre kerülni. De bíztam benne, hogy mindenképp olyanok, amikre már az első kötettől fogva várok.

Ahogy a két főszereplő elindult a küldetésük útján, olyan fordulatokba keverednek, hogy képtelen voltam letenni a könyvet, annyira akció dús lett az egész! Nem csak, hogy beépültek a maffiába, hanem egyenes az ördöggel paktáltak le, hiszen Dmitrij tartogatott jó pár meglepetést a párosnak. Ahogy halad előre a sztori, egyre jobban bontakozik ki Dmitrij beteg elméje, és Niko tetteivel egyre nagyobb kontrasztot állít az egész személyiségének. Szerintem ez a szála nagyon jól lett kidolgozva a sztorinak, hiszen mutatta azt is, Niko hogyan küzd a démonaival, és főként Dmitrij-jel. Rengeteg megpróbáltatás éri a párt, Olivia közben vérszemet kap öccse gyilkosa miatt, akit egy véletlen fordulat – és egy nem várt szereplő – elintéz.

Niko is igyekszik a végére járni a dolgoknak, szerez is magának egy szövetségest, akiben egy jó darabig nem tudja, hogy érdemes-e bíznia. Közben Dmitrij a leggyengébb pontját aknázza ki, a szerelmét, még pedig egy sokat emlegetett szereplővel, Sonyával. Egyre több csontváz esett ki a szekrényből, megkaptam a teljes kitárulkozást tőle, amire már mióta vártam, de nem csak Olivia, hanem én is rendesen meglepődtem ezeken. Niko rémálmától rendesen felállt a szőr a kezemen, aztán szerencsére nem a megálmodott módon, de máshogy keresztbe húzták a kapcsolatukat Oliviával. Aki ezután igazi bad ass csaj lett, és nem félt szembemenni magával az ördöggel. Nagyon imádtam azt a részt, szerintem zseniális volt, ahogy Dmitrij ellen fordult és meglátta azt, hogy a kegyetlen maffiafőnök sem rettenthetetlen.

Nagyon vártam hova fog kifutni az egész sztori, aztán jött egy olyan fordulat is, amit szinte már előre borítékoltam, és egyáltalán nem lepett meg. A leszámolás szerintem jól lett kidolgozva, megfelelően feszült lett, ahogy a három kulcs szereplő küzd egymás mellett, és ellen. Az utolsó fejezet meg már csak hab volt a tortán!

A főszereplőkön kívül itt már a mellékszereplők is nagyon a szívemhez nőttek. Kirsten-t egyenesen imádtam, ahogy Nikoval élcelődött a könyv elején. Kurt ügynök nem volt annyira szimpatikus, de a végén lévő ajánlata nagyon megnyert magának, így két legyet ütöttek egy csapással. Ahogy már említettem még Juke is tudott meglepetést okozni, mégsem volt annyira rosszfiú a jó oldalról, ahogy gondoltam. A második könyvben felbukkant William is hozott jó pillanatokat a sztoriba, főként, amikor autóban ült. Rendesen nevettem rajtuk!

Nos, pontosan ezt a pörgést vártam ettől a résztől! És egy picit az előzőtől is. Benne volt minden, amit egy ALG könyvben megszokhattam: romantika, veszély, maffia, nyomozás. Zseniális volt! Nagyon sajnálom így utólag, hogy nem kerítettem sort előbb erre a trilógiára, hiszen nagyon élveztem. Azt hiszem, új kedvencet avattam ezzel a könyvvel. Ha imádjátok a pörgést, a maffia sötét bugyrait egy kis romantikával nyakon öntve, ne habozzatok, hiszen Anne L. Green Csábító-sorozata nektek való!

F.


Anne L. Green: Végzetes csábító – Csábító-sorozat 3.
Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2020.
474 oldal

A legnagyobb bátorság az álarc levételéhez kell

Olivia és Niko a közös jövőjük reményében veszélyes feladatot vállalnak. Úgy döntenek, együtt épülnek be a maffiába. Niko álszemélyiségeit felhasználva a bejutás egyszerű ugyan, de a kiszállás korántsem az. Küldetésük során nem bízhatnak meg senki másban. Egyetlen hiba és oda a gondosan kidolgozott álca. Az egymásba vetett bizalom jelent számukra mindent. A túlélést. A kalandok során azonban újabb megdöbbentő, sokkoló darabkák kerülnek elő Niko múltjából. Veszélyesebbnél veszélyesebb helyzetekbe kerülnek, de ezek közül egyik sem olyan hátborzongató, mint Niko alteregóinak rengetege. Minden zavarossá válik, és még ők sem láthatják előre, mi történik, ha nem a rosszfiú lesz jófiúvá, hanem a jó kislány válik rosszá.

Bár mindkettőjüket más motiválja, a céljuk azonos: megszabadulni a láncaiktól és felszámolni a bűnszervezetet.

De Niko már érzi azt, amit Olivia még csak nem is sejt: a megmenekülés talán nem is lehetséges mindkettejük számára.

A Végzetes csábító a Csábító-sorozat harmadik része. A többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt írónő legújabb, szenvedélyes és váratlan bonyodalmakkal teli modern kori romantikus történetében soha nem tudhatod, mi fog történni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése