2018. október 22., hétfő

Keressük a boldogságot együtt - könyvértékelés


Aktuális posztom „alanyáról” szerintem nincs olyan könyvmoly, vagy akár nem annyira olvasó személy, aki ne hallott volna pár szóban. Jó ideje már szerepel minden könyves áruház hírlevelében, kirakatában, vagy akár hirdetésekben. Jó formán még a csapból is ez a könyv folyt. Mint tudjátok, én nem igazán szeretek a tömeggel úszni, de úgy voltam vele, hogyha ennyire sokan olvassák hála a jó marketingnek és pozicionálásnak is, akkor csak tudhat valamit a könyv.




Amikor múlt hónapban volt az egyik könyv áruháznak bakija, és 50% kedvezménnyel lehetett egy napig könyveket rendelgetni, akkor én is belecsaptam a kosaramba másik könyv mellett Raphaëlle Giordano-tól A második életed akkor kezdődik, amikor megérted, hogy csak egy van című rövidke olvasmányt. Kövezzetek meg, de úgy látom, hogy az 1700 forintos ár pont elég ezért a könyvért, mert valahogy ilyen terjedelemben nem igazán szeretek 3500 forintokat kiadni. Szóval mondhatni, jó vásárt csináltam.


És itt akkor picit meg is állnék. Most komolyan, hosszabb cím nem volt?? Egy az, hogy meg sem tudtam jegyezni, hiába olvastam három hétig. Kettő, találónak találó, de szerintem ezt valami más, frappánsabb, rövidebb címmel is meg lehetett volna oldani. Egyébként a borítója azon kívül, hogy jóformán a címből áll az egész aranyos lett, és találó. A színvilága miatt mindig is vonzott kicsit az olvasásra, megmondom őszintén.

Amikor megérkezett hozzám a könyvecske, akkor épp egy másik olvasmányban voltam nyakig, de valahogy szabályosan izgatottan vártam, hogy olvashassam végre. Úgy gondoltam, hogy mivel mindössze 210 oldal, pik-pakk, maximum pár nap alatt befejezem. Ehhez képest küzdöttem vele közel 3 héten keresztül… Szerintem az volt a gond, hogy nem kerített annyira a hatalmába, mint ahogy én azt elképzeltem. Vártam a varázst, de hát csak nem jött…

Camille, egy befásult életben él, ahol gyakorlatilag kiveszett a boldogsága. Véletlen baleset következtében találkozik Claude-dal, aki rutinológusként tevékenykedik, így felkarolja a nőt. Camille hitetlenkedve, de elfogadja a coach segítségét, aki különböző feladatok elé állítja őt. A történet során tanúi lehetünk hogyan lépi át Camille a saját határait, és hogyan válik egyre magabiztosabb, ezek mellett boldogabb emberré. Rendbe hozza házasságát, életét, valamint rég elfeledett álmát is életre kelti. Nekem valahogy ez így túl szép volt ahhoz, hogy igaz legyen. Sejtettem, hogy valahol a könyv végén lesz valami fordulat. Amikor lerántották a leplet róla, valahogy egy kicsit csalódott voltam, a főszereplővel együtt.

A könyv koncepciója tetszett. Nem a szokásos életmód tanácsadós könyvet kapta az olvasó, hogy le van írva szárazon minden módszer, megszólaltatják Juliskát meg Józsikát, hogy nekik mennyire bevált a dolog, és jaj neked, olvasónak is tuti száz, hogy beválik. Egy kreált történet, cselekmény nyomán követhettük végig az alkalmazott módszereket. Noha, szerintem ettől még nem válik életszerűvé semmi sem, de így nem vágtam rá elsőként, hogy hah, úgysem működik. Olvasás közben egy-egy dolognál végigpörgettem magamban, hogy vajon én tudnám-e alkalmazni, esetleg működne-e, és azért pár alkalommal beláttam, hogy bizony, ez kivitelezhető lenne nálam is. A végén le vannak írva a praktikák, hogy saját magunk is hasznát vehessük. Nem azt mondom, mert találtam benne pár hasznos dolgot, mint például az in-out takarítás, de szerintem a legtöbbje olyan, amit nem biztos, hogy mindig tudunk alkalmazni. Én legalábbis nem tudom beültetni x meg y dolgot a saját életembe. De ez én vagyok.

Egy szó, mint száz, vegyes, kétes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban. Az elején úgy voltam vele, hogy minden olyan ismerősömnek odaadnám, aki csak úgy bolyong az életében. Ez igazából most sem változik, csak egy kicsit szkeptikusabban állok a könyvben leírtakhoz. De ettől függetlenül szívből ajánlom mindenkinek, aki egy picit is változtatni akarna az életén apró lépésekben.

F.

Raphaëlle Giordano: A második életed akkor kezdődik, amikor megérted, hogy csak egy van
Ta ​deuxième vie commence quand tu comprends que tu n'en as qu'une Komolyan a magyar címnél már csak az eredeti rosszabb...
Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó
Kiadás éve: 2018.
222 oldal


A #1 nemzetközi bestseller regény , amely már több, mint 2 millió olvasót segített eljutni egy boldogabb,és teljesebb élethez.
A harmincnyolc és negyed éves Camille-nak látszólag mindene megvan, hogy boldog legyen. Miért érzi mégis úgy, hogy elillant ez a boldogság? Arra vágyik, hogy visszataláljon az öröm és a kiteljesedés útjára. Amikor a rutinológus Claude felajánlja, hogy eredeti módszerével a segítségére lesz ebben, szinte habozás nélkül beleveti magát a kalandba, hogy meghódítsa az álmait… 
Egy asszony különleges utazása a boldogtalan, kiüresedett életből egy célokkal teli, igazi élet felé, az Eat, pray, love és Az alkimista rajongóinak. 
A regény végén megtalálhatjuk a Camille terápiája során alkalmazott eszközök, módszerek leírását, magyarázatát, hogy magunkon is kipróbálhassuk akár. 
A szerző író, festőművész és kreatív coach – a rutinológia az általa kidolgozott módszer fantázianeve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése