2021. december 6., hétfő

Nem megy a randizás? Megoldjuk! - könyv sorozat értékelés

Vannak pillanatok, amikor arra van szükségem, hogy egy könyv ne szippantson be annyira, és ne gondolkoztasson el. Alapvetően szeretem az összetett, mélyebb témával foglalkozó regényeket. De néha igénylem azt, hogy egy könnyed, szórakoztató könyvet fogjak a kezembe, amit elolvasok, nevetgélek rajta, majd kb. egy hét múlva azt is elfelejtem miről szólt. Most is egy ilyen pillanat kapott el, amikor levettem a polcról a következő olvasmányomat.

Szokásos, véletlen során megrendelős történet volt, amikor megláttam Rachel Van Dyken regényét. A tartalmát olvasva úgy voltam vele, hogy jó, elolvasom, de nem vártam semmit tőle. The Matchmaker’s Playbook – A csábítás szabályai egy sorozat első része, ami a Szárnysegéd Bt. nevet viseli.

Nem terveztem a második részt olvasni, de időközben ez megváltozott bennem. Nem csak a borítón meztelenkedő fiatalember vett rá a tovább olvasásra, hanem a könyv hangulata is. Így egy olyan bejegyzést hozok most, amiben két könyvet fogok boncolgatni.


Az első könyvben megismerkedhetünk Ian Hunter-rel, aki egy sajnálatos sport sérülés miatt visszavonult karrierjéből és egy másikba kezdett: egyetemi társkereső szolgáltatást hozott létre legjobb barátjával, Lex-szel. Nem találkoztam még ilyen témájú könyvvel – annak ellenére, hogy több értékelésben olvastam, volt hasonlóság a történetben más regényekkel – így érdekesnek találtam az alap ötletet. Valahogy már a könyv fülszövegét olvasva előre tudtam a végkifejletet, de nem számítottam rá, hogy az író az ilyen köntösben fogja elém dobni. Blake nem tűnt túlságosan érdekes karakternek számomra, mondhatni egy szürke kisegér volt fiús ruháiban, és leharcolt tanga papucsában. Ám ahogy egyre jobban megismerhettem a történet előrehaladtával, ez egy picit változott bennem. Ian érdeklődését pont a szürkesége tartotta fenn szerintem, és ez sarkallta arra, hogy minél jobban megismerje, és beismerje magának: vonzódik a lányhoz. Több vicces szituációba került a két főszereplő, és végül hiába volt a Szárnysegéd Bt. szabályzata, miszerint ügyfélbe nem habarodnak bele a srácok, a szív győzedelmeskedett.

Abszolút nem voltak nagy elvárásaim a könyvvel kapcsolatosan, viszont nagyon jól szórakoztam olvasás közben. Főként Lex és Gaby párosán! Lex beszólásain hangosan nevettem nagyon sokszor a könyv folyamán. Viszont a legvégén a fordulat meglepett! Ian szerelemre lelt, így kellett valaki a helyére, aki segít az egyetemistáknak párt találni. Ki lett volna erre alkalmasabb, ha nem Gaby?!

Nem terveztem a könyv folytatását olvasni, de amikor megláttam, hogy a második rész pont Lex és Gaby párosát helyezi reflektorfénybe, nem volt kérdés, hogy folytatom a duológia olvasását. The Matchmaker's Replacement – A randiguru szárnysegéde címet kapta a második könyv. Az első olvasása után egy minimális elvárásom már volt a történettel kapcsolatban. Azért is, mert Lex karaktere valahogy megnyerőbb volt számomra, mint Ian. Egy szexi, kocka informatikus, akinek még szíves is van?? Szerencsére a regény végeztével nem éreztem csalódottságot!

Valahogy ebben a részben sokkal nagyobb dinamikát fedeztem fel, mint az elsőben. Ian és Blake története olyan kis nyugalmas volt. Viszont Gaby és Lex sztorija annyira pörgős volt, hogy alig bírtam letenni! Ez szerintem köszönhető volt annak is, hogy a két szereplő nem bírt megmaradni nyugodtan egymás mellett, folyamatosan egymás vérét szívták. Ugyanakkor ebben a civakodásban megbújt az is, hogy figyeltek a másikra. Lex-nek jutott a nemes feladat, hogy kiképezze Gaby-t a Szárnysegéd Bt. randigurujává. A srác nem titkolt célja volt, hogy időközben Gaby felmondjon, ám az ellenkezőjére sült el a dolog: a lány teljesít. És nem csak az ügyfeleknél, hanem Lex szíve esetében is sikereket ér el.

Megfűszerezték a cselekményt olyanokkal, hogy időközben a lány beköltözik a két fiúhoz, és két tűz között van: Ian a legjobb barátja, aki egyértelműen megtiltotta Lex-nek, hogy a lányhoz hozzáérjen; illetve ott van Lex, aki nem kevés feszültséget okoz – nem csak azzal, hogy bosszantja a lányt… És mindezek mellé érkezik egy új ügyfél, aki egyenesen Gaby volt barátja. A keletkező vita Gaby és exe között csak még jobban megerősíti a két fiatalt az érzéseikben. Számomra a könyv tetőpontja egyértelműen az volt, amikor szó szerint lebukik Lex Ian előtt. Nem pont a családi ebéd közben vártam ezt a fordulatot, de szerintem jól volt ez így kitalálva. Ott már végképp nem tudtam, hogy mire számítsak a lezárást illetően. Viszont az meglepett, ahogy véget ért a történetük. Nem gondoltam volna, hogy a Szárnysegéd Bt. ekkora méreteket fog ölteni! Külön tetszett, ahogy Ian kitért Lex sikereire is. Üdítő lezárása volt ez a két könyvnek!

Összegezve, ahhoz képest, hogy úgy indultam az első résznek, hogy elég lesz az is, és nincsenek nagy elvárásaim, egészen megszerettem a srácok történetét. Azt sajnálom, hogy az első részben nem jutott annyi figyelem Lex-re. Értem, hogy nem rá összpontosít a történet, de egyértelműen elvitte a show-t a srác a második könyvnek hála. Aki egy kellemes kikapcsolódáshoz keres egy szórakoztató, laza történetet, annak bátran ajánlom ezt a két könyvet!

F.

Rachel Van Dyken: The Matchmaker’s Playbook – A csábítás szabályai
Szárnysegéd Bt. első rész
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2019.
344 oldal

Minden ​szabályt megszeg, hogy övé legyen a lány.

Miután egy baleset véget vet profi sportolói karrierjének, Ian Hunter visszatér az egyetemre – és készen áll arra, hogy egy újfajta játékban vegyen részt. Az ő agyából pattan ki a Szárnysegéd Bt. gondolata, ami, szájról szájra terjedő sikeres és titokzatos szerelmi tanácsadó szolgáltatást nyújt a szerelemre éhes lányoknak. Amikor Blake Olson jelentkezik, hogy igénybe vegye a Szárnysegéd Bt. szolgáltatásait, Ian megismeri minden idők legreménytelenebb ügyfelét.

A slampos sportruhákban és tangapapucsban pompázó Blake-nek csodára van szüksége ahhoz, hogy megszerezze a kiszemeltjét. Csak egy profi randiguruval van rá esélye. Ian tudja, hogy a tanácsai és az átváltoztató munkája nyomán Blake is sikerrel járhat. Ám ahogy a lány lassan átváltozik, Ian rájön, hogy komoly veszély fenyegeti az első számú alapszabályát… Ne ess bele az ügyfélbe!

Frappáns és szenvedélyes szerelmi történet, amiből az olvasó a fejét fogva döbbenhet rá a férfi és a női gondolkodás különbségeire.

Bájos, pajkos, humoros.

Rachel Van Dyken: The Matchmaker’s Replacement – A randiguru szárnysegéde
Szárnysegéd Bt. második rész
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Kiadás éve: 2019.
352 oldal

A Szárnysegéd Bt. kettes számú szabálya: Soha ne mutasd ki, hogy mennyire akarod a másikat!

Lex utálja Gabyt. Gaby utálja Lexet. Legalább kölcsönös az érzés, nem? Lex nem tehet mást, igyekszik túlélni azokat a heteket, amikor kiképezi Gabyt a Szárnysegéd Bt. munkatársává, és kész. Igen ám, de miután elkezdenek együtt dolgozni, majd’ szétveti őket a szexuális feszültség. Lex nem tudja eldönteni, hogy megfojtsa a lányt, vagy felrakja a legközelebbi strapabíró asztalra.

Gabynak van egy titka. Egy olyan dolog, amit nemcsak a legjobb barátja, de az ellensége elől is titkol. A határok lassan elmosódnak. Lex egyre kevésbé az a gazfickó, akinek Gaby tartotta, és… kezd valami egészen mássá alakulni az, ami köztük van. Gaby mindig is utálta, hogy kicsit vonzódik Lexhez – egyetlen informatikus hallgatónak sem szabadna ilyen jó testének lennie, és ilyen jól kinéznie szemüvegben –, mert „Lex Luthor” egy gonosz nőfaló. Veszélyes. Gabynak távol kellene tartania magát tőle. Nagyon-nagyon távol… De hát mindig is vonzotta a veszély.

Mi van akkor, ha kezdesz beleesni az ellenségedbe?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése