2020. április 2., csütörtök

Engedd áttörni a fényt! - könyvértékelés


Két évvel ezelőtt találkoztam először Anne L. Green írói munkásságával egy regénye során. Akkor megfogadtam, hogy a fordulatos, eseménydús története után szeretnék még tőle olvasni, hiszen nagyon bejött a stílus, amit ő képvisel. Erre most került sor, ámbár október óta a polcomon figyelget A sötétség fogságában című könyve.




Halványan rémlett még emlékeimben az Elvarratlan szálak, amit először olvastam tőle. Ami egy romantikus, alvilági szállal átszőtt történet volt. Itt is hasonlót kaptam, gondoltam, egy kaptafa a két könyv. Ugyan már! Két éve is biztosan nagyon izgalmas volt a másik regény, de ezt egyenesen imádtam! 50 oldal után már úgy voltam vele, hogy úr Isten, nekem ezt mindenképp el kell olvasnom!!!

Az első fejezet remek alaphangját adja az egész könyvnek. Egyrészt bevezet minket a maffia és a drogkartell aljas világába. Másrészt pedig megalapozza a könyv „baljós” hangulatát. Andrew Dark áll a középpontban, aki miután egy embere nagyot vétett ellene, azzal biztosítja be magát, hogy fogva tartja a férfi testvérét. Meglepetten szembesül azzal, hogy a testvér valójában nő… Innen nem nehéz kitalálni a történet csattanóját. Főhőseink az elején nagyon is tagadják egymás között kialakult vonzalmukat. Dark jó fogva tartónak bizonyul, igyekszik Christine kedvében járni. Közös étkezések során szépen lassan megismeri, majd lehetőséget ad számára szabad tevékenységekre, hogy ne érezze magát csapdában. Mindeközben szemünk előtt bontakozik ki szerelmük, ami Andrew életvitelét tekintve kárhozatra ítéltetett…

Számos próbatétel áll közéjük, mint például Christine testvérének bosszúja, aki a lányt sem kímélve próbálja meg elérni célját. Ezzel a baklövésével akarva akaratlanul is egymáshoz sodorta a két szereplőt. Nem, nem lövöm le a poént. A kartell élén álló Ramirez is feladja a leckét, mindenáron Andrew-t akarja örökösének, ám Chris miatt egyre jobban ki akar kerülni az alvilági körből. A sors is szét akarja szakítani őket, de valahogy mindig visszatalálnak egymáshoz. Amikor is a lány olyan fordulattal találja szemben magát, amivel nem nagyon számolt, hogy mért, azt nem értem, tök kézenfekvő volt az egész. Innentől mindent más színben lát, és komoly elhatározásra jut: elhagyja Andrew-t. Itt a lány szívével az enyém is összetört egyhuzamban, hiszen nem akartam, hogy így érjen véget a pár története, de nyugalom, ez még csak a könyv fele.

A könyvet én két részre tudnám osztani, valahol nekem itt ért véget az első része. A második része – ami nekem az utolsó 150 oldal – számomra úgy indult, hogy nem értettem, ebből már mi fog kisülni. Az addigi pörgést, eseménydús történéseket követve az a szituáció, amit leírt az írónő, számomra nem volt odaillő. Itt már szinte temettem a történetet, de korai volt…

Dark minden vágya volt, hogy családja lehessen, és nyugodt életet élhessen. Mindezt megkaphatta, ám kicsit elkaszálta a párost a megszokottság mókuskereke. Na, de az alvilág nem szűnt meg létezni, úgyhogy meg is kapták a szereplők és ezzel együtt én is az életüket felpezsdítő részt. Az utolsó kanyarban – 50 oldal – szinte az egekig borzolta az író a kedélyeimet. Folyamatosan feltettem a kérdést magamnak minden fejezet végén: mi jöhet még?! De végül a fény kiutat talált a sötétségből!

A történet az alvilági mocsok és a remények közti kontrasztban a második, harmadik, illetve további esélyeket helyezi előtérbe. A két főszereplő korántsem egyszerű helyzetbe került, amikor egymásba szeretett. Nekem kicsit túl meseszerű volt, ahogy Christine mindent félredobva olykor józan gondolkodását is képes volt vakon Drew után menni. De ennek ellenére jól érzékeltette az író a lányon keresztül, hogy igenis van létjogosultsága az új esélynek egy-egy dolog kapcsán. Véleményem szerint vannak olyan helyzetek, amikor nincs helye második esélynek – ahogy a könyvben ez is megjelent, emberi életek kioltása révén. Hiszen Christine, majd később Elena, Andrew testvére is ezt tartotta kegyetlenségnek, amivel képtelen lett volna bármelyikük is együtt élni.

Végezetül szót ejtenék a könyv felépítéséről is. Váltott szemszöget kapunk, ami szerintem ebben a helyzetben nagyon szükséges volt. Engem egy minimálisan zavart, hogy néhol egy fejezet után, amikor a második szereplő szemszöge következett, visszaugrott az időben. De ez rávilágított pár történés miértjére, ami viszont jó volt. Minden fejezet elején van egy idézet. Ezek mindig nagyon találóan lettek kiválasztva, ez a korábbi könyvében is tetszett nekem.

Nagyon tudom ajánlani mindenkinek ezt a könyvet, aki vágyik egy nagy adag izgalomra, szerelmi szállal átszőve. Szép terjedelmével leköti az olvasót a regény, nálam legalábbis így volt. És ezek után is fenntartom, hogy még szeretné az írónőtől olvasni!

F.

Anne L. Green: A sötétség fogságában
Kiadó: Álomgyár Könyvkiadó Kft.
Kiadás éve: 2018
520 oldal

A nők tényleg a zűrös pasikhoz vonzódnak?
Andrew Dark egy drogkartell vezetőjeként élvezi a hatalom és a pénz adta lehetőségeket, ám ebben a sötét világban mindennek megvan az ára. Hamar ráébred erre ő is, amikor egy alkalommal hiba csúszik a számításába. Elraboltatja az áruló embere húgát, a szókimondó és csinos Christine Stuartot. Fogva tartó és túsza között kínzó vágy ébred. Háttérbe szorulnak a józan, észszerű döntések.
Vajon Andrew Dark, a sármos rosszfiú tényleg csak egy gátlástalan bűnöző? A férfi múltjával van esélyük a felhőtlen szerelemre?
A többszörösen Aranykönyv-díjra jelölt Anne L. Greennek, a 2015. év elsőkönyves felfedezettjének romantikus-erotikus regénye nemcsak új köntösbe öltözött, de a korábbiaknál is több izgalommal és szövevényes fordulattal bővült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése