2019. május 18., szombat

"Mesés" kóborlás - könyvértékelés


Tavaly év vége felé olvastam el a celEB, Demény kutya könyvét, amiben hasznos tippeket adott Magos Judit kezdő kutyatartóknak. Nekem néhol túlzás volt a stílus, amit kutyájára „aggatott”, de azért közvetített jó tanácsokat pár ellentmondás mellett. Akkor nem vágytam a folytatásra, hiába lapult a polcomon. Most, hogy festés közepette a feje tetejére állt a szobámban minden, rövidebb olvasmányt keresve hagytam elől Demény második könyvét, Kóbor kalandjaim címmel.

Tavaly egy akció keretében le volt árazva a Librinél a társasjátékos verzió, így örömmel tettem kosárba a 8 ezer forintos kiadást 990 forintért. Nyilván, ennyiért minden könyv szinte ajándék, főleg, ha még társasjáték is jár hozzá. A borítójára egy aranyos rajz került, ez akár már utalhatott is volna arra, hogy egy mesés elbeszélésre számítsak.


Az első könyv mintájára hasonlóan okító jellegű, Demény önistenítésével teletűzdelt műre számítottam, erre fel kaptam egy mesekönyvet nagyobb gyerekeknek, ami a felelős állattartásról szól. Hát, nem pont erre számítottam…

A történet a kutya kiválasztásától indul, aztán önjelölt gazdákat megcsapja a valóság, hogy a kutya nem csak egy cuki szőr gombóc, hanem bizony teendők is akadnak körülötte, és azért igényel egy „kis” törődést. Demény kinti kutya lesz, amikor összebarátkozik Sün Simonnal a szereplők nevei roppant „fantázia dúsra” sikeredtek, és kitervelnek közösen egy szökést. Főszereplő vizsla megszökik, maga mögött hagyva barátját, és innen kerül különböző kalandokba kóborlásai során. Több helyen is megfordul, több állattal is összebarátkozik, mire eljut a kitűzött célig, a városig. Ami bizony nem csupa velős csont, hanem tele van kihívásokkal.

A városi részben valahogy Pu Lee most komolyan, egy puli kutyát így nevezni??? szerepe nekem erőltetett volt. Értem, hogy kellett valaki, aki irányt mutat úgymond a kemény városi életben, de ezekre magától is rájött volna szereplőnk egy nap után kb. Mert egy kutya nem ilyen hülye… Demény szerelembe esik, majd ez okozza a bajt, aztán örökbe fogadják, és újra gazdis lesz.

A vége nekem olyan összecsapottnak érződött. Én vártam volna egy kis betekintést, hogy milyen Demény új élete, miben érzi másabbnak, mint korábbi gazdás életét. Nekem nagyon hirtelen lett ez a lezárás az örökbe fogadással. De nem is értem miért keresem a lényeget egy mese könyvben?

Ez egy fokkal jobban tetszett, mint az előző könyv, aranyos történet volt, egy kóbor vizsláról, és mindemellett kicsit tanít is a felelős állattartásra. Illusztrált könyv, kisebb-nagyobb gyerekeknek szerintem adható. Hiába volt rövid, engem nem annyira nyert meg, hogy pikpak elolvassam. De lehet azért, mert elsősorban nem nekem szól.

És ezzel a poszttal kikerült a 100. bejegyzés is a blogra! Juhuu

F.

Magos Judit: Demény – Kóbor kalandjaim
Kiadó: Libri Könyvkiadó
Kiadás éve: 2015.
156 oldal


Demény, az első számú magyar celEbvizsla, egyben a legsikeresebb négylábú író és véleményvezér felfedi izgalmakban bővelkedő korai kalandjait, melyek a boldog, gazdis élethez vezettek. Töpihalomnyi filozofikus kérdésre keresi és persze meg is adja a választ:

Kutya-e a vizsla?
Létezik a Kóborok Köztársasága?
Van menekvés a macskamaffia elől?
Hogyan mentsd a májadat, ha liba vagy?
És természetesen a legfontosabb: van-e szerelem a kukaborogatás árnyékában?
Kalandos road movie kutyaszemmel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése