2018. szeptember 1., szombat

Tűz és víz egymás mellett - könyvértékelés


Tavaly októberben olvastam el Brittainy C. Cherry Elements sorozatának az első részét, a Lebegést. Akkor utánanéztem a további könyveknek, amiket ugyan megtaláltam, de sehogy sem állt össze a kép, hogy miért lenne sorozat, ha nem függnek össze. Utólag kiderült, hogy a négy elemre épül, amire utal a cím is. Nem tudom erre amúgy miért is nem gondoltam… Most, hogy elővettem a második részt, fény derült erre a rejtélyre. Na, de menjünk tovább.

Egy nagyobb leárazásnak köszönhetően szereztem be a második, harmadik kötetet. Valamikor még tavaly november környékén. Azóta várnak rám a polcon. Néhány helyen olvastam, hogy a Lebegés a legjobb a három közül, a többi könyv a közelébe sem ér. Egy hirtelen ötlettől vezérelve kaptam le a polcról a Tűzesőt. És itt az ideje megcáfolnom az előző kijelentést.

Olvastam már szerelmi történeteket. Tini szerelmet a Szent Johanna Gimiben, vagy a Késtél sorozatban, szabályokat áthágó szerelmet a Szigor trilógiában, esetleg utálatból szerelembe átcsapó kapcsolatot a Royal sorozatban. De ilyen szívfacsaró, komor szerelemmel még nem találkoztam…

A történet nem csak két fiatal románcát ábrázolja. Hanem a nehézségeket és azok mellett a küzdeni akarást. A főszereplő rosszfiú, Logan, rengeteg démonnal küzd, melyek kihatással vannak az életére. A jómódú lány, Alyssa, jelenti számára a kapaszkodót. Pontosabban egymás számára jelentik a kapaszkodót. Logan Csillagnak becézi a lányt, ami beszédes név, tekintve, hogy ő nyújtja a világosságot a sötét oldalon járó fiúnak. Alyssa példázza, hogy hiába az anyagi biztonság, rendezett környezet, az élet akkor sem tökéletes. Logan mindenhonnan a rossz példát kapja, apja erőszakos és uralkodó, anyja pedig drogfüggő, képtelen bármilyen életkörülményt is biztosítani fiának, egyszóval kilátástalan az élete. Ám egy újabb tragédiának köszönhetően a fiatalok szoros kapcsolata megtörik, és elszakadnak egymástól. Logan testvére gondoskodik arról, hogy a szálak újra összeérjenek. De sokáig nem tart a boldogság, hiszen újabb árnyék vetődik az életükre. Innentől mindenki, minden idegszálával a megoldáson dolgozik. Logan testvére, Alyssa testvére, valamint a két fiatal is szembenéz a problémákkal. Mindenki széthullik egy ponton. Aztán összeszedik egymást. Újra és újra. A komor hullámvasút végét egy boldog befejezés zárja, ami a könyv témáját tekintve engem kissé meglepett.

A Tűzesőt (itt megjegyezném, hogy a magyar fordítása a címnek jobban bejön, mint az eredeti) mindenképp akkor kell olvasni, amikor érzelmileg stabil vagy, és meg tudsz birkózni ezzel a világgal. A könyvben mindenki démonokkal küzd. Drog, erőszak, elnyomás, elhagyatottság, betegségek, függőségek, uralkodási vágy – a problémák, amik a fejüket ütik fel, a teljesség igénye nélkül. Nem épp könnyed témák. Úgy meg pláne nem, hogy minden egyszerre van jelen. De az ember kellő akarattal, motivációval mindenre képes.

A könyv után egy könnyedebb olvasmányhoz fordulok inkább, hiszen elég mély témákat boncolt ez a kötet. Így a következő rész olvasása még várat magára, bár nem annyit fog, mint a Lebegést követően.

F.

Brittainy C. Cherry: Tűzeső
The fire between High and Lo
Kiadó: Libri - Insomnia
Kiadás éve: 2017.
424 oldal

Lángolt a lelke, és megperzselt mindenkit, aki túl közel került hozzá.


Volt egyszer egy fiú, Logan. Szerettem, pedig mindenben az ellentétem volt. Én táncoltam, ő mozdulatlanul állt. Ő mindig csendben volt, nekem szünet nélkül járt a szám. Neki meg kellett harcolnia minden egyes mosolyért, én azt sem tudtam, mi fán terem a komorság. És amikor megláttam a benne lakozó tüzet, már nem tudtam elfordulni tőle

A hamuból új életre keltek, majd megint hamuvá égtek.

Úgy tűnt, nem illünk egymáshoz, mégis együtt voltunk az igaziak. Aztán egy elsietett döntés nyomán elveszítettem. Ez a döntés megváltoztatta az életünket. De néhány levegővétel, néhány elsuttogott hang, néhány pillanat erejéig ő is szeretett engem, szívből, igazán.

Logan és Alyssa története egy elátkozott szerelem torokszorító leírása. Brittainy C. Cherry Az vagy nekem sorozata már milliók szívéhez talált utat. Engedd be te is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése