2018. szeptember 11., kedd

Itt van az ősz, itt van újra - szeptemberi BookTag

Sziasztok! :)


Elérkezett a szeptember, itt az ősz, itt a suli, mindjárt itt a nyelvvizsgám is. Szóval csak a szokásos. Kivétel a nyelvvizsga. Megérkezett a bekuckózós, teázós könyvolvasós időszak, bár még elég meleg idők jönnek, hiszen ilyen 25 fokot is írtak még a hétre. Mindegy, élvezzétek még ki, amíg lehet! Szerintem rengetek olyan programot szerveznek még ilyenkor, ami segít ráhangolódni az őszre. De a suli kezdés is lehet pozitív, próbáljatok meg minél több ismeretet magatokba szívni! Vagy ha már nem suliztok, inkább dolgoztok, akkor találjátok meg a szépséget az őszben, hiszen tud sok szépséget tartogatni a természet, minden évszakban. Na de mi ez a tanács osztogatás, Fanni Coelho? Menjünk is tovább! Előtte egy gyors hír!


JÖN! Egy könyves csoportban láttam, hogy valaki megosztott egy blogot (valószínűleg a sajátját?), amit egyébként ajánlok mindenkinek, mert néha szoktam olvasgatni és jó kis cikkek vannak rajta, nem csak kritikák. Szóval a blog elhozta, hogy kijött a Royal sorozat befejező részének (posztom róla itt) a magyar borítója és fülszövege! Wow! Kiderült a magyar címe, amit én sehogy sem tudtam összehozni. Cifra palota. Nem tudom, én valahogy másra számítottam, de nem a cím a lényeg, hanem a tartalom! Egyébként egész jól lefordítottam magamtól az angol fülszöveget. De mindenről ITT tudtok bővebben olvasni.

Szóval a szeptemberi BookTag. Megint Molyon a BookTag zónában böngésztem, és találtam több jót is. De végül megállapodtam a Back to school kérdés sornál, hiszen ennél aktuálisabbat nem is találhattam volna! Próbáltam most változatosan írni, nem csak mindig ugyanazokhoz a könyvekhez visszanyúlni, ahogy eddig volt. Bár nincs mit tenni, ha mindig ugyanazok a könyvet a kedvenceim.


Radír – Egy könyv, amelyet legszívesebben kitörölnél az emlékezetedből

Hát ide mindenképp olyan könyvet tudnék írni, amit nem fejeztem be. Nyilván nem véletlen az, ha egy könyvet nem olvasok végig, és nálam ez nagyon ritka jelenség is. Vagy nagyon nem köt le, vagy nem tudok azonosulni vele. Példaként legyen Cynthia Ellingsentől a Hab a tortán. Próbáltam vele megbirkózni, de inkább feladtam. 


Füzet – Egy naplószerű könyv, amely valamiért megragadta a figyelmed 

A legelső ilyen a Szent Johanna Gimi sorozat volt. Nagyon sokan beszéltek róla, az én érdeklődésemet is felkeltette, aztán végigolvastam. Középsulisként volt nálam aktuális a sorozat, nagyon eltaláltam mikor kell olvasnom, hiszen egy gimnázium 4 évét öleli fel a széria. Szerintem nem kell sokat beszélnem róla, elég sokan ismerhetitek. Csak ajánlani tudom. Nem csak középiskolásoknak! 

Fizikatankönyv – Egy tudományos könyv, amely tetszett 

Bevallom, nem igazán olvasok tudományos témájú könyveket, nem igazán kötnek le. Esetleg bizonyos témákban egy-egy cikket. Szóval ide nem tudok mit írni. 

Nyelvóra – Egy könyv, amit nem magyarul olvastál 
Volt róla szó már többször is, hogy az első olyan könyv, amit teljesen angolul végigolvastam, az Erin Watt szerzőpárostól a Twisted Palace. Előtte próbálkoztam ugyan angolul olvasni, azt hiszem Holly Madison-tól a PlayBoy villa kitálaló könyvet, a Lenn a nyúl üregében-t. Akkor nem voltam ennyire az angolban, így egy fejezet után abbahagytam. De mindenkit bíztatok idegen nyelven való olvasásra, hiszen csak fejleszti az embert! 

Ünneplőruha – Egy könyv, amelynek lenyűgözött a borítója 
Lakatos Levente könyveinek a borítóit már párszor kiemeltem a letisztultsága miatt. De ne csak mindig a megszokott dolgokról legyen szó ezekben a Tag-ekben (általában mindig ugyanazokhoz a könyvekhez térek vissza, ha megfigyeltétek). Így esett a választásom Brittainy C. Cherry Elements sorozatára. A könyveken egy-egy férfialak szerepel, és miután elolvastam őket, mindig realizáltam, hogy a főszereplők egy az egyben kb így néztek ki a képzeletemben is. Véletlen lenne? 


Házi feladat – Az első könyv a várólistádról, ami eszedbe jut 
Gillian Flynn-től az Éles tárgyak. Egy ismerősöm említette, hogy sorozatként nézi, aztán beugrott, hogy van belőle könyv is. Elolvastam a fülszövegét, és úgy gondoltam, hogy megérne egy próbát. Remélem, nemsokára eljutok az olvasásáig. 

Évnyitó – Egy könyv, amit egy eseménynek köszönhetően fedeztél fel 
Esemény? Általában magamtól fedezek fel könyveket, vagy valaki ajánlja, vagy könyvesboltban esetleg honlapján futok bele. Nem jut eszembe most konkrétan ilyen. 

Őszi szünet – Egy könyv, amit már alig vársz, hogy elolvashasd 
Nemrég végeztem Brittainy C. Cherry-től a Tűzesővel. A harmadik rész, a Csendfolyó még várat magára, de mivel a Tűzeső elég mély dolgokat hordozott, valamint nem valami vidám történet, így arra gondoltam, hogy egyelőre pihentetném a folytatást. Lehet, még beiktatok addig egy könyvet, és aztán térek rá a harmadik részre. 

Osztálytársak – Egy könyv, amelyről egy barátodtól hallottál 
Borsa Brown könyvei. Egy jó barátnőm szerintem mindet olvasta már, és amikor megjelent a legújabb könyve, A férj prostija, én is megvásároltam. Igaz, még az olvasásáig nem jutottam el, de ami késik, nem múlik. 

Sticky notes – Egy sorozat, amelyre felhívnád az emberek figyelmét 
Leiner Laurától a Szent Johanna Gimi, vagy akár a Bexi sorozat. Szerintem mindegyik nagyon jó sorozat lett, szívesen ajánlom nem csak fiataloknak. Korhű, abszolút passzol a mai fiatalokhoz, és le is foglalja őket szerintem! Nem egy olyan véleményt olvastam, ahol azt mondták, hogy ezek a könyvek szoktatták vissza a gyerekeket az olvasásra.

A BookTag amúgy innen való.

Köszönöm, hogy velem tartottatok ebben a bejegyzésben is. Nemsokára jövök egy új könyvvel, meg csütörtökön szerintem vásárolok is, csak hogy ne legyen elég az olvasnivalóból. Legyen szép napotok, és olvassatok sokat! :)

F.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése